FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Teo Teofil Traven

- Da Teo, nu am închis ochii toată noaptea după povestea asta cu ameericano-măhăleanța ta.
- Adevărul e că, indiferent de ce a spus aia, nu ești tu omul care să împartă copii în dreapta și stânga, fără ca să-ți mai pese de ei.
- Las-o încolo nu te necăji atâta, că te îmbolnăvești. A mințit și gata. Punct.
- Interesantă figură ești și tu, nu prea minți niciodată, dar nici la minciunile altora nu reacționezi, chiar dacă te deranjează.
- Așa m-am obișnuit.
- O fi așa, deși nu cred chiar întru totul.
- Ba uite că așa e, ești mult mai câștigat când cam spui adevărul.
- Ce naiba e cu acest cam că nu pricep nimic.
- Păi ce tot îți spun că ești mai câștigat spunând tot adevărul sau cam tot adevărul, decât să te încurci într-o plasă de minciuni.
- Dragă Teo, mă amețești cu aproximările astea, te învârtești în jurul a nu știu ce și faci pe misteriosul.
- Nu fac pe misteriosul, dar este exact cum spun. Pe tine te-am mințit vreodată?
- Nu și nici nu simt că mi-ai ascunde ceva. Despre întâmplări din trecut, am hotărât că le vom povesti în timp și pe rând sau greșesc?
- Da tu ai propus și am hotărât amândoi.
- Niciodată nu mi-a prea plăcut să mint sau să înșel pe cineva. Și uite o întâmplare foarte veche, care m-a determinat ca întotdeauna să procedez așa. Deci dacă spui ceva să fie purul adevăr, chiar dacă - hai să zic - nu îl spun în totalitate.
- Nu pricep nimic din tot ce-mi spui, dar hai începe să povestești totul pe îndelete.
- S-a întâmplat foarte de mult, acum douăzeci de ani. Eram mai la începutul carierei mele, dar avansasem foarte rapid. Într-o seară am stat mai mult la sediul întreprinderii (centrală, cum îi spuneam noi cei de pe șantiere).
După ce am terminat și am plecat pe stradă mă întâlnesc cu trei cunoscuți Mitru, Vasi și Nelu.
- Ce faci astăzi, ești liber? Mă întreabă ei.
- Nu am nici un program, chiar sunt liber, liber acum și de acum.
- Nu vrei să joci cu noi o partidă de poker? Mă întreabă Vasi.
- Ba da, cum să nu, de când cu șantierele astea, chiar nu am mai jucat de mult.
Ne-am dus într-unul din birourile Șantierului Timișoara.
Am avut vreo 500 de lei la mine, așa că m-am așezat la masă fără emoții.
Parcă eram urmărit de ghinion, jucam de peste trei ore și nu am dus măcar o mână. Numai cărți slabe îmi intrau. O singură dată am avut o carte cât decât legată, dar și atunci s-a parolat jocul. S-a anunțat ultimul tur și am pierdut toți banii și încă peste o mie, cât am mai împrumutat în cursul jocului.
La acest ultim tur potul crescuse îngrozitor, s-a tot dublat triplat, nici nu știam suma care s-a adunat pe masă.
Zice Mitru către mine:
- Teofile i-a spune-mi cât și de la cine ai împrumutat.
Îi spun că eram dator 500 la Vasi și 700 la Nelu.
- Uite aici 1200 lei și achită-ți la ei tot ce ai datorie și de acum orice bani mai vrei, îți împrumut eu.
Zis și făcut am achitat cele două datorii și mă tot uitam lung la pot.
- Spune Teofil cât să îți dau acum pentru jocul acesta?
- Păi te rog 1800 să fie suma rotundă și îți sunt dator cu 3000 de lei.
- Ia banii și mi-a numărat suma. Mai țin minte Mitru era în stânga, Vasi în dreapta și Nelu în fața mea.
Vasi era la împărțitul cărților, următorul pas și Mitru deschide cu 100 lei. Intru și eu deși aveam cele mai proaste cărți închegate - o pereche de șeptari. Începem decartarea, Nelu a schimbat o carte, Mitru tot una și vedeam pe Vasi că se pregătește pentru a schimba două. Atunci m-am dat servit și nu am schimbat nici o carte.
Mitru deschide fiind primul, pornește cu 25 de lei.
Atunci am început să dau în ei.
- Măi Mitre tu ai cel puțin două perechi ceri numai atâta, zic eu și continui, uite cei 25 ceruți și la Monte Carlo pe doi șeptari ai mei, mi-au spus să mai cer o sută.
Vasi zice:
- Uitați 25-ul lui Mitru, suta lui Teo și eu mai plusez cu 25. Următorul achită tot ce s-a cerut până la el și mai cere 50.
Mitru achită tot ce s-a cerut și spune:
- Măi Teo sunt tare curios de șeptarii tăi și cer 100 de lei. Eu plătesc și mai cer două sute, Vasi plătește tot ce datora până la el și mai cere 25 de lei. Nelu dă sec fără pretenții. Mitru plătește și el tot ce datora în pot și mi se adresează.
- Teofile, ia ca să-ți văd șeptarii tăi, cer 200.
- Până acum am jucat pe cei doi șeptari și achit cei două sute, dar vreau să joc în continuare și mai cer 400 lei. Îi văd că se cam uită urât la mine și dădeau mărunt din buze. Vasi nu prea entuziasmat
- Am de dat 200 plus 400 și eu mai cer 25 de lei.
- Următorul plătește tot ce s-a cerut și mai cere și el 50 lei. Mitru nu mai dă nimica și iese din joc.
Simt că încăpăținarea îi cam lasă și foarte nevinovat le mai cer 500 de lei.
Amândoi au aruncat cărțile pe masă. Iau potul și îmi achit datoria, scad cei 500 cu care am intrat în joc și ramasem în câștig cu 3300 lei.
- Așa proști ca voi nu am văzut de mult. Zice Mitru.
- Știu că nu se cuvine, pentru că nu am plătit, dar Teo te rog arată cărțile. Le întorc, bineînțeles că nu era nimic mai mult de cei doi șeptari ai mei. Hai să vedem și restul. Vasi avea ful, Nelu brelan, iar Mitru două perechi mici. În loc să cereți ca mucea ce trage de pot 25 și 50 lei, trebuia să fi cerut fiecare cel puțin 400 și atunci să-l fi văzut pe Teo ce mai făcea când trebuia să vă dea sec la amândoi 800. Mai râdea cu Monte Carlo al lui?
- Putea să vă sperie doar daca cerea 1000 și în situația asta, sincer nu îl văd să fi făcut asta.
- Domnia și prostia se plătesc.
- Dacă vă întreb acum, ați jura că fiecare a rămas în banii lui și că nu a pierdut nimeni nici un leu.
..........................................
- Deci ai văzut cum cu sinceritatea am câștigat un pot uriaș?
- Da iubitule, dar sinceritatea ta a fost ajutată de zâmbet și de vrăjeala aia ta cu Monte Carlo.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE