FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
-Stare de fapt ( fragment )
Text postat de Octavian Sergiu Ciurtin



S-a întâmplat să trec și să nu mă observi pe sub balconul tău, erai obosită și sătulă de ceartă și imputări;
Am auzit vocea satului, a vecinilor și a voastră certându-vă:
….
-Maria tu ești singura vinovată de viața mea de astăzi, dacă nu eram vecini nu se întâmpla nimic, eram și acum acel om necunoscut satului…
-De ce Petre, de ce eu sunt mereu de vină, de ce eu și numai eu am ajuns vedeta satului.

-Maria tu știi că eu muncesc pământul, am moară , animale, găini, copii, socru și soacră, eu sunt bun creștin și merg Duminica la biserică.
-și ce vrei să spui Petre, că eu nu merg la biserică ?
-ba da Maria, tu mergi că ești obișnuită să faci parada modei în sat, la tine trag toți străinii care vin în țară, la tine toate pachetele din sat vin, la tine se fac liste se fac legi, se leaga se dezleagă căsătorii, toate la tine…
-tu ești gelos Petre, tu nu mai gândești, iți trec prin cap doar filme de pe cablu, tu vezi filmele cu dosu, tu ești tot timpul obosit și-ți închipui că eu nu-mi văd de rostul meu, ca m-am băgat în seama cu tine și că acum iți fac fițe…
-nu Maria, tu de când ai venit prima oara la noi să ceri un pahar cu zahăr, ai aflat ca noi nu punem preț pe lucrurile fizice sau materiale, ca să înțelegi și tu, noi creștini fiind, partea sufletului e mai importantă, noi te-am primit cu bunăvoință, cu încredere și te-am respectat ca pe o vecină, o prietenă, o…creștină dacă vrei… Dar tu nici nu ai știut să te oprești aici, ai venit și-a doua oară, și-a treia oară, nu să aduci înapoi ce-ai luat cu împrumut ci ca să mai ceri, ți-am dat și bani, milioane și…nu i-ai mai adus înapoi. Acum, de un an ai umplut satul că te ți cu mine, că ești “matroana” mea și că ai de la mine tot ce-ți dorești și dacă vrei, eu divorțez și-mi dau copii la orfelinat și tu te măriți cu mine…
povești Maria care au ajuns și la soția mea și care, le-a pus la suflet încetul cu încetul și acum…se împlinesc șase săptămâni de când e în pământ, săraca…
doar acum am găsit un jurnal care l-a scris cu mânuța ei și în care și-a pus tot oful…
n-am crezut Maria că tu, și numai tu, ești vinovată de prăbușirea familiei mele…acum poți să fii mulțumită că ți-ai făcut hatârul …
-iartă-mă Petre n-am vrut…
-așa să-ți ajute Dumnezeu, Maria, precum ai făcut…
……
-astea le-am auzit din gura voastră, este adevărat Maria ?
-părinte dragă nu-i adevarat nimic din ce spune Petre. Eu nici n-am intrat în casa lui când n-a fost Floare acasă, eu l-am iubit și l-am respectat ca om, ca vecin, ca soț al soției sale…mie nu mi-a dat nimic.
Eu am totul…
-Maria, ar trebui să treci pe la biserică să te spovedești, să-ți ierte Dumnezeu păcatele…
-părinte, tu n-ai alta treaba?
…….
-Maria!, ești acasă?
-ce-i băi postășel!
-nimic, doar o invitațiune ț-am adus…
-ce invitațiune, bre postășel…
-nu știu bre, că-i de la lege și io nu cunosc legea…
-hai cetește repede postășel, că io n-am ochilarii di soare la min`
-păi Maria aista-i o citațiune di la judecăți…
-ce?
-o citațiune di la judecatăț` pi data di… și trebuiește să meri că-i cu pușcărie, cică ai omorât pă șineva…
-pi cine bă!
-pe Floarea lu` Petre Babanu …
-io? bă boule…no stai să vezi ce-i fac lu` ăla…

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE