FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Sandra Segal
Mai deunãzi discutam cu un prieten din þarã la telefon despre procesul de imigrare… unde o fi mai uºor de plecat, în Canada sau în Australia, care parte o fi mai doritoare de ingineri chimiºti de peste hotare, cum e cu diplomele... Tocmai iºi traducea foaia matricolã. Punct în care am constatat cã engleza lui tehnicã e la fel de necajitã ca ºi româna mea tehnicã. Dar în virtutea prieteniei care ne leagã de pe bancile liceului de chimie industrialã, unde ne-am violentat reciproc timp de patru ani, am acceptat sã-mi dau cu pãrerea.
Trecem deci prin fenomene de transfer ºi mecanisme de reacþie, mai o metodã numericã, mai o chimie organicã ºi uite aºa ajungem la, surprize-surprize ... Surse de Informare !
- Cum îi spunem la sursele de informare, mãi fete, zice el, notând conºtiincios sugestiile mele într-un carneþel, ca sã ºtie cu ce sã terorizeze traducatoarea.
- Mã, dupã cum sunã, zic eu... tu eºti sigur cã ai facut chimie industriala la Politehnicã ºi nu aia, cum se numea… Stefan Gheorghiu ? Nu cumva v-au scos ãºtia securisti fãrã sã vã daþi seama? Pe cine informaþi voi ºi despre ce anume?
- Nu, mã fete, zice el, asta e când te documentezi din indexuri ºi publicaþii, cum sã bagi o referinþã corect, cã ºi aºa nu bagã nimeni ºi toþi plagiem pe rupte. Uite, sã mor, chiar aºa se numea : “Surse de Informare în Chimie”. Da’ recunosc, sunã cam politic, mi-a dat ºi mie prin cap cã ar putea da naºtere la niscai interpretãri veninoase… ºi când colo, eu, inocent ca un miel.
- Aoleu, zic, uite cum era sã vãrs sânge nevinovat pentru “referencing and technical writing”, fi-þi-ar capul afurisit cu terminologia aia a voastrã. Subversivilor.
- Da’ ce subversivi, face el, brusc înviorat. Ca sã nu mai zic cã eu sunt ºi membru în “Asociaþia Radicalilor Liberi” care s-a infiinþat înainte de revoluþie, aºa cã iþi dai seama ce bine suna pe vremea toar’ºului… ºi radicali, ºi liberi… ºi când colo, doar niºte oameni care a descoperit fiecare un “radical liber” sau doi ºi a scris un referat cu mecanism de reacþie cu tot.
- Reacþionari de-a dreptul, am concluzionat eu, luminându-ma. Hai sã trãieºti!
- Sã trãiesc, fete ºi sã dea domnul cu cât mai multe, râde bestia… Acum, mai bine reacþionari decât mi-se-rupiºti, ca ãia de la mecanicã. Daca nu mã crezi, du-te de vezi pagina “Asociatiei Romane de Mecanica Ruperii.”
- In câte zic?
- Habar n-am, dar poþi sã scrii la webmaster sã întrebi… Hai, si acum te pup dulce fete... ca mi se termina cartela, mersi ºi mai vorbim.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Eu am aflat, nu de mult, ca salariatii se impart in doua: mi-se-rupisti si pup-in-curisti. Noroc de prietena mea, ca m-a informat in timp util (altfel m-ai fi luat asa, pe nepusa masa) despre termenul asta.

Si eu am scris despre viata inginerilor in America (nu Canada). Mi se pare ca se numeste sache si meduza (ma gandesc ce legatura are imigrarea cu meduza lui sache... niciuna!).

Ai ironizat bine aici. Un sfat - continua pe satira.

La recitire,
st
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-07-21 10:53:55
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Thanx, Joe
Inginerii au "iron ring" iar geologii au "earth ring":)... oricum e un inelus oarecare facut dintr-un metal oarecare... fiecare provincie are asociatia ei, de pilda cea din Alberta e intitulata APEGGA (Association of Professional Engineeris, Geologists and Geophysicists of Alberta)... cam fara imaginatie, eh:)
 
Postat de catre Sandra Segal la data de 2005-07-21 02:59:55
         
 
 
Hannaleh, cum e cu Ordinul Inginerilor in Canada ?
Chestia cea mai tare e aia cu inelul , ai inel, esti inginer :-)

Bine ai venit, fata talentata din Canada, o sa ne furi cititorii :-)

 
Postat de catre Joe King la data de 2005-07-20 08:43:49
         
 
  DoDule, imi pare bine sa ne citim si aici si daca e sa faci saltul, sa fie intr-un ceas bun cand o fi. Dupa cum se vede si eu tot la un liceu de chimie mi-am facut veacul. Am multe amintiri misto de acolo.... acum cu diplomele europene stiu ca e greu al naibii in Canada, ca asociatiile de ingineri sunt destul de restrictive. E cam trist ca la imigrare se zice una si cand vrei sa profesezi e alta.
Eu am un B. Sc. de la U of Calgary si acum fac un master la U of A si lucrez, ambele part-time:) Mai incolo poate ca o sa ma mut in Beautiful BC, dar optiunile sunt deschise... si la pensie in Mexic:)
 
Postat de catre Sandra Segal la data de 2005-07-20 08:04:20
         
 
  Si eu am studiat radicalii liberi, tot la Politehnica, dar nu mi-a dat niciodata prin cap sa-i folosesc extensiv, acum imi pare rau.
Generala am facut-o la Arte Plastice si, de prost ce-am fost, a inceput sa-mi placa chimia. Asa se face ca am ajuns la liceul de Chimie, eu suflet de artist. Iata cum se rateaza o cariera.
Nu m-a oprit nimeni si nici n-ar fi putut.
Pentru mine chimia devenise poezie, asa o si citeam, ca pe un roman misterios.
La sfarsitul liceului, m-am pomenit ca altceva nici nu stiu, decat chimie si m-am decis sa continui la Politehnica. A doua greseala.
Totusi, diploma mi-a folosit la ceva, sa fac punctajul pentru emigrare in Canada. Si cam atat.
In Canada am descoperit ca era mai bine sa urmez o cariera artistica, oricare, fiindca munca in industrie nu-mi place, ba chiar o urasc.
Dar de unde alta viata?
Sunt intr-un moment de cumpana, vreau sa schimb ceva, nu stiu ce anume.
Nu stiu cata legatura are ce spun eu cu textul tau, Hanelle, Alberta inca imi mai face cu ochiul
E tot o emigrare si asta. Dintr-o provincie in alta.
O sa ma caut de radicali liberi si poate fac un salt de pe un nivel energetic pe altul

 
Postat de catre petrica petrica la data de 2005-07-20 07:46:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE