FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Cristi Stanculeasa
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  o complementara nu va fi niciodata in echilibru, cristi:) asta e meteahna lor, sunt amestecate, incerte. dealtfel, cred ca adevaratul echilibru cromatic il dau tentele cromatice. sa zicem, albul. ma omor dupa cudragul tau:)
fireste ca nu m-ai convins dar cu siguranta, data viitoare, te vei intreba daca dicteeul iti sugereaza culoarea potrivita a verbelor.

violeta, crina si tufanica

:)
 
Postat de catre I BG la data de 2007-08-16 00:37:02
         
 
  Ioana,
Azi port galben și verde, mâine roșu și alb iar poimâine portocaliul va fi semnul echilibrului deplin!!
Chiar dacă numai pentru o zi!
Fiind o culoare între galben și roșu, portocaliul aduce o notă de tinerețe, dinamism, altruism.
Alături de galben și cyan, magenta este o culoare secundară a luminii...
Nu intrăm pe domeniul cromoterapiei, a culorilor de bază, culorilor primare, etc...
Verbele portocalii aduc pentru mine echilibrul în poezie, un echilibru literar!
...
În rest totul este ok.
Chiar dacă îmi plac orhideele!
Și florile de câmp...
...
Băiatul care cumpără flori,
Because of you, cu iriși
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-16 00:22:52
         
 
  cristi, florile de camp cu camp cu tot imi convin. nu te complica cu orhidee. nu suport recipientul in care stau coditele. subiectul l-ai ales tu, nu eu. roaga-ma si te ajut.
varianta 2: nu ma ruga si e la fel de ok:)

yours, cu pansele
 
Postat de catre I BG la data de 2007-08-15 22:11:50
         
 
  Ioana, nu voi întârzia prea mult să-ți răspund!!
Chiar trebuie să cumpăr flori!!
...
Ai ales un subiect pe placul meu!!!!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 20:48:40
         
 
  Mirela Lungu sau Euridice!!!

Cuvintele sunt o prelungire a inimii însă, uneori, tăcerile pot spune mai multe!
Amestecul de cuvinte poate crea iluzii sau realități!
Culorile pe care le alegem spunem că sunt bine alese!
Și... ne păcălim!!
Doar azi sau mâine!!!
Avem a spune și a ne spune multe!
Formele de manifestare sunt de la caz la caz!!
Veni-va vremea când vom spune lucrurilor pe nume!
La timpul potrivit!
Este nevoie doar să-l știm!!
Cam atât...
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 20:42:12
         
 
  cristi, sper ca vei completa seria cu :
'privirile care vad' (propun 'ocheadele care observa'), 'durerile care ranesc' si 'notele muzicale care canta'.
pana atunci, explica-mi, te rog, de ce verbele din penultima sunt portocalii si nu magenta.

fata care vinde flori

...
'
 
Postat de catre I BG la data de 2007-08-15 17:15:29
         
 
  Cornel Ștefan Ghica!!

Ai spus bine...
...
Într-un alt limbaj al literelor, într-o notă de suprarealism, autorul poate desfășura imagini, unde fenomenele pot fi impulsuri, pot deveni idei... Transformarea realității, chiar dacă într-un imaginar, aduce stări de nebănuit!
Drept dovadă din conspirațiile timide ale verbelor portocalii s-a născut o poezie... a Elenei Toma!!!
Iar sufletul scrie despre ceea ce simte!
Îți mulțumesc pentru comentariu și lecturare!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 10:47:16
         
 
  altă variantă, la fel de aiurea!:)

nu e deloc ușor să scriu despre cuvinte
arhangheli naufragiați și fără aripi heruvimi
apărătorii Edenului răstălmăcirii travestite
în miez de noapte traversat pe o corabie cu vele
încurcate
ca pânza de păianjen între culori și litere
silabele mă strigă aidoma regelui malițios
schițat pe coala de hârtie prins între colțurile-ngălbenite
ce râd un pic mai zgomotos
în timp ce dormi pe tine eu fumez
mă joc cu formele ciudate create-n zeci de variante
ce pot să spun la ora șase ce mă privește dintr-un nor
sunt ploaia fără stropi ce cade pe țipetele nesfârșite
halucinez în fumul otravit crezându-mă cuvânt promițător
țigara mi se stinge neglijată dar aprind alta nu mă las
mă-ncurca rima asta blestemată în timp ce fierb ca un cazan
mă simt o topitoare de cuvinte
incendiată-n bălți de tonuri ca o salbă
încerc să uit rimatele cuvinte mai bine ies de-aici
și scriu pe fila următoare
chiar m-a pișcat un mic tânțar
râzînd de mine și de noaptea albă
nu-mi plac cuvintele împerecheate nici să le-mperechez
nu agreez dar mai în glumă mai în serios crezi
un gând nebun ar fi de vreau să le dresez?
mai bine mă retrag din nebunia lor
m-au invadat cu linguri grosolane
servesc din mine parc-aș fi o tartă asaltată
de muște din cele mai bizare
caut cuvinte suple la altitudini ample
să mă uimească bâzâind sonor
dac-ai vedea cum se-mpreună
un roi de litere și tot în rimă
de nu mai scap de ea și mă oftic de mor
gândind și judecând e vina ta m-ai încurcat
și pagina aceasta-i plină de oroare
acum sunt o maimuță de mătase în eroarea ce în cuvinte are.
gata! mi-e somn!
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 06:30:56
         
 
  bine! dormi pe tine!:)  
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 02:07:30
         
 
  Mirela și Cornel, nu v-am uitat!!
Vă mulțumesc pentru trecerea voastră și, în cursul zilei de măine am să vă răspund mai detaliat!
Noapte bună!!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 02:06:23
         
 
  Vin, vin, vin........
Este un eveniment inedit!
Pe care n-aș vrea să-l ratez!
Să vedem și noi maimuța de mătase!
Să ne amuze un altfel de cuvinte!!
...
Dorm deja pe mine...
Paaaaaa!!!
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 02:03:21
         
 
  Cuvinte instinctive care vorbesc...
Imagini vizuale bine priponite!
Părerea mea este că e deja gata!
Mici retușuri ici-colo, și cam atât!!
Pa!
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 01:58:04
         
 
  răpit să fii în acea zi?
de cine, cum...
și cine-ar îndrăzni?
vreau să citești ce-a scris maimuța de mătase
să te amuze altfel de cuvinte
ceva mai zgomotoase:))

deh!
elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 01:56:59
         
 
  erata..căzând pe țipetele nesfârșite
:)
pfff...:)
elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 01:49:29
         
 
  Titlul este interesant!
Pentru conținut, încerc o perioadă de timp să-mi stăpânesc curiozitatea!
Te las să lucrezi!
Oricum voi trece pragul cuvintelor travestite!
Ideea îmi place!
Succes!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 01:49:26
         
 
  Travestiri

nu e deloc ușor să scrii despre cuvinte travestite
fără țigări și-n miez de noapte
nimicul ce îmi pare acum prea simplu
îl poate rezolva un taxi cât voi fuma chiștoace
atât pe cât se poate

privesc cuvintele-ți ce seamană
aidoma pânzelor umflate
venind ca un arhanghel fără aripi
la bordul unei mici corăbii naufragiate

cuvintele îți sunt ca un mic rege
schițat pe coala albă de hârtie
un rege încăpățânat
prins între literele mici
ca un blestem al pânzei de păianjen
ce râde zgomotos în poezie

fumez și iar mă cert și tot mă cert
în goana peste versurile-ți travestite
mă simt o ploaie fără stropi
cîzând pe țipetele nesfârșite

halucinez...îmi spun și fac un rotocol
din fumul alb sau gri plin de otravă
mă travestesc într-un cuvânt domol
în noaptea-naltă, ca mine răsucită, oarbă!

ah! mi s-a stins țigara dar aprind alta, nu mă las
sunt un cazan, o topitoare de cuvinte
incendiată-n bălți de tonuri, ca o salbă
ce stă-nșirată pe gânduri travestite

inspirată de Cuvintele care vorbesc...și dedicată colegului Criss Stanculeasa
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 01:47:11
         
 
  Elena Toma!!!
Un portret al cuvintelor nespuse...
...
Fără conspirații timide și fără a fi travestit, pe 22 septembrie o să suspend umbrele și dacă n-o să fiu cumva răpit sigur am să vin!!
Cade într-o zi de Sâmbătă!
În rest sunt același...
Mă bucur pentru eveniment!!!
Cu adâncă considerație pentru munca ta,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 01:42:45
         
 
  stai că revin...scriu acum ...în replică...o poezie!:)
Cuvinte travestite!
cu drag
elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 01:35:36
         
 
  în rana din pâine
au loc conspirații timide
ale verbelor portocalii.
................
nu înțeleg ce vrei să spui aici! e și târziu, nu mai am nici țigări, la naiba! fac o schiță în creion, poate reușesc.

a....da, da, da!..aici recunoști...ok!

azi am privilegiul
să amestec cuvintele,
să spun lucruri nespuse,
și să suspend umbrele
într-un orizont travestit.
.................

acum am înțeles!
mi-a fost dor să rătăcesc printre travestitele tale cuvinte.
în septembrie, pe 22 ...zi cu soare, sper, te invit la evenimetul vieții mele- dubla lansare de carte ...expo și alte asemenea nenorociri, evident.

voi trimite invitații celor interesați.

cu drag
un vot.
elena toma


 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-08-15 01:15:49
         
 
  Să înțeleg că am în fața mea un Tavy mai volubil și cu o stare de spirit mai bună!
Uite... m-opresc și te aștept!
Și-apoi glăsuim atâtea câte n-au fost spuse!
Culegătorii de cuvinte se odihnesc și deapănă amintiri!
Despre alte vremuri care vor veni!
Să fii pe-aproape!!!
...
Mulțumesc pentru tot!
Cu prietenie,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 00:33:43
         
 
  Mari, aceste gânduri ție ți-au fost adresate!!!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 00:20:39
         
 
  Un arbore!!!
Îi privesc ramurile cum cresc, cresc și am impresia, uneori, că nu se mai opresc!
M-apuc să le număr, m-opresc puțin crezând că m-am încurcat...
Dar nu... nu-i așa, chiar număr bine.
Și îi vorbesc...
Clorofila devine un izbuc al ființei... pietrele înverzesc mersul.
Pașii de sub drumuri își învață rostul...
Se priponesc gândurile de gard...
Mai multe sensuri... pe care să-l aleg?!!
...
Îți mulțumesc pentru cuvintele dragi!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-15 00:17:27
         
 
  cristi,

da, se-nteleg cuvintele (tale) care vorbesc... si se-nteleg in forme bine-conturate. am apreciat (in mod deosebit) 'frumosul nu se invocă / într-un iris nemanierat'... dar nu sunt de-acord cu 'rana din paine' si cu toate cele intamplandu-se-n acea strofa.
e o poezie 'într-un alt limbaj al literelor'.
fain.

cu stima, Cornel Stefan Ghica
 
Postat de catre Cornel Stefan Ghica la data de 2007-08-14 21:35:41
         
 
  Sa-nteleg ca exista si cuvinte care nu vorbesc;)?
De obicei, banii vorbeste:)), desigur, intr-un alt limbaj..
Sunt de acord ca 'frumosul nu se invocă
într-un iris nemanierat.'!
Stii, eu am adesea obiceiul sa amestec cuvintele, dupa cum se poate usor constata:)
Dar conspiratiile mele sunt mai mult decat 'timide' si deloc 'portocalii';)
Poti fi sigur insa ca n-am spus inca TOTUL, mai sunt o groaza de lucruri nespuse:(pentru care voi lasa o stea, sa vorbeasca ea si pt mine:)

Cu drag,
Euridyce
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2007-08-14 21:16:26
         
 
  Gina, am văzut idee...
Amestecul de cuvinte, litere, metafore...
Hm! Să mă gândesc bine!!!
Dar nu e de gândit...
Acum, ca scriitor și, ca om, îmi placi mai mult!!!!!
După cum observi reacționez invers!
Aprecieri în egală măsură!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-14 19:50:01
         
 
  ai crezut ca scapi, am vazut cum grabeai pasul asumat de orgoliul cuvintelor
dar, te-am ajuns din urma sa-ti bat prieteneste pe umar, sa-mi ridic palariea si sa strig:
-bre Cristi ...asteapta-ma si pe mine, nu ma lasa-n vapaia ascunsa a nevertebratelor portocali din painea obosita a celor ce n-au murit niciodata...dar, repara trecator o iarna, bocancul terrei.

prieten drag, sant
bucuros de revedere-n pagina ta...


cu mult drag

tavi


a consemnat, Coralia.
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2007-08-14 13:43:43
         
 
  Ești un arbore. Taci mult timp și-mi spun că ești o piatră ca toate pietrele. Dar ești un arbore, unul care începe dintr-o dată să rostească vorbe cu iz de portocal... Cum stau așa cu mâinile sub cap, privind dansul neregulat al norilor sub emisia de raze solare, îmi spun că drumul e desenat sub gânduri înainte ca acestea să învețe mersul. Azi chiar am prilejul să privesc mai atent ce cuprind sub scrierea pașilor. Te las acum - vrăbiuțele spun că e șapte și zece și e timpul să mă grăbesc. Un text ca o tablă de sensuri votez. O zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2007-08-14 07:09:06
         
 
  sa vezi idee:

într-un limbaj al literelor
sufletul este portret
mișcă metafore (oarbe) și idei
(care lasă urme)
pe apă.


dincolo de artă
realitatea convertește
sine(le) (necontorsionat)

frumosul invocă iris nemanierat cand
mâinile împletesc timp
să se nască.

rana in pâine conspirații timide
verbelor portocalii privilegiul

să amestec cuvintele,
să spun lucruri nespuse,
să suspend umbrele
într-un orizont travestit


ei...Cristi-S...acum uraste-ma!...pls


aprecieri-ieri-ei!!

goia






 
Postat de catre nula nada la data de 2007-08-14 01:58:40
         
 
  Mulțumesc Cornele pentru trecere și lecturare!
Mă bucur că ți-a plăcut!
Cu aceiași prietenie,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-14 01:37:24
         
 
  Placut impresionat de acest poem,in special de ultima strofa,nu stiu cati dintre noi au privilegiul de a spune lucruri nespuse,vad ca tu il ai:)Cu prietenie,Cornel Balescu  
Postat de catre Bun Tare la data de 2007-08-13 23:50:05
         
 
  Vero,
De ieri am revenit și eu după o absență ceva mai mare!
Mi-am și zis că dacă postez azi ce bine ar fi dacă te-ai întoarce și tu!!
Ne-am obișnuit unii cu ceilalți de parcă ne-am cunoaște de atâta timp!
Nici nu începusem să citesc primele cuvinte la acest comm și primul impuls, primul gând, a fost că ești tu!!!
Mi-ai produs o surpriză și o bucurie imensă!
Și eu mă bucur că exiști și îți doresc la fel de mult să fii sănătoasă!
Îți mulțumesc din tot sufletul pentru toate cuvintele frumoase!!
Cu dragă inimă,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-13 21:32:28
         
 
  Cristi,
Am revenit dintr-o absentza de 2 saptamani si mi-era dor de cateva cuvinte frumoase. Acum, cand am deschis atelierul am dat peste poemul tau superb si mi-au dat lacrimile de bucurie si emotie. N-am luminat poezia pentru ca sunt inca buimaca de oboseala si in decalaj orar si n-am vrut sa ma las prada emotiilor.
Tu, Cristi, scrii
" azi am privilegiul
să amestec cuvintele,
să spun lucruri nespuse,
și să suspend umbrele
într-un orizont travestit"
Ce pacat ca eu n-am cuvinte (acuma) sa spun toate nespusele ce au dat buzna in mine cand am citit poezia ta!
Ma bucur ca existi, sa fii sanatos si felicitari!
Vot cu drag,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2007-08-13 21:02:28
         
 
  Mulțumesc Cami pentru cuvintele frumoase și pentru întâmpinare!
Cu drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-08-13 20:32:26
         
 
  Foarte reușită prima strofă.
Unele strofe îmi seamănă cu aforismele.
realitatea se convertește
într-un sine necontorsionat.>
Îmi plac deja verbele tale portocalii.
Bine ai revenit!
Cami
 
Postat de catre camelia silea la data de 2007-08-13 19:14:36
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE