FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Elena Stefan
Citesc si ma minunez. Situl "www.europeea" s-ar fi degradat in timp! Cred ca este o perceptie gresita. As vrea o demonstratie.
S-a degradat in ce sens ? Ca valori literare inscrise ? Ca limbaj ? Ca tehnica literara ? Ca valori morale promovate ? Ca reactie a userilor ? Valoarea comentariilor ? Numar de useri ?
Ca au plecat unii ? Au venit altii la fel de buni poate chiar mai buni. Ca sunt si lucrari slabe este de inteles. Intrweaga literatura a lumii cuprinde lucrari modeste, lucrari bune, lucrari deosebite si capodopere. Ca s-a evoluat ? Eu as propune acelora care vad "degradare" sa reciteasca ce aau scris acum doi ani si acum. Atat texte cat si comentarii. Eu cred, si sunt convinsa de acesata, ca multe comentarii au ajutat autorilor textelor comentate dar in cea mai mare masura au ajutat altora. Pentru ca au inteles poate ce nu este bine sa faca. Si ,citindu-le, poate, chiar subconstintul lor ii va fi ajutat apoi.

In comparatie cu alte situri de tip narcisistic, ori cu altele in care vulgaritatea este la ea acasa eu cred ca europeea a reusit sa-si pastreze echilibrul si sa devina un laborator performant. Sigur ma pot insela. Poate altii vad altfel. As vrea sa citesc si alte opinii.

Informatic intr-adevar, "europeea" merita si trebuie mai mult. Insa aceasta nu este treaba noastra. Ci a acelora care administreaza situl. Poate vor fi avand si ei motivatiile lor. Poate nu.

Ca situl nu a ajuns poate la ce si-a propus este adevarat.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Elena, ce ar fi sa bagi tu ceva sa-l " gradeze "
din nou ?

Ma duc sa vad " operele " tale si sa vad care e " buba " ta.

Cu drag
 
Postat de catre Joe King la data de 2005-08-01 09:02:31
         
 
  Uite ca apare si Sorin. Ca tot am fost nominalizat in comentul tau, Elena. Din nefericire, accesul meu la internet a fost interzis si apoi doar limitat mult de tot. Intru si ies intr-o viteza greu de imaginat.

Tin mult la voi Nicolae, Elena, Mihai, Alex si la ceilalti. Dar asta o stiti. Site-ul Europeea este altfel, atat: altfel fata de celelalte. Cearta pentru o greseala este in general o dojana. Si cine vrea sa ma contrazica aici sa-si aduca aminte cum sunt certurile pe poezie.ro, ce calificative se folosesc acolo, ce jigniri.

Elena, imi pare rau ca acum intru mai rar, ma voi revansa eu odata si atunci sa vezi ca nu mai scapi de mine.

Cu drag,
Sorin Teodoriu
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-06-15 10:43:30
         
 
  Distinse alex porc,

Putem, asadar, utiliza acronimul DAP "distinsul alex porc"
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2005-06-14 21:01:38
         
 
  Elena, nu e nici urma de suparare in mine.
Chiar ma distreaza sa vad ca folosesti din nou formularea "distinsul alex porc".
Cat despre polemici, mie imi place in general doar sa le declansez si apoi sa le urmaresc. Desi sufar de un anumit fel de histrionism...
Da, m-am indreptat, ca sa zic asa. Nu-mi mai sterg textele, desi acum mi-ar fi mai usor, ca sunt mai putine. Mai nou m-am obisnuit cu atmosfera de pe atelier.
Sunt de acord sa scriem si sa comentam performant. Ce ne facem insa daca nu suntem in stare???
Se pare ca sunt un om de spirit? Multumesc, si sper ca nu spuneai asta pornind din limba engleza, in care "spirit" inseamna "spirit", dar si "spirt".
 
Postat de catre alex porc la data de 2005-06-14 17:40:51
         
 
  Mihai,

Unu, nu te mai scuza atat. Aici suntem parteneri cu drepturi egale cel putin formal. Inegalitatile survin doar din calitatea textelor sau comentariilor. Atat. Si acesta nu este un criteriu cuantificabil strict obiectiv. Mai degraba este vorba de o acceptare subiectiva si de o "validare" a valorii poate la nivel statistic.

Doi, am inteles perfect argumentatia ta care este pertinenta. Poate Caterina isi va exprima o opinie poate nu. Va tine sau nu seama de observatii sau nu. Insa Arghezii, daca nu ma insel, spunea ca daca foloseste de doua ori acelasi cuvant pe o pagina i se pare a comite un sacrilegiu. Intr-adevar poate sa nu mai fi intrat de mult pe site sau poate n-o va mai face niciodata. Este un om liber, ca oricare dintre noi si ar trebui ca si in cazul ei sa opereze prezumtia de buna credinta. Ca de altfel, in cazul tuturor.

Trei. Ca interpelarea lui Nicolae a fost cam "ex abrupto" ai dreptate insa noi nu stim contextul relatiilor literar inerogationale dintre cei doi.

Patru. Cat priveste tensiunea de pe site eu cred ca intr-adevar ti se pare. Eu una sunt relaxata. Si nu am remarcat o astfel de tensiune, in afara de "tensiunea specifica fiecarei creatii" tensiune de dorit. Ca evident cand citesc un text bun ma simt "alt om" Si ma doare cand pierd timpul cu prostii. Singura mea problema este ca nu am timp sa dedic mai mult acestui site. Atat. In rest sper sa nu ma aflu in relatii tensionate cu nimeni. Nici chiar cu distinsul alex porc pe care l-am "urechiat" un pic , pe buna dreptate, spun eu. El este, se pare un om de spirit si nu se supara pentru ca a inteles ca gestul sau a fost nepotrivit. Si poate ne va dovedi "indreptarea pacatosului" (pacatos comportamental ca altfel este un autor de talent pe care ma bucuram sa-l citesc. Asa cum ma bucur la poemele Arminei, Luminitei,Lory-ei (greu de exprimat; de, asa se intampla cu romanca plina de romanism, in fapt, insa usor cosmopolita denominativ!) lui Nanu, Nicolae,Petei, lui Radulescu,Mihai, Sorin, Silviei Van, Ungur (ce-or mai fi facand ?)Teei si multor altora pe care ii rog sa ma ierte ca nu i-am mentionat.

Cinci. Iubesc polemicile, argumentatia contradictorie, dezbaterea, atata timp cat nu degenereaza in altceva. Chiar imi este dor de o polemica veritabila.

Sase. Poate ar fi bine sa ne mai anuntam colegii, sa le aducem aminte ca Europeea functioneaza si ca "nu e alta mai de pret zabava decat cetitul cartilor" cum bine spunea cronicarul.

Sapte. Sa scriem si sa comentam performant.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2005-06-13 13:35:01
         
 
  Va marturisesc, sincer, ca ma intristeaza modul in care am fost inteles. Ca sa ma mentin in sfera proverbelor, spun si eu... "de ce ti-e frica, de aia nu scapi". Spuneam in comentariul care a declansat aceasta discutie ca mi-as dori sa fiu inteles bine in ceea ce vreau sa spun... dar se vede treaba ca nu am fost, probabil, suficient de clar. Daca asta s-a intamplat, mea culpa.

Am precizat inca de la inceput faptul ca AM INTELES utilitatea si motivatia sfaturilor date de Elena si de Nicolae la anumite texte si ca nu aspectul acesta vreau sa il analizez, chiar daca sunt sau nu de acord cu asta. De asemenea, am spus ca nu vreau sa comentez demersul Elenei de a interveni asupra textului Caterinei, pentru ca nu sunt eu cel care trebuie sa evalueze daca sfaturile respective sunt bune sau daca o ajuta pe autoare in vreun fel. Nu am nici pregatirea nici experienta necesara; eu inca invat si eventual discut despre propriile mele texte. Este vorba despre un aspect pe care il las celor care se pricep si, nu in ultimul rand, un aspect pe care este nevoie sa il discute sau sa il lamureasca Elena si Caterina, daca doresc. Sau, ca sa generalizam, autorul "forfecat" si cel care da sfaturile. E alegerea lor.

Nu am contestat nici o clipa, deci, sfaturile si "forfecarile", asa cum credeti dumneavoastra. Poate ca intr-adevar nu inteleg situatia, dar sincer m-a derutat adresarea directa a lui Nicolae catre autoare si am vrut doar sa subliniez faptul ca, dupa parerea mea, ea, autoarea, nu se face vinovata de cele subliniate.

Nu este vorba, Elena, de a-i lauda cuiva greselile pentru ca dupa parerea mea acolo nu este vorba despre o greseala. Poate in cazul meu sau al altora ar fi vorba despre asa ceva. Tin minte ca am avut impreuna discutii pe anumite texte de ale mele in care anumite schimbari le acceptam, dar pe altele nu. Si crede-ma, nu obisnuiesc sa fac lucruri pe negandite, chiar daca uneori sunt doar un copil mare. Dar repet - nu asta vroiam sa discut. Mi s-a parut ca o adresare directa nu inseamna exprimarea unei pareri despre o situatie generala. Si am simtit nevoia sa subliniez asta, asa cum m-am priceput. Am vrut sa discut doar o situatie particulara, nu generala, in functie de particularizarea pe care Nicolae a facut-o.

Nu vreau sa o iau de la inceput cu explicatiile si discutiile. Dar nu sunt sigur ca eu sunt cel care nu a inteles. Mi s-a parut ca am fost destul de clar, totusi.

Nu am criticat calitatea sitului. Departe de mine ideea asta. Trebuie sa recunoastem ca sunt din ce in ce mai multi autori pe site, care scriu bine, care discuta argumentat despre textele lor si ale altora. Nu contest nici un moment efortul editorilor, mai ales al lui Nicolae, pentru care am toata stima. Imi exprimam doar o parere referitoare la ATMOSFERA, precizand in acelasi timp, ca este vorba despre o impresie personala. Se poate sa ma insel, dar mi se pare ca de la un timp de vreme pluteste o TENSIUNE destul de mare in aer. Iar lucrul asta nu are nici o legatura cu calitatea in sine a sitului si a activitatii celor care fac eforturi pentru cresterea sa si care da roade vizibile. Nu e vorba despre o degradare si nu sunt eu cel care a folosit acest termen pentru simplul motiv ca nu cred in el.

Imi pare rau ca am declansat astfel de reactii pentru ca, repet, intentia mea nu a fost aceasta. Doream doar o clarificare a unei situatii care mi se parea usor discutabila. Nu stiu cum s-a ajuns la o astfel de degenerare a discutiei si imi cer scuze daca am suparat sau am iritat prin cuvintele mele.

Cu respect,
Mihai
 
Postat de catre Mihai Vasile la data de 2005-06-13 12:23:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE