FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Cristian Vasiliu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cristi,

ma bucur sa te regasesc, citesc, asimilez printr-o scriere atat de umana in secolul acesta...un sonet al nisipului pastrand caracteristicile vietii conservate...mai ales ideea de love...

aprecieri,


goia
 
Postat de catre nula nada la data de 2007-06-22 23:30:50
         
 
  Adriana Lisandru: As fi vrut sa fiu si eu la lansare in Brasov a volumului 3 de sonete semnat Adrian Munteanu; din pacate am ajuns in Bucuresti de la Jupiter abia in noaptea asta. Incerc la particip la re-lansarea acestei carti care va avea loc in Bucuresti la Cafe Deko pe 30 iunie la ora 2.

Tea Nicolescu: Revin cu promisiunea de a incerca si proza :)

Adelaida Mateescu: Sonetul are numeroase variante uneori insusi particularitatile limbii impunandu-le.

Veronica Pavel: Multumesc! Si pe tine si pe Tea v-am simtit prezente la lansare prin intermediul doamnei Adelaida.

Cristi


 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-06-22 22:53:51
         
 
  Pfiu! M-am grabit sa prind si eu, ca pe vremuri cand stateam la coada, bucuria de a aprinde o stelutza! Intai merci lui Tea ca mi-a lasat si mie loc!
Cristi, ti-am simtit lipsa, cartea cu autograf, pentru care iti multumesc mult, inca n-a ajuns la mine si, sincer, abia asteptam sa reapari. Splendid sonet, canta, curge, e grozav! Sunt o privilegiata ca am avut loc de stea, acu' ceilalti se vor multzumi doar cu voturi....
Admiratie,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2007-06-22 16:18:04
         
 
 
Îți mulțumesc, Cristian.
Sunt bucuroasă să cunosc mai multe despre sonet. Știam că francezii folosesc versul alexandrin de 12 silabe, englezii cel decasilab de 10 silabe, noi, italienii, spaniolii, 11.
Înțeleg că forma e foarte flexibilă. Atunci de ce sonetul e poezie cu formă fixă?

Sonetul tău mi-a plăcut foarte mult.

Adamat
 
Postat de catre Adelaida Mateescu la data de 2007-06-22 16:11:39
         
 
  Welcome back, Cristi!

Te asteptam...nu tocmai cu rabdare...stii cum e ... cand POEZIA( cu majuscule, deci) iti intra pe usa e imposibil sa mai functionezi ( normal) fara ea!

Perfect Sonet, acest 114, imagine si 'sunet' sunt intr-o armonie fara cusur....

Ma duci mereu cu gandul la Shakespeare !

Ps. Multumirile mele pentru darul SEMNAT pe care il voi primi in curand.
Calvar

si stea( le-as da pe toate trei dar Vero o sa ma certe ca nu-i las si ei una . C
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2007-06-22 15:41:33
         
 
  Tocmai m-am intors de la lansarea volumului de sonete al Adrian Munteanu, unde d-l Dragan a vorbit foarte frumos si convingator despre poezia ta.
Nu pot sa spun citindu-te, decat: da, avea dreptate!

admiratie,
Adriana
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2007-06-22 15:41:28
         
 
  D-na Adelaida Mateescu :
versurile nu sunt toate endecasilabice si de aceea (pentru simetrie) am ales urmatoarea forma de sonet:

a 11
b 10
b 10
a 11

a 11
b 10
b 10
a 11

c 11
d 10
c 11

d 10
c 11
d 10

Andrei : ma bucur ca ti-a placut sonetul.

Cristi

 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-06-22 14:33:35
         
 
  Cristian, reusesti sa gasesti imagini interesante, cuvintele pe care le folosesti duc cu gandul la multe idei interesante.

mi-a placut textul

votez

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-06-22 14:19:51
         
 
  Ce revenire în forță, Cristian !

Se simte că ai trecut prin râuri de sudoare și suspine compunând 114 sonete. Și ce frumos sonet e acesta.
Poate-i o deformare profesională, dar când e vorba de o poezie cu formă fixă cum e sonetul, admir rigoarea, păstrarea tradiției, a formei clasice.
Ai scris un sonet de adâncă simțire, muzicalitate, cu vers endecasilabic, respectând rima incrucișată, împărțirea în catrene și terțete, iar ultimul vers e o incheiere sintetică:

Nebun și orb, de-a pururi, pe nisip.

Dacă ai schimba cumva ordinea versurilor în al doilea catren ca să fie( abba, baab, cdc, dcd), ar fi perfect.
Ce ar fi să încerci?

Nu am cădere să aprind lumini, dar văd stele strălucind deasupra Olimpului.

Adamat

 
Postat de catre Adelaida Mateescu la data de 2007-06-22 13:56:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE