FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mihail, ma bucur ca ai inteles atat de mult de aici.

Andrei, multumesc pentru aprecieri. Ma bucur ca ti-a placut.

Tea, ai punctat foarte bine ideile principale. Multumesc de trecere.

Nicolae, teoria mea este cinica. Asta inseamna ca cei ce rateaza n-au decat sa isi planga la infinit de mila, dar asta nu schimba situatia. Asa ca da, daca vrei cu adevarat sa reusesti, o faci. Sunt mult mai multe cai decat cele descrise de tine. Eu personal nu-mi asum nicio lume, eu pur si simplu vorbesc de realitate. Daca oamenii voteaza, atunci de ce sa contestam votul? E dreptul lor! Si asta vor oamenii. Libertatea este singurul lucru care conteaza, morala este un moft al celor invinsi! Cati invingatori au vorbit de-a lungul istorie de morala? Cat despre actorii care refuza roluri, n-au decat sa o faca in continuare, insa fara sa se planga, pentru ca nu ii obliga nimeni sa refuze. Cunosc si eu destui actori care nu fac asta, in primul rand din respect pentru ei insisi. Valoarea nu inseamna decat context. Invingatorul stie sa gaseasca intotdeauna contexte favorabile.

Va multumesc de trecere si va mai astept

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-05-24 01:51:54
         
 
 

Este adevarat ca ai fotografiat bine realitatea Romaniei de azi, dar eu cred ca este o intelegere fortata a libertatii.
Fii mandru, religia ta (cinismul) isi arata roadele. Iata, omul pe care-l iubesti (Basescu) smulge telefonul unei ziariste si-o face “tiganca-mputita”, cand eu cred ca trebuia sa-si faca operatie pentru polipi, daca sforaia si statea la bloc, pentru a nu-l auzi vecinii cand doarme. Fiindca o persoana publica nu-si mai apartine.
Cunosc actori verticali care refuza roluri proaste sau vulgare, indiferent de cati bani li s-ar oferi. Eu am preferat sa abandonez galle-urile decat sa nu conteze calitatea, adica sa leg numele meu de un lucru prost.
Omul se difera de animal prin faptul ca gandeste. Astfel si-a facut reguli. Daca vreau sa cumpar o paine si la magazin sunt doar trei paini si trei oameni inaintea mea la rand, inteleg, si nu-i iau la bataie sa–mi ating scopul. Omenirea este compusa din oameni slabi, copii, femei, batrani, oameni bolnavi, dar care au calitati umane superioare celor care reusesc sa fie, cum le zici tu, invingatori. Da, viata este o lupta si inteleg sa fie invingatori si invinsi, dar intr-un concurs cu reguli clare.
Daca la alimentara mea de la colt aduce maine un produs necesar tuturor, un produs rar, cum ar trebui sa procedam?
1. de cu seara sa abordam in particular patronul si sa luam totul pentru a revinde eventual la suprapret? (cand Ceausescu obliga unitatile comerciale sa deschida la program si sa vanda totul la vedere?)
2. sa ne asezam civilizat la rand si sa avem o regula, adica sa cumparam in ordinea sosirii, eventual facand exceptie vreun batran, o gravida sau o mama cu copil mic in brate?
3. sa venim cu smecherii ieftine cum ca acolo e o bomba ori sa aducem pe cineva plin de sange sau murder de fecale, ca lumea sa se lipseasca?
Pentru a ma imbogati ce ar trebui sa fac:
- sa intru in politica pentru a avea acces la marile invarteli?
- Sa dau spaga mare pentru a ajunge intr-un post cheie pentru a excroca populatia?
- Sa intru in politie si eventual sa dau spargeri calificate ?
Am fost la un mare doctor de curand si a trebuit sa cumpar un scaun pentru ca acolo nu exista. Cel care a venit primul, de la ora 6 a fost sfidat de respectivul doctor, fiindca a consultat preferential pe alta usa si alegand dupa spranceana. Si as fi inteles daca respectabila doamna ar fi fost o “tiganca imputita”, dar nu era. Aceasta este lumea pe care o admiri si trebuie sa-ti asumi si manifestarile care sfideaza morala.
Petre,
Paler care a plecat de curand dintre noi a spus ca “un om bogat nu este acela care are cel mai mult, ci acela care are nevoie de cel mai puțin”
Atunci de ce sa fie invinsi milioane oameni? Aceste timpuri sunt anormale, un exces de libertate care nu poate sa duca decat la o revolta care s-o infraneze, daca nu intelege ca nu poate fi superioara moralei.
Valoarea ca isi schimba atitudinea sau cum ai zis tu, nu a fost niciodata o valoare. Valoarea ramane intodeauna, precum romantismul si clasicismul.
Fara teorie nu exista practica, fiindca intai trebuie sa intelegi ce trebuie sa faci.

 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2007-05-23 22:41:51
         
 
  Doua idei sunt esentiale in scrierea ta, Andrei: Raportul dintre individual si colectiv , omul fiind 'animal de turma' dar avand individualitate, marca definitorie a speciei..... constiinta propriei valori jucand rolul catalizator al evolutiei umane.

Conditia de victima... vehiculata astazi cu insistenta ideilor fixe este , nu numai nefireasca , dar si franeaza intelegerea realitatii la adevarata ei valoare....

Perfect intuit si discutat, imi linisteste, intr-un fel, spaimele varstei trecute printr-o lume aberanta......

'Sa cercetam cu meticulozitate, sa ne punem intrebari fara a ne astepa la anumite raspunsuri....' zici tu....... perfect!

Analitic, destept, bine construit articolul tau!
Calvar.... si vot
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2007-05-23 17:51:03
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Andrei, ai scris un text remarcabil de echilibrat, un text pe care as fi dorit sa-l citesc undeva, in presa scrisa, pe prima pagina, scris de mine. Eu, care fac parte din satra de tigani imputiti ai televiziunilor, adica un fel de spoitori , nu pot decat sa te invidiez pentru acest text reusit. Am trimis adresa paginii tale la toti cocalarii din cortul redactiei si i-am indemnat sa-l citeasca si la puradei. Te felicit !  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2007-05-23 11:42:59
         
 
  Un text de un realism cutremurator...
Indiferent daca ne place sau nu, pentru a fi cu adevarat fericiti, trebuie sa invatam sa devenim invingatori...
De altfel, asa este peste tot in Univers...
Votez un text deosebit...
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2007-05-23 07:51:12
         
 
  Cristi, iti multumesc pentru citire si pentru vot. Ma bucur ca ti-a placut. Viata invinge intotdeauna. Ideea este sa invingem si noi o data cu ea.

multumesc

te mai astept

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-05-23 02:00:18
         
 
  Până la urmă, viața învinge!
...
Promotorii suntem noi, oamenii!
...
Să învățăm... să ne adaptăm și să ne adaptăm învățând!
...
Why?!
...
Un eseu al realului în care trăim!
...
Votez!
...
Cu drag, Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2007-05-23 01:58:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE