FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de lenush escu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu ma pot abtine sa nu schitez un zambet trist.. Iata, ai incadrat in linii mari unul dintre motivele pentru care nu am mai frecventat acest site de ceva timp: riposta virulenta (desi mascata) in fata criticii. Nu vreau sub nici o forma ca prin afirmatiile mele sa starnesc o polemica iar in eventualitatea in care aceasta va avea loc, ma voi retrage.
Eu am exprimat un punct de vedere cu privire la inutilitatea atasarii imaginilor, atata timp cat o creatie poate vorbi de la sine, sau mai bine spus, prin sine. In momentul in care lectureaza un text literar, cititorul se transpune in atmosfera acestuia, isi creeaza propria viziune, propria "fotografie" asupra cursului figurilor de stil or sensurilor. Daca autorul ataseaza o fotografie textului, nu doar ca nu ajuta la descifrarea intelesurilor poetice dar ii stirbeste cititorului/receptorului mesajului, posibilitatea de a-si construi propriul univers imaginar, de a percepe continutul in felul in care ii este caracteristic lui, ca cititor.

In alta ordine de idei, si eu sunt pasionata de fotografie insa demersul meu nu este nicidecum in defavoarea artei fotografice (ba dimpotriva). Vroiam doar sa subliniez faptul ca orice arta este desavarsita prin singularitatea ei..

Cat despre poemul meu la care ai facut referire, nu pot sa spun decat ca e un rod al imaginatiei si al sensibilitatii, incorsetat de o intristatoare privire aruncata in derizoriul lumii.. De aceea, cu riscul de a parea pedanta, nu va putea fi inteles ori apreciat decat de catre cei care isi asuma riscul unei incursiuni abrupte intr-o existenta framantata si aproape sugrumata de 'estetica uratului'. In orice caz, iti multumesc pentru rabdarea de a-l fi citit.

Dana.
 
Postat de catre l;'l da la data de 2007-02-18 20:17:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stimată colegă Dana Popa,
Îmi pare rău că poezia mea( sau ce-o fi ea), nu este pe placul domniei voastre.Mulțumesc pentru critica adusă și mi-o asum. Însă dați-mi voie să vă prezint și punctul meu de vedere: în primul rînd v-aș întreba: un teatru de operă fără decor, cum ar fi?Mă întreb, oare marii recitatori ai acestui neam, de ce aleg un fond muzical si chiar- un decor? Sunt doar două exemple, aș putea să continuu.Să știți că imaginea nu suplinește, sub nici o formă, calitatea și valoarea unei scrieri. Asta se poate întâmpla, doar, unui cititor superficial. Mi-am permis acest “lux” doar pentru că acest site îngăduie și postarea de imagini. Vă mărturisesc că sunt o mare iubitoare de arta fotografică .Să nu credeți, că încerc să mă scuz. Însă atâta vreme cât acest site permite postarea ...și de imagini, și dacă voi considera că o anumită imagine poate însoți rândurile mele, o voi face fără nici o rezervă.În altă ordine de idei: calitatea, valoarea poeziei mele. Stimată doamnă fiți sigură că sunt perfect contientă de valoarea ei. Sunt de puțină vreme pe acest site. Înainte de inscriere, să fiți convinsă că am citit ce se postează. Am studiat site-ul în profunzime. Dar cu toate că fondatorii sunt nume sonore si de mare valoare, multi dintre cei care postează aici nu se ridică la nivelul fondatorilor. Mai mult și scuzați-mi lipsa de modestie, unii scriu la nivelul meu- slab, iar alții mult sub acest nivel. Consider însă, că fondatorii când au înființat acest site, l-au înființat pentru toată lumea. Toți au început de undeva. La inceput mai slab... apoi spre mai bine. (Mă gândesc la poemul dumneavoartra filozofic “carnagiu (sau elogiul stăpânului)”- poate că însoțit de o imagine ar fi devenit mai transparent , pentru cititorii mai puțin avizați! Nu suntem toți filozofi!) Ce pot să vă spun , însă, ce scriu eu: este din suflet, în momente grele, sau de bucurie, atunci cand nu sunt în țară, etc.
În concluzie: dacă poezia mea scrisă cu sufletul nu are valoare, atunci poezia dumneavoastră este tehnică dar... din nefericire ,nu are suflet!
Cu prietenie și prețuire,
lenush
 
Postat de catre lenush escu la data de 2007-02-18 18:58:02
         
 
  Poemul e slabut, cu exceptia catorva imagini ce se desprind din atmosfera terna..

Imaginea e de efect, dar de ce oare se simte in ultimul timp tot mai mult nevoia de a asocia versul cu o imagine? Rezultatul, uneori benefic, poate foarte usor sa induca in eroare cititorul in ce priveste calitatea poemului. Si in plus, un poem ar trebui sa fie valoros prin el insusi, prin propria structura semantica, prin propria 'nebuloasa' stilistica, fara a recurge la astfel de artificii.
 
Postat de catre l;'l da la data de 2007-02-18 06:04:28
         
 
  ok!
Una din dictonurile care mă călăuzește, este: "cea mai bună minciună este adevărul":)
Recunosc, că de cele mai multe ori mi-a adus necazuri, însă și bucurii (puține, dar importante).
Cu prețuire,
lenush
 
Postat de catre lenush escu la data de 2007-02-18 03:29:07
         
 
  asta imi place la tine Lenuta, sinceritatea

esti o dulcinee

cu drag votez iarasi...
mai tare ca de obicei....
bummmmmmmmm!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2007-02-18 03:07:03
         
 
  Tavy, mulțumiri și recunoștiință. Înseamnă mult pentru mine. Nu dețin tehnici, dar scriu din suflet.
Cu prețuire,
lenush
 
Postat de catre lenush escu la data de 2007-02-18 01:06:19
         
 
  este rîndul meu Lenuța să trec să te citesc și să mă simt bine alături de ploaie alături de poemul tău...
gînduri bune și un vot ca un cer senin...

cu drag
tavy
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2007-02-17 13:11:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE