FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Lucian Preda
Negustorul Sorin avea o avere foarte mare iar unicul sau fiu Andrei era plecat de mult timp din tara si cateodata se mai uita in zare crezand ca vede vre-un dram de munte sau campie de acasa . Vestea inbolnaviri tatalui sau, la indemnat pe Andrei sa urce in prima diligenta care ducea catre Romania, sa nu mai conteneasca nici un moment pentru ca orice secunda conta.
Cu diligenta mai calatorea o fata blonda care la inceputul drumului era foarte timida iar mai apoi se dovedea chiar contrariu era o vorbareata innascuta chiar reusind sa atraga atentia asupra ei fara prea mult chin. Veronica, pentru ca asa se numea fata aceasta venea de la Paris unde o trimisese parintii ei la studii avea dozecisidoi de ani pe deasupara mai era si frumoasa foc, buclele de par aurii ii ieseau timid pe langa gluga pelerinei ce o purata pe cap, buzele ii erau mari, carnoase numai bune de sarutat, iar ochii ei albastri ca cerul neinnorat te hipnotizau dintr-o privire si asta o faceau pe aceasta fiinta cea mai frumoasa femeie pe care o intalnise vreodata. Ea povestea cum casa unchiului ei a luat foc din pricina dansului ca s-a lasat condus de bautura iar in inconstienta ei a scapat din mana lampasul direct pe covor. Afara ploua cu galeata iar diligenta mergea foarte incet asa ca aveau timp de povestit.
In drum spre casa isi amintea cum in copilarie tatal sau era cel mai bun om din lume si cum mergeau impreuna la vanatoare de iepuri invatandul sa traga cu arcul sau cum il invata arta negotului in stilul cel mai elevant. Uneori mai simtea gustul covrigeiilor proaspeti cumparati de la madam Ceulescu ce avea brutaria chiar in coltul strazi .
I-si mai amintea intristat cum talal sau povestea de sarmana mama care la nasterea lui a murit din cause neintelese nici pana in ziua de azi de vreun doctor si cum tatal sau ii povestea cu lacrimi in ochi despre frumoasa Magdalena.
-Of ce vremuri frumoase , ii scapara vorbele alaturi de un suspin fara sa-si dea seama.
La intrarea in casa parinteasca nu observa pe nimeni, usa aceea mare prin care trecuse de atatea ori in fuga se lasa greu deschisa de un majordomo cei drept tanar si el.
-Buna ziua conasule cu ce te pot ajuta?
-Pai am venit sa-mi vad tatal caci am auzit ca e tare bolnav.
-Imi pare rau conasule dar ai ajuns prea tarziu pe langa ca esti al treilea tatal tau a murit acum doua zile si in clipa de fata e dus cu alaiul pe ultimul drum.
-Ce spui tu pacatosule crezi ca ma duci de nas?
-Nu conasule nu…
La auzul aceastor vesti se urca pe calul din curte si se indrepta in gallop catre cimitir indicat de majordomul casei natale.
In cimitir spre surprinderea lui erau doar cateva personae si anume: Judecatorul Frant, jandarmul Banut, muma Veta, si alti zece oameni pe care nu ii stia sau parca isi amintea de ei si nu prea il priveau fara a schita nici un gest, in groapa sapata proaspat zacea sicriul frumos sculptat dar si intr-un fel urat ca si momentul in care a auzit ca exista inca doi fii de-ai negustorului ce pretindeau ca sunt adevarati mostenitori. La inceput nu-i venii a crede ca se intampla exact cum ii spuse tatal sau intr-o seara pe cand era inca acasa ca sa se fereasca de sarlatani si mincinosi.. In a doua dimineata somnoros cum era aude batand cineva la usa.
-Da… da vin imediat
-Buna dimineata sunt jandarmul Miu si am venit sa va instintez ca judecatorul Frant a dispus sa va insotesc la dansul pentru citirea testamentului.
-Pai asteapta putin.
Insotit de jandarm a intrat in conacul judecatorului care tocmai discuta cu ceilalti doi sarlatani. Admosfera era destul de incordata judecatorul fiind surprins de faptul ca nici unul dintre ei nu se temea ca ar fii prins cu minciuna. Dupa ce au baut cate un paharel de coniac s-au asezat confortabili si au asteptat ca Frant sa citeasca testamentul lasat de batranul negustor.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE