FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Precizare necesară!
Rengay-ul intitulat "Ultima noapte de primăvară" este scris de Gary Gay, așa cum promitean, dar, aseară, în grabă, nu am precizat.
Cu prietenie, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-11-30 10:11:16
         
 
  Revista DOR DE DOR a publicat în numarul 16, octombrie 2006, FLORI DE MINĂ,un rengay semnat Vasile Moldovan și Dana-Maria Onică.
Dacă vor fi de acord, îl voi posta aici.
Cu prietenie, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-11-30 10:04:14
         
 
 
Maria, mulțumesc pentru ilustrări, erau necesare. Sper că vom reuși cîteva încercări și noi. Una din ele a fost deja postată de Magda și o voi introduce sub text.

Elia, avem ceva material vechi din care, prelucrat, poate ieși ceva. Ai primit revistele?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-30 09:12:49
         
 
  Mutumesc, Corneliu, Maria, pentru ceea ce am gasit in aceasta pagina - lucruri interesante, utile, frumoase... Daca m-ar si inspira...:)
 
Postat de catre elia david la data de 2006-11-30 08:56:37
         
 
  Am găsit.

Orga lui Johann Sebastian

Șerban Codrin, Radu Patrichi și Vasile Moldovan

Ascultând orga
lui Johann Sebastian –
o crizantemă Ș.C.

De atâta liniște
cade pocnind o nucă R.P.

Bocitoarele
amuțind dintr-o dată
cântă un greier V. M.

Numai temporar
ni-i viața-ncredințat㠖
amurg de toamnă Ș.C.

Te aștept la fereastră
în tic-tacul pendulei R.P.

Prin perdea luna
iluminând zloata:
- „Oprește, clipă!” V.M.

Și încă:

Ultima noapte de primăvară
(rengay)

Răscolind iarba
Cu băgare de seam㠖
Scrâșnet sub talpă.

Răscolind iarba
Cu băgare de seam㠖
Scrâșnet sub tălpi
De la melc întâi aleg
Răbdarea de-a ajunge

De la melc întâi aleg
Răbdarea de-a ajunge –
Furtună de mai –
Din vârful stâncii ascult
Liniștea mării

Salcâm în floare
Bunicul ar fi-mplinit
O sută de ani.

Salcâm în floare –
Bunicul ar fi ’mplinit
O sută de ani –
După dragoste-mpărțim
Cireșele amare.

După dragoste-mpărțim
Cireșele amare –
De pretutindeni –
Mireasma ultimei nopți
De primăvară

Sper că exemplele completează expunerea de mai sus.
Cu prietenie, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-11-29 22:11:01
         
 
  Piața Ovidiu

rengay

(șase poeme-legate, doi autori)

Șerban Codrin și Radu Patrichi

Piața Ovidiu –
pepeni sprijinind un zid
aproape surpat S.C.

Piața Ovidiu
pepeni sprijinind un zid
aproape surpat S.C.
umbra în zbor atinge
afișul cu Tristele R.P.

Umbra în zbor atinge
afișul cu Tristele R.P.
până în vârful
cireșului necules
cuiburi de păsări S.C.

În același timp –
doi fluturi prin geamul spart
al șopronului. R.P.

În același timp
doi fluturi prin geamul spart R.P.
al șopronului.
barcagiul se-ntoarce
acasă fără vâsle S.C.

Barcagiul se-ntoarce
acasă fără vâsle S.C.
culcat pe plaja
alături vrabia sare
peste orizont R.P.

Asta mai aveam pe calculator. Voi căuta și, dacă voi găsi, voi reveni.
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-11-29 22:05:58
         
 
  Foarte bine venită prezentarea acestui tip de poem.
Am vrut să exemplific cu creații ale unor poeți, Gary Gay și poeți români, dar biblioteca nu este accesibilă în acest moment. Revin mai târziu.
Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-11-29 21:54:03
         
 
  Dane, am încercat doar să ofer doritorilor posibilitatea să folosească această formă de poem în lanț care este mai accesibilă. Sper să aibă succes inițiativa cu atît mai mult cu cît cooperarea se poate realiza chiar pe site ca o partidă de șah prin corespondență.

Am refăcut link-ul care nu funcționa către textul englezesc și îl dau și aici (***).

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-29 20:13:22
         
 
  Inca o data iti multumesc pentru informatile pe care mi le oferi.
Cu stima si admiratie, Dan Constantin
 
Postat de catre Dan Constantin la data de 2006-11-29 17:48:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE