FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Dana, gînd la gînd. Comentariul de calitate trebuie să fie echilibrat între a evidenția ce-i bun și ce-i rău cu argumente. Dar, în acord cu cei care și-au spus părerea mai jos, pînă la a avea o asemenea judecată bine instrumentată, sînt de preferat comentariile convenționale și prietenoase celor toxice. Care nici ele nu sînt critice în adevăratul sens al cuvîntului. Am mai spus-o, critică nu înseamnă a arunca o găleată de zoaie pe un text.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-07 12:56:54
         
 
  Nu întotdeauna un comentariu este și critic.
Cred că genul de comentarii: 'ce frumos scrii', 'vai, îmi era dor de poemele tale, dau stea' nu sunt și critice, nu?
Și aici cred că sunteți în deplin acord cu mine.
 
Postat de catre xx xx la data de 2006-10-07 12:42:42
         
 
 
Mariana și Tavi, Sara a primit aceste comentarii ca nou venită pe site. Asupra acestui fapt am vrut să vă atrag atenția. Copilul rău are vreo 30 de ani și un nărav care nu se prea lecuiește. Nici el nu e în stare să scrie comentarii "meseriașe", dar preferă să-și ascundă impotența jignind. Eu știu că un parc, dacă nu e o rezervație unde toate speciile trăiesc în libertate, are și o grădină zoologică. Cu gratii pentru speciile periculoase.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-07 11:28:32
         
 
  cu drag
am citit dintr-o suflare analiza de mai sus pe marginea unui text (oarecare) și vă dau dreptate deplină...,dar pe alta parte și la Mariana îi dau dreptate...
nu sunt critic și nu stiu s-o fac ca un meseriaș al scrisului
scriu nu critic că mi-e frică să nu jignesc că nici mie nu-mi place să fiu jignit. cât de prost ar fi un text eu nu sunt înstare să spun adevarul că pot influenta în rău autorul si nu ar mai da roade munca lui ( si chiar daca-i vine
inevitabil pieirea nu vreau sa-i vina de la mine)

comentez in felul meu mai hazliu sau de bun simt deoarece aici suntem multi care ne cunoastem de mult si care cred eu ne respectam...
nu vreau o jungla sa fie acest atelier ci un parc cu alei cu flori si spatiu verde permanent..., as prefera un Eden artistic...
in care sunt buni si rai in sensul talentului, dar toti egal.
si de critici avem nevoie dar sa fie de meserie cu talent cu cartonase galbene doar atat

cu respect
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-10-07 11:11:50
         
 
  Intenția ta e vădit bună, dar amintindu-i mereu copilului mai rău, să spunem, că e rău, nu facem decât să-l determinăm să fie rău. A greșit colegul nostru, oho câți au mai greșit și câți mai greșesc... Aici, constat cu bucurie că tensiunile au dispărut. Divergențe de păreri vor fi întotdeauna. Cadrul în care se desfășoară acestea trebuie impus de cei care țin în mâini și în priviri desfășurarea activității pe site, și eu le mulțumesc pentru ținuta morală deosebită și pentru cadrul creațional la nivel de invidiat creat. Să ai o zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-10-07 10:58:53
         
 
 
Modesta mea analiză, Mariana, a vrut doar să atragă atenția amatorilor că e preferabil comentariul afabil și prietenos (așa cum sînt ale tale) față de acela nesuferit. Că acesta, cel amabil, păstrează din actul critic măcar o apreciere afectuoasă de bun-simț care consimte implicit (fără prea multe farafastîcuri) la ceea ce a reușit să spună autorul.

În schimb, comentariul nesuferit nu face decît să bălăcărească dintr-o reavoință patentă un text pe care nu dorește să-l înțeleagă. Și nu respectă ceea ce minunat spui tu: "Să păstrăm un climat în care fiecare să se desfășoare artistic așa cum simte că îi e bine, respectând, bineînțeles, normele bunului simț și regulile site-ului."

Și eu încerc, ca tine, să apreciez ce-mi spune textul în sensul bun și pozitiv. Și să evidențiez mai curînd calitățile lui decît să-l denigrez dintr-o pornire resentimentară doar pentru că n-am instrumentele cu care să-l pot aprecia cu adevărat.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-07 10:16:24
         
 
  Corneliu, lăudabil efortul tău analitic. Nu suntem critici, majoritatea, poate că nu știu eu ce spun. Pentru a se face o apreciere critică de valoare a textelor e nevoie de critici calificați, dar sunt convinsă că nici criticul calificat nu știe ce-am vrut eu să spun în cele zece-douăzeci de versuri. Fiecare scrie într-un anumit complex de stări emoționale care îi creează o percepție aparte a visului, a realității. Criticul, comentatorul nu se pot decât integra oarecum forțat în acel spațiu pe care nici măcar eu nu-l mai recunosc după ce a trecut starea de creație. Atât timp cât comentariile nu depășesc bunul simț, iar autorul textului nu se supără, nu are rost să tot atacăm, ba pe unul, ba pe altul, că nu face critică de valoare. Eu nu doresc în nici un caz să ajung un critic. Cred că nici nu mai am timp. Ceea ce fac e să scriu și să apreciez un text după starea de spirit, capacitatea de a percepe mesajul și relația mea cu autorul. Să păstrăm un climat în care fiecare să se desfășoare artistic așa cum simte că îi e bine, respectând, bineînțeles, normele bunului simț și regulile site-ului. Îți doresc o zi fericită și hai să ne concentrăm fiecare pe ceea ce avem de spus în sensul artistic, sufletesc.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-10-07 09:28:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE