FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
La cumpàna apelor
de  Lucian Blaga
  Tu esti în varà, eu sunt în varà. In varà pornità

càtre sfîrsit, pe muche-amîndoi la cumpàna apelor.
Cu gînd ducàus - mîngîi pàrul pàmîntului.
Ne-aplecàm peste stînci, subt albastrul neîmplinit.

Priveste în jos ! Priveste-ndelung, dar sà nu vorbim.
S-ar putea întîmpla sà ne tremure glasul.
Din poarta-nàltimei si pînà-n vale
îmbàtrîneste, ah, cît de repede, apa. Si ceasul.

E mult înapoi ? Atîta e si de-acum înainte
cu toate cà mult mai putin o sà parà.
Ne-ascundem - stins arzînd - dupà nàluca de varà.
Ne-nchidem inima dupà nespuse cuvinte.

Poteca de-acum coboarà ca fumul
din jertfa ce nu s-a primit. De-aici luàm iaràsi drumul
spre tàrna si valea tràdate-nmiit
pentr-un cer chemàtor si necucerit
Text postat de
Date despre autor
Data nasterii: 9 mai 1895
Locul nasterii: Lancrăm, Alba-Iulia
1895 În data de 9 mai Lucian Blaga se naște în Lancrăm, lângă Alba Iulia, fiind al nouălea copil al unei familii de preoți. El va începe școala în satul natal, dar va face școala primară în Sebeș și liceul în Brașov. Încă de acum el devine familiar cu opera lui Friedrich Schiller


1909 După moartea tatălui, familia se mută la Sebeș. De asemenea, în acest an Lucian Blaga debutează.


1911 Călătorește în Italia, unde își petrece timpul în librării, căutând cărți de filosofie, și vizitând vestigiile istorice ale acestei țări.


1914 Până în 1917 urmează cursurile Facultății de Teologie din Sibiu


1916 În timpul verii Blaga vizitează Viena, unde vine în contact cu expresionismul pentru prima dată.


1917 Își ia examenul de licentă în teologie. În toamnă își începe cursurile la Viena în vederea doctoratului.


1920 Își ia doctoratul în filosofie la Facultatea de Filosofie din Viena.


1921 Începe o intensă activitate publicistică, și primește premiul Adamachi al Academiei Române.


1924 Între 1924 și 1925 locuiește în Lugoj.


1928 Este numit atașat de presă la Legația Română din Berna.


1932 Este secretar de presă și apoi consilier la Legația Română din Viena.


1933 Mama poetului, Nina Blaga, moare la Sibiu la vârsta de 74 de ani.


1935 Primește premiul C. Hamagiu al Academiei Române pentru activitatea dramatică și poetică din ultimii ani.


1936 Lucian Blaga este ales membru al Academiei.


1937 Este transferat la Legația Română din Berna ca și consilier de presă.


1938 Este numit ministru în Portugalia.


1943 In Sibiu redactează revista Saeculum, care va apare până la 1944.


1949 Academia Română îi încredințează lui Lucian Blaga redactarea a două capitole din Istoria Filosofiei Românești.


1949 În August fratele poetului, Login, moare în Sibiu.


1951 Este numit bibliotecar șef la Biblioteca Academiei Române, Filiala Cluj.


1953 Lucrează ca bibliotecar.


1954 Este numit director adjunct al Bibliotecii Academiei.


1958 Apare primul volum din Opere de G.E. Lessing's în traducerea lui Lucian Blaga.


1960 Este internat în spital la Cluj.


1961 Pe 6 mai Lucian Blaga moare. Este înmormântat de ziua lui, pe 9 mai.
 
             
Nu puteti adauga comentarii acestui text pentru ca nu sunteti logat

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE