CINEBRAX







Proiectul CINEBRAX abordează o problematică de cercetare interdisciplinară și multidisciplinară și vizează un domeniu de vârf al neuroștiințelor cognitive dintre care amintim neuromarketingul, neuroeconomia, neuropsihologia, psihoinformatica, imagistica prin rezonanță magnetică funcțională și altele. Ontologia ființei umane presupune un ansamblu de trebuințe și necesități individuale și societale ierarhizabile rațional și emoțional. Raportul rațional-emoțional în actul de decizie la nivelul neocortexului este unul relativ aleatoriu și cu o anumită doză de interșanjabilitate și relativitate.


Studii recente de investigare a acestui proces, bazate pe neuroimagistica funcțională, au permis identificarea unor mecanisme cerebrale care influențează procesul decizional în alegerea și achiziția unor satisfactori care să « soluționeze » trebuințele și necesitățile umane, acestea din urmă înțelese ca fiind cerințe umane valorizate prin intermediul sistemului de valori normă specifice unui spațiu socio-tehnico-economic și cultural dat și asumate parțial sau integral la nivel individual. În acest context « satisfactorii » în sine sau prin reprezentări simbolice reprezintă « stimuli » pentru subiecții umani iar « tratarea » respectiv « prelucrarea » influențelor pe care acești stimuli le au asupra comportamentului acestor subiecți reprezintă un proces complex care, în ipoteza proiectului, poate fi descifrat explorând, analizând și interpretând toți sau cât mai mulți dintre factorii care determină acest proces în toate secvențele sale. Așadar, la nivel teoretic, secvențele bloc principale care fac obiectul cercetărilor din prezentul proiect sunt « satisfactorii » « reprezentările simbolice  ale satisfactorilor » « comportamentul curent al subiecților umani » « comportamentul subiecților umani în raport cu o gamă de satisfactori » « comportamentul subiecților umani în raport cu reprezentările simbolice ale acestor satisfactori de tipul brandului, lovebrendului, mărcii, prezentate ca stimuli în diverse formule de advertising » și « efectele economice și de altă natură, obtenabile ».




În cadrul cercetărilor vom alege 3-5 satisfactori dintre satisfactorii destinați necesităților de trai material, spiritual, de conviețuire socială și necesităților generale ale societății, pentru care este recomandabil să existe furnizori multipli. De exemplu printre astfel de satisfactori ar putea fi autoturismul, un tip de aliment, o băutură, o marcă de televizor, un parfum sau un alt produs cosmetic, un tip de serviciu, un produs cultural, o ofertă electorală, etc. Pentru fiecare dintre satisfactori aleși se vor realiza variante de prezentare care vor constitui stimuli de neuromarketing. (reprezentări simbolice de tipul fișe de prezentare, imagini, modele, machete, acolo unde este cazul produsele fizice ca atare, logouri, mărci sau produse mai complexe de tipul reclamelor, spoturilor publicitare specifice advertisingului). Pe baza unui algoritm de eșantionare se vor selecta două grupuri de sondaj și cercetare de cca două sute de persone fiecare, pe bază de voluntariat, cărora li se vor administra în aceleași condiții acești stimuli. Cercetările se vor efectua pentru comportamentul curent al subiecților umani cât și pentru studiul reacțiilor acestora atât față de satsfactorii ca atare cât și față de reprezentările simbolice ale acestor satisfactori în formele menționate mai sus.


Cercetările vor consta în culegerea și prelucrarea informațiilor ca opinii de sondaj ale subiecților pe de o parte iar pe de alta în obținerea de neuroimagini cerebrale cu ajutorul unor echipamente de tipul CAT Scan, DIE (Diagnostic Imaging Equipment). De asemenea se vor realiza și electroencefalograme care vor permite coroborarea activității cerebrale cu neuroimaginile obținute. Vom încerca astfel să cunoaștem mai bine mecanismele cerebrale care stau la originea deciziilor privind alegerea unui tip de satisfactor dintr-o gamă, legătura dintre această decizie și opiniile raționale ale subiecților, depistarea componentelor emoționale ale acestor decizii implicațiile de natură fiziologică și psihologică ale procesului decizional precum și factorii de natură cognitivă, neurofuncțională și de stimulare a memoriei de scurtă și lungă durată. Neuroimaginile care se vor obține vor fi de tipul celor din figura de mai jos cu precizarea că ne așteptăm ca, pentru diferiții stimuli administrați să obținem neuromagini cu arii corticale diferite care ne vor permite să localizăm preferințele pentru diverșii satisfactori studiați. Rezultatele acestor cercetări ne vor permite depășirea rezultatelor sondajelor de opinie și depistarea gusturilor, preferințelor și motivațiilor reale sau cât mai apropiate de realitate, ale consumatorilor. În acest fel vom putea pune la dispoziția furnizorilor de satisfactori și a companiilor de advertising date certe cu privire la comportamentul consumatorilor care vor putea influența strategiile acestora de dezvoltare. De asemenea în urma experimentelor pe care le vom efectua vom contribui la dezvoltarea neuroștiințelor în general și a neuromrketingului în mod special. Rezultatele cercetărilor vor fi publicate în volum și vor fi făcute cel puțin 7 comunicări științifice.


În sinteză, în urma realizării acestui proiect se vor obține informații necesare conceperii de noi produse, de noi strategii de comunicare, de advertising, se vor identifica activități neuronale legate de satisfactorii studiați care vor permite adaptarea produselor și strategiilor în funcție de informațiile furnizate de către activitatea neuronală.









Obiective




Obiectivul general al proiectului se înscrie în scopul programului și își propune o mai bună înțelegere a spiritului uman și a comportamentului său în demersul opțiunii sale pentru satisfactorii necesari asigurării autonomiei existențiale într-un mediu socio-tehnico-economic contexual proxim dat, pe baza unor cercetări interdisciplinare și pluridisciplinare bazate pe neuroștiințe și cercetări fundamentale și experimentale realizate asupra unor subiecți umani voluntari în condiții de selecție aleatoare conform unui estimator statistic


În ceea ce privește încadrarea proiectului în obiectivele specifice ale programului, proiectul vizează creșterea competitivității și creativității, a dezvoltării culturii organizaționale în sistemele economiei, administrației publice, educației și cercetării, în sistemul sanitar și militar.


În principal proiectul se încadrează în aria de cercetare socio-economică și umanistă, directia de cercetare 9.1 noi metode manageriale, de marketing și dezvoltare antreprenorială pentru competitivitate organizațională, respectiv în tematica de cercetare 9.1.6. metode și instrumente de marketing. Totodată prin caracterul interdisciplinar și multidisciplinar proiectul vizează și tematicile de cercetare 1.2.3 Sisteme și tehnologii pentru dezvoltarea afacerilor (ebusiness), 4.1.1 Dezvoltarea cunoașterii sistemelor biologice integrative ale ființei umane, 4.1.2 Mecanisme de adaptare ale organismului uman la dinamica factorilor de mediu biologic și psihosocial, 6.1.5 Cercetarea și dezvoltarea de sisteme bioinformatice pentru modelarea și monitorizarea activității celulare, a mecanismelor de procesare a informațiilor la nivel biologic, inclusiv cognitiv


Fiind un proiect multidisciplinar și interdisciplinar, în cadrul cercetărilor vor fi utilizate cunoștințe de domeniile tehnologiei informatice, electrofiziologiei, imagisticii medicale și în special rezonanței magnetice nucleare, neuroștiințelor, neuromarketingului, neuroeconomiei, psihologiei comportamentale.







Parteneri








Consortiul proiectului are urmatoarea componenta:


















CO SC Setko Impex


Director și responsabil proiect: conf. univ. dr. Ion Corbu


E_mail: vicobnoru@yahoo.fr


Tel/fax: 0040 21 7713932


P1 Universitatea de Medicină și Farmacie București


P2 SC MEDIX CO SRL


P3 Universitatea Națională de Apărare


P4 Academia de Studii Economice București





Etape








Etapa I Documentare și pregătirea managementului proiectului


Etapa II Stabilire satisfactori, realizare stimuli, cercetarea comportamentului subiecților umani făță de stimuli prin metode clasice și prin metode de neuromarketing Etapa III Cercetarea comportamentului subiecților umani față de stimuli prin metode de neuromarketing II. Analiză rezultate Interpretarea datelor obținute


Etapa IV Finalizare cercetări, publicare rezultate









Bugetul proiectului





















Finantare bugetara (RON)


Cofinantare (RON)


2.000.000


205.800





Rezultate








a) rezultate brute




  • rezultate brute de natura cercetărilor de marketing clasic și care se bazează investigarea unor surse statistice; cercetarea directa; experimentul de marketing; simularea fenomenelor de marketing precum și analiza și interpretarea aprecierilor folosind diverse scale, Likert, Stapel, metoda comparațiilor pe perechi, metoda Fishbein Rosenberg






  • rezultate brute de natura cercetărilor de neuromarketing care se bazează pe obținerea de imagini și/sau diagrame funcționale obținute ca urmare a investigării comportamentului creierului uman și a reacțiilor acestuia la fiecare tip de stimul în parte.


Aceste două serii de rezultate sunt ca urmare a schemei de realizare a cercetărilor, care presupune ca pentru fiecare stimul în parte să se realizeze cele două tipuri de cercetări. Se va crea astfel posibilitatea analizei comparative ale celor două metodologii precum și nivelul de acuratețe și de certitudine a informațiilor obținute.




b) rezultate intermediare care se obțin ca urmare a prelucrării informațiilor individuale obținute pentru fiecare subiect în parte.




c) rezultate finale care se obțin ca urmare a asamblării rezultatelor individule dublate de analiză.


Estimăm obținerea unor rezultate care să conducă în mod precis și neechivoc la cunoașterea zonelor cerebrale care “gestioneaz㔠reacțiile pentru fiecare stimul în parte, timpul când se produc aceste reacții în raport cu apariția stimulilor, și cu luarea deciziei la nivel cerebral privid nivelul de preferință al subiecților umani pentru clasele de stimuli conform tipurilor de trebuințe și necesități umane, respectiv tipului de satisfactori necesari asigurării statutului ontologic și psihosocial al indivizilor umani. Se întrevede și o posibilă verificare a ierarhizării necesităților umane reflectate de piramida lui Maslow. De asemenea estimăm și posibilitatea obținerii de informații privind factorii endogeni și/sau exogeni, care pot influența tipurile și nivelul preferințelor. Aceste informații pot fi de mare interes pentru neuroștiințele cognitive, pentru neuromarketing, pentru furnizorii de produse precum și pentru companiile de advertising.




Din punct de vedere al modului de prezentare rezultatele se vor materializa sub forma de rapoarte de fază și raport final, comunicări științifice, articole științifice publicate în reviste de specialitate dintre care cel puțin 5 în reviste cotate ISI, un volum publicat, o pagină web, un CD și cel puțin o metodologie de cercetare.



Comunicări științifice , articole, etc










Comunicări științifice


1. „Unele aspecte privind cercetarile în cadrul unui proiect de neuromarketing, implicatiile bioetice ale acestora si riscurile de realizare” / Some aspects of researche within a project of neuromarketing, the bioethics implications and the risk of making, Autor : Ion Corbu Confference „The role of the University in the analysis of current economic crisis” , The annual scientific Confference of the academic staff with international attendance, 28 mai 2009, 1/FRM/Bucuresti/978-973-163-460-9











Anunturi








In anul 2010 proiectul nu este finanțat.





Galerie foto



















Contact










SC SETKO IMPEX srl


Director conf. univ. dr. Ion CORBU


Email: [email protected]


Tel: 0040 21 7713932


Portabil 0040 722 598240


Web: www.europeea.ro



 
Ion Corbu



BACK
 

COMENTEAZĂ
| MEMBRI DE ONOARE | SPONSORI | SUMAR | PRIMA PAGINA | PUBLICITATE |  
| CAUTA | CONTACT| COPYRIGHT | REDACTIA | ARHIVA | LINKURI | WEB-CAM |
Nr. Pilot
  *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR **** *** *** VA INVITAM: ATELIER LITERAR ****