FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
”Tortura pe înțelesul tuturor”
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Azi, în timp ce îmi tot cercetam Facebook-ul am dat de acest titlu, ”Tortura pe înțelesul tuturor”, înțelegând că-i vorba de o carte, scrisă de Florin Pavlovici. Nu am citi-o, dar aș dori să o citesc, deși numai simpla ei prezentare m-a făcut să mă simt de parcă aș cunoaște-o dintotdeauna. Și atunci am înțeles de ce nu pot înghiți ”operele” unora, de pe aici și de pe aiurea, opere cu pretenție de ”neliniști existențiale”, ele fiind însă doar obișnuitele chinuri ale existenței datorate numai și numai ”ghiftuielii existențiale”. Deci, scumpilor, dacă vă dor hemoroizii, vă cad dinții și vă supără ficatul nu trebuie neapărat să spuneți la toată lumea, artistic sau neartistic, mai bine citiți cartea de mai sus și tăceți, suportând în tăcere urmarea, nu torturilor altora, ci prostiei, nesimțirii și lăcomiei voastre. Și dacă chiar vă doare de nu mai puteți, folosiți cu încredere... spovedania. Că există sau nu există Dumnezeu, este dovedit, amintirea păcatelor a fost și va fi totdeauna de mare folos!
Deci, dacă dinții nu v-au căzut de la bulanul gardianului, ficatul nu v-a fost făcut franjuri de bocancul călăului și genunchii nu vă tremură de la recele beciului temniței, atunci nu mă interesează neliniștile și chinurile voastre existențiale, neexistențiale sau de orice altă natură ar fi ele. Este recolta voastră, sădită de voi, crescută de voi, culeasă de voi: bucurați-vă de ea.
Cât privește articolul care mi-a trezit aceste gânduri, îl găsiți la:

http://dezbaterea.ro/index.php/cultura/34-tortura-pe-intelesul-tuturor-o-carte-de-florin-pavlovici-iata-ce-au-putut-romanii-sa-faca-romanilor

Iar pentru cine vrea să citească cartea, se pare că poate fi descărcată online direct de aici:

http://editura.mttlc.ro/florin-pavlovici-tortura.html

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu mi-am imaginat, am dedus. Și ați fi dedus și domnia voastră, dacă nu v-ați fi uitat ”deductorul” pe vârful îngâmfării domniei voastre...  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2017-02-02 12:41:12
         
 
  Tudorele, dacă-ți imaginezi cumva că-l poți determina pe Liviu Bordaș să citească vreo carte trăiești într-un talmeș-balmeș utopic! Mai bine ai citi,tu, printre multe alte importante cărți document ale universului torționar și concetraționar românesc, Jurnalul Fericirii al părintelui Nicolae Steinhardt și vei afla că acea victimă care nu reușește să-și ierte călăul este condamnat la veșnica suferință a retrăirii torturilor.
Trec peste faptul că jignești cu bună știință unii oameni care scriu pe europeea (motivul mi-e neclar și nu pot să mi-l explic decît printr-un nemotivat orgoliu și o imensă aroganță cavă) și te plasez (e dreptul meu internautic) în categoria paraziților de blog, insignifianți și nefrecventabili.
 
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2017-02-01 22:28:49
         
 
  Oricum ați crede că sunt, scopul mi-a fost atins: v-am făcut să citiți o carte deosebită!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2017-02-01 19:49:02
         
 
  Două lucruri m-au făcut să mă încrîncenez. Chinurile prin care a trecut Florin Pavlovici şi zvârcolirile domnului MTL.

Motivele sunt, bineinteles, total diferite.

Nimic mai dureros, mai rascolitor, decât trairile si suferintele din temnita.

Si nimic mai idiot decat textul introductiv de mai sus, care se vrea ce? Expresia "prostiei si nesimtirii" autorului sau, poate.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2017-02-01 16:16:32
         
 
  Cumplit, aproape de neimaginat, dar real într-o epocă ce se dorea ”modernă”. Oricum, pe cei care au scăpat, probabil numai credința i-a salvat, sau a contribuit enorm, iar să-ți păstrezi credința într-o asfel de situație este un lucru uriaș. Între timp au aparut și alte metode de tortură (cum ar fi scalvia economică, deși necomparabilă), dar cea mai mare tortură o reprezintă prostia și slujitorii ei... aproape inuman, dincolo de boală incurabilă... aș zice: sinistru... și din nefericire, persistă. Încet, încet, anumite lucruri, sau speranțe, devin doar iluzii. O simplă părere. Citind cartea, scrisă de cineva care a trăit efectiv aceste atrocități, mai mult ca sigur, simplele păreri vor căpăta un contur mult mai precis.  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2017-01-31 22:25:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE