FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Black cake
Text postat de ionut manea
Nu am pus zăvorul,
Te-am așteptat o zi și jumătate,
Eram dispus să te iert,
Numai să intri în casa mea înaintea sărbătorilor.
Geamul a înghețat, abia zăresc clădirile cenușii de peste drum.
Iarna, satul pare părăsit,
În văzduh câteva păsări se duc și se întorc în cercuri concentrice,
Mă ascund sub pătura groasă, și mă prefac că dorm,
Cele câteva gânduri se risipesc în camera neaerisită.
Nu am adăpat animalele, este frig și îmi este lehamite.
M-am săturat să exist.
Folosul meu, ca entitate, pe această pată închisă la culoare,
Nu mi se pare suficient.
Sunt un complex de paradoxuri,
Natura este haotică,
Supraviețuiesc de dragul îndeplinirii unui destin asimetric;
Bătrânii sunt din ce în ce mai rari.
Și tu, lăsată de Dumnezeu pe pământ, refuzi să vii,
Vrei să mă perpelești, sau te-ai oprit pe undeva și ai uitat de mine.
Recunosc! Aș mai vrea câțiva ani, dar nu în starea asta.
Anii viguroși, când sângele încă nu îmbătrânise, când alergam desculț prin zăpadă,
Trăia bătrâna, iar eu sigur de imortalitatea ei, umblam după fuste.
Acum, sunt singur. Cu cât stau mai mult sub pătură, întrezăresc frumusețea morții.
Sub pătură este moartea, acea stare ambiguă de plictiseală și fără ieșire,
Simt că în mine se zbate o pasăre, dar nu mai există tării pentru ea.
Soarele este alburiu, câțiva copilași trag o sanie grea în vârful dealului.
Îmi trag sufletul să mă pot ridica,
Mă îmbrac și obosesc, în cele din urmă înfofolit ca un nou născut mă năpustesc afară.
Pot fi ultimele mele clipe, și pentru că nu știu ce urmează, respir cu poftă.
Aud zurgălăi, a venit în sfârșit.
Colindătorii au urat, apoi au luat-o la goană,
Un om se prăbușise pe zăpada moale, ca o prăjitură aruncată în zahăr-pudră.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu am afirmat niociodata ca ai fi rau, am spus ca ai orgoliu supradimensionat - poti fi orgolios cand ai o valoare certa si vine un neicanimeni de pestrada si iti da lectii, dar nu cred ca este cazul nostru- esti vindicativ dovada ca fara sa stii nimic despre ce s-a petrecut in perioada socialista -nu suntmelancolic, stai linistit- cataloghezi ca fiind 'socialist' orice nu iti convine sau iti depaseste puterea de intelegere, plinde clisee - reciteste-ti textul: clădirile cenușii, gânduri se risipesc, zăpada moale, si incamulte altele sunt clisee, iti lipseste puterea de concentrare, altfelai fi citit al doilea comentariu al meu in care ti-am dat argumente pentru afirmatia :'textul este slab, fara vana'. Esti lipsit de cultura generala cand poti face afirmatii de genul: " ,,Arie semantică”, auzi. Asta este o expresie socialistă. Metafore, esențe, despre ce vorbim? Din nou ne întoarcem la poezia socialistă. Un text simplu nu-ți târăște imaginația, nu o forțează.
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-07 14:40:17 "

Manea, eu nu sunt critic, in primul rand, si daca nu ai inteles ce ti-am spus in al doilea comentariu sau nu ai citit -pentru ca daca ai fi citit nu ai mai fi facut afirmatia:" Urătorul este un colindător, caută în dicționar și vei găsi." cand eu ti-am dat definitii din dictionare si cand toata lumea stie : colindele se canta nu se ureaza, iar urarea se recita nu se canta. :) dexi, daca nu ai inteles ce ti-am spus acolo este problema ta. Eu am rabdare multa dar numai daca este cazul sa ma implic. In cazul tau consider ca nu am ce sa fac, vorbim limbi diferite deci orice ti-as comunica eu tu ai considera ca este 'o expresie socialistă'. Sper ca ai destule argumente ca sa intelegi de ce sunt lamurit in privinta ta si nu ma mai intereseaza productiile tale scriitoricesti. Multumesc, si spor la munca si darzenie maxima...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-10 08:45:28
         
 
  Domnule Pusca, nu există oameni răi, făcuți dintr-un anumit material, proști sau buni. Oamenii sunt precum râurile. Oamenii sunt diferiți la fiecare cotitură. Discernământul tău poetic poate da rateuri uneori precum inspirația mea sau viceversa. Când spui că un lucru nu este bun, argumentezi, dar nu precum un comentariu asemănător pe alocuri comentariilor din liceu. Până la urmă scriitura rezistă prin munca și dârzenia scriitorului. Adică, mâna criticului nu trebuie să înconjoare pământul pentru a spune un lucru pe care-l poate corecta simplu și mai ales, nu uita, exemplifica. Atunci când vrei să schimbi ceva, să ai pregătit dinainte ceva mult mai bun. Ca în orice meserie, maeștrii sunt preciși și serioși, fără prea multă poliloghie. Ți-am spus, chiar dacă uneori, în spatele unor taste, putem părea persoane diferite, nu trebuie să uităm că nu ne-am privit ochi în ochi niciodată și nu știi, uneori te poți certa cu tine însuți.  
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-09 23:12:24
         
 
  Manea, nu ai fost radical ci ai reactionat corect aratand din ce material esti facut: orgoliu supradimensionat, vindicativ, plin de clisee, lipsit de putere de concentrare si lipsit de cultura generala.

Nu ai de ce sa ma stimezi, am incercat sa te ajut dar ai refuzat cu o exprimare grobiana asa ca, te rog, pastreaza-ti stima pentru alte cauze.

Daca nu ai inteles ca aici este un ATELIER unde se spune lucrurilor pe nume tocmai pentru ca atunci cand iesi in 'lume', cand te citesc criticii sa fii calit, daca nu ai inteles ca aici sunt scriitori care au experienta - si nu ma refer la mine!- care isi rup din timpul lor pentru a citi textele colegilor si a le da cate un reper, o idee despre cum este receptata lucrarea lor, atunci tu pierzi.
Eu m-am lamurit in privinta ta si nu ma mai intereseaza ceea ce produci. Sanatate!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-09 17:43:51
         
 
  Dle Cioaca, ati auzit de transexualitatea unui hamster fara identitate?  
Postat de catre drac dracgol la data de 2016-12-09 10:01:21
         
 
  "Domnule Pusca, sunt convins ca sunteti un scriitor vigilenta. Am fost radical, :). Este un text, neslefuit, scris in 10 minute. Netransformat, si dupa o oarecare pauza. Problema este ca opiniile trebuiesc a fi pertinente. Acolo este bun, acolo nu, acolo nu, precise si exemplificate."
(Ionut Manea)

Domnule Ionut,
Cum adica, dumneavoastra ati creiat opera in zece minute cu scopul a-l pune pe domnul Pusca la o ora de munca pentru a va arata ce este bun si ce este rau in opera de zece minute? Daca ati fi singurul poet roman in viata as mai intelege cererea dumneavoastra, dar nu uitati ca toti romanii sunt nascuti poeti si extrem de putini critici.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-12-09 02:35:19
         
 
  Domnule Pusca, sunt convins ca sunteti un scriitor vigilenta. Am fost radical, :). Este un text, neslefuit, scris in 10 minute. Netransformat, si dupa o oarecare pauza. Problema este ca opiniile trebuiesc a fi pertinente. Acolo este bun, acolo nu, acolo nu, precise si exemplificate. Va stimez, si va apreciez, desi nu va cunosc, precum ii stimez pe toti de aici. Contradictia este mama invataturii. :) indiferent de aciditatile de moment, sunt impulsiv, recunosc, intr o disputa de acest gen, suntem detasati.  
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-08 21:55:52
         
 
  Dle Cioaca, va sugerez sa cititi ATENT textul si toate comentariile inainte de a incerca sa fiti firoscos.

nu va ia nimeni niciun drept deoarece nimic, dar absolut nimic, din ce am scris eu nu se refera la dumneata sau obiceiurile dumitale care imi sunt necunoscute si insist sa ramana asa...

Diferenta de sens dintre 'a incerca o haiducie' si 'a incerca sa fii haiduc' este mica la o privire in diagonala, dar exista si afirmatia se refera la haiducie ca act nu la haiduc ca actant.
M-ar bucura ca sfaturile dvs sa il ajute pe micul tanar poet, poate il luati sub aripa dvs cu pene colorate si ii oferiti posibilitatea unui inceput bine dirijat si sustinut intens. Eu mi-am pierdut interesul cand am observat ca maestrul este sclavul cliseelor:" ,,Arie semantică”, auzi. Asta este o expresie socialistă. Metafore, esențe, despre ce vorbim? Din nou ne întoarcem la poezia socialistă. Un text simplu nu-ți târăște imaginația, nu o forțează.
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-07 14:40:17 "
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-08 18:21:30
         
 
  "cat de curand imi voi face schimbare de sex, multumesc pentru acel domnule, domnule Pusca."
(elis emi)

Domnisoara sau doaman Elis,
Va rugam din suflet sa nu va luati dupa domnul Pusca, reprezentantul unei minoritati masculine care nu stie ce este bun pe lumea asta.
Noi, majoritatea covarsitoare a scribilor masculi de pe acest site, va declaram sub juramant ca suntem extrem de multumiti cu sexul pe care il aveti, si am fi extrem de dezamagiti daca ati purcede la o schinbare de sex asa cum amenintati; fiindca asta ne-ar mai lipsi aici pe Europeea, unde poetesele sunt chiar mai rare decat comele, inca un concuret in plus.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-12-08 18:09:23
         
 
  "din textul de mai sus nu este prea mare lucru de inteles deoarece incerci o haiducie pentru care NU ESTI PREGATIRT INCA!"
(Ion Gabriel Pusca)

Domnule Pusca,
Puteti sa-mi spuneti dumneavoastra numele unia care a ajuns haiduc fara sa incerce sa fie haiduc? Sau a unui mare poet care in perioada lui de inceput de haiducie in ale poeziei nu a gatuit cateva poeme?
Cu poezia, domnule Pusca, este ca si cu femeile: pana nu ti se da posibilitatea unui inceput de haiducie bine dirijat si sustinut intens nu ai cum s ajungi expert.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-12-08 17:55:34
         
 
  "OBSERVI?
Colindele se CANTA!"
(Ion Gabriel Pusca)

Domnule Pusca,
Si ce ne facem cu cei care nu au voce de cantat colinde, cum este subsemnatul? Ca eu o viata intreaga nu am facut alceva decat sa mormai colinde. De ce incercati sa-mi luati dreptul la mormaiala?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-12-08 17:44:35
         
 
  ma va ajuta un creier cu penis si aripi.
nu stiu ce ati inteles.
 
Postat de catre drac dracgol la data de 2016-12-08 07:34:21
         
 
  Am recitit textul in lumina indicatiilor date de autor si intr-adevar este un text pe care nu l-am inteles la prima lectura. Abia acum am descoperit acel sat despre care autorul spune: "Satul meu est inform. Oprit în evoluție, rămas rahitic cu clădiri dezafectate. Satul meu este capabil să plece cu oamenii în spinare precum o broască țestoasă. Lucrurile nu rămân la fel." in superba asertiune: " Iarna, satul pare părăsit," cate conotatii concentrate in patru cuvinte...woauuuu... este de o simplitate geniala, care nu iti forteaza imaginatia, care nu te taraste in cine stie ce orizonturi la care nici nu gandesti... Ce-s alea metafore, esente, conotatii, arie semantica -vorba poetului:"despre ce vorbim?" :) esti epic, maestre...

elis emi, crezi ca te va ajuta? Cat despre text: nu conteaza daca este intors cu picioarele in sus, important este daca i le desface cineva. :) hai, succes cu operatia!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-08 07:16:50
         
 
  cat de curand imi voi face schimbare de sex, multumesc pentru acel domnule, domnule Pusca.
inca o data-am specificat ca este corect utilizat elementul cladire in acest text. Cred ca ati intors cu picioarele in sus intreg tabloul.
 
Postat de catre drac dracgol la data de 2016-12-07 15:21:08
         
 
  Satul pe care mi-l imaginez eu este diferit de cel din mintea ta. Satul meu est inform. Oprit în evoluție, rămas rahitic cu clădiri dezafectate. Satul meu este capabil să plece cu oamenii în spinare precum o broască țestoasă. Lucrurile nu rămân la fel. Dacă nu am reușit să explic îndeajuns imaginea bătrânului în care m-am expus, este, poate singura mea vină. Încă o dată: textele nu au vână, nu avem nevoie de colorații fals-intelectuale pentru a exprima ceva. Trebuie să fie cât mai simplu. Decât să spui: ,,păsările cu jocurile lor ludice, desenează lumea” mai bine: ,, păsările se rotesc în cerc”. Este suficient.  
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-07 15:01:38
         
 
  Încă o dată îți mărturisesc: nu ai înțeles textul. Un bătrân își așteaptă moartea. Și ea nu vine, întârzie pe undeva. Lucrurile sunt simple, pe alocuri plate pentru a accentua sensul superficial al morții. Și moartea sosește în același timp cu colindătorii. Urătorul este un colindător, caută în dicționar și vei găsi. Poeziile nu au vână, domnule. Un text poate fi pe placul tău sau nu. Atât. ,,Arie semantică”, auzi. Asta este o expresie socialistă :). Clădirile pot fi părăsite, dezafectate, uneori le găsim așa în centrul satului. Metafore, esențe, despre ce vorbim? Din nou ne întoarcem la poezia socialistă. Un text simplu nu-ți târăște imaginația, nu o forțează.  
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-07 14:40:17
         
 
  Ionut Manea si elis emi, ca sa obtii un tablou coerent si veridic pe care apoi il prezinti cititorului trebuie sa faci in asa fel incat sa combini cuvinte dintr-o arie semantica cat mai apropiata de esenta ideii pe care doresti sa o expui.
In speta de fata:

Manea, din moment ce citesti poezii socialiste si consideri ca au vana, ar trebui sa exersezi aceasta cale daca zici ca te prinde.

Cat despre: COLINDĂTÓR, -OÁRE, colindători, -oare, s. m. și f. Persoană care colindă (1), care cântă colinde,

OBSERVI?
Colindele se CANTA!

COLÍNDĂ, colinde, s. f. 1. (În vechile tradiții populare) Cîntec tradițional de crăciun, pe care-l cîntă copiii umblînd în cete din casă în casă. ◊ Expr. A merge (sau a umbla) cu colinda = a colinda pe la case, cîntînd aceste cîntece.

PE CAND uratura:

URĂTÚRĂ ~i f. 1) v. URARE. 2) Creație populară în versuri, care se recită de urători în ajunul Anului Nou; hăitură, plugușor. /a ura + suf. ~ătură

SE RECITA! Aliniaza aceasta informatie cu:

PLUGUȘÓR ~oáre n. 1) Plug împodobit cu care umblă tinerii în ajunul Anului Nou și își recită urătura. 2) Datină de a umbla cu un asemenea plug în ajunul Anului Nou. 3) Creație populară în versuri care SE RECITA de urători în ajunul Anului Nou; hăitură; urătură. /plug + suf. ~ușor sursa: NODEX (2002)

din textul de mai sus nu este prea mare lucru de inteles deoarece incerci o haiducie pentru care NU ESTI PREGATIRT INCA!

Este un text simplu, explicit, fara o logica interioara coerenta, fara nimic FIRESC care sa il aduca spre taramul poeziei fara metafora, fara reflexivitate.

Nu iti spiun aceste lucruri cu rautate ci ti le spun ca sa nu faci greseala de a citi la vreo intalnirea cu poetii texte de aceasta natura deoarece vei deveni victima sigura a ironiei.

domnule emi elis, primaria, caminul cultural, dispensarul sunt case ceva mai rasarite. Cand spui/scrii SAT. este indicat sa utilizezi elemente care sugereaza satul, adica lucruri pe care nu le gasesti la oras: casa de lut, acoperis de stuf, sindrila sau tigla, fumuri din care iese fum -ca se vorbeste in textul explicit de mai sus despre iarna- mugetul vacilor care se intorc de la imas, pocnetul lemnelor crapate cu toporul securea, barda etc. bineinteles toate acestea aduse la nivel de metafora!!! Cum spun destul de des: limba romana are o putere fantastica pe care ar trebui -ca aspiranti la titlul de poet- sa o utilizati pentru a evidentia ESENTA trairilor despre care vorbiti, nu sa explicati chestii banale si evidente.

primaria, caminul cultural, dispensarul, scoala sunt cladiri in mediul rural?
Postat de catre elis emi la data de 2016-12-06 14:35:45

Ba da! toate cele enumerate mai sus sunt cladiri din mediul rural. Singura problema este ca autorul nu vrea sa ne vorbeasca despre MEDIUL rural, ci despre o moarte care se petrece intr-un SAT! Daca nu faceti diferenta de tablou, nu este vina mea..
Multumesc!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-07 13:25:22
         
 
  domnule Pusca, si cei din lumea a treia stiu ce este aceea o cladire. dar casa nu este o cladire de locuit? primaria, caminul cultural, dispensarul, scoala sunt cladiri in mediul rural?  
Postat de catre drac dracgol la data de 2016-12-06 14:35:45
         
 
  Poeziile socialiste au vana. Nu cred ca ai inteles textul. Uratorii sunt colindatori. Cladiri exista in sat.  
Postat de catre ionut manea la data de 2016-12-06 12:24:16
         
 
  Arie semantica amestecata tare: cladiri la sat?la sat sunt case, hornuri sum etc
Colindatorii merg cu colinda pentru a colinda iar uratorii merg cu uratul pentru a ura. Uratorii nu colinda si colindatorii nu ura.

Textul este slab, fara vana...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-06 08:57:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE