FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu

Manifestãrile la care am participat sub numele de „Cenaclul Eruopeea” suferã evident de elefantiazis. Adicã sînt umflate – maladiv – peste mãsurã. Faptul cã la ora 22, cînd m-am hotãrît în fine sã plec, ar fi urmat discuþii asupra textelor citite cu vreo trei ceasuri în urmã este simptomatic în acest sens.

S-ar putea ca lucrurile sã fi luat aceastã turnurã doar înaripate de bunele intenþii pe care le au toþi cei care au þinut sã organizeze evenimentele. Se pare însã cã sînt prea multe aripi ºi cã vectorii multiplelor elanuri nu se conjugã pentru a produce o manifestare unitarã ºi pertinentã. Elevatã. Decolarea e cam poticnitã ºi revenirea cu picioarele pe pãmînt este o precauþie necesarã pentru a evita prãbuºirea.

Mai precis, ambiþiile sînt prea multe ºi sînt amestecate genuri care nu se prea potrivesc. ªi iese o specialitate tipic româneascã – un ghiveci.

Cred cã lucrul care iese cel mai bine este întîlnirea pe viu a celor ce nu se cunoºteau decît virtual. Sînt oameni foarte diferiþi ca preocupãri, ca vîrstã ºi ca temperament. A fi împreunã creazã afinitãþi mai simple, directe ºi poate mai trainice decît cele mediate de contactele pe site. Poate cã restul este doar pretextul. ªi în acest caz ar trebui menajatã în primul rînd aceastã dorinþã fireascã fãrã sã o încãrcãm prea tare cu autoritatea împovãrãtoare a altor manifestãri.

Atelierul literar a dovedit a doua oarã cã nu funcþioneazã. Poate cã participanþii nu sînt încã pregãtiþi pentru aºa ceva, poate cã organizarea nu este cea mai fericitã, poate anume presupuneri bineintenþionate trebuie revizuite. N-am auzit pe nimeni care sã fi luat modelul altor asemenea manifestãri – consacrate ºi reuºite – la care a participat ºi pe care le-a studiat informîndu-se de la sursã. Ar merita sã fie mobilizate forþe „critice” veritabile, cunoscute de pe site sau atrase special pentru a da credibilitate demersului. Nu trebuie ignorate tocmai facilitãþile site-ului. Textele ce vor fi citite pot fi anunþate din vreme ºi citite de doritori în prealabil de pe site. Cei care nu pot participa pe viu, pot trimite pãrerile lor chiar pe site pentru a fi citite apoi la atelier.

Invitaþii care au susþinut recitaluri sînt mereu bine aleºi, bineveniþi ºi oferã un spectacol de calitate. Nu trebuie renunþat la ei, dar e bine sã fie delimitat cu grijã acest moment. Mai ales pentru a nu-i pune în situaþia sã aºtepte degeaba participînd la ºovãielile noastre.

Propun ca urmãtoarele întîlniri sã nu depãºeascã 3 ore ºi sã aibã 3 tronsoane clare, strict delimitate:

- atelierul literar cu citit ºi discuþii,

- spectacolul invitaþilor,

- citirea liberã a unor texte personale sau ale altor autori.

Ce va trece peste limita orei 20 sã fie doar din dorinþa de intimitate a celor prezenþi ºi nu datoritã unui program excesiv prelungit.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE