FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Silviu Encica
Demult, un rege fricos a primit in dar ceva ce regilor nu le este dat decat o data in viata. Mostenirea unui tron fata de care suveranitatea sa asupra curmalilor si metreselor parea un foc de paie a vorbit inimii sale infricosate. O tara sora prin traditie, aprinsa de flacara razvratirii si foametei, i se oferea printr-o semnatura. In mijlocul unei epoci careia nu reusise sa i se integreze, omul si-a intalnit legenda. Asemeni spiritelor aventuroase avide de putere, si-a condus soldatii spre victorie, invatand sa-si cucereasca zidurile si supusii. Vocilor inecate de amenintare le-a refuzat satisfactia, opunand platosa sabiei si diplomatia sa innascuta celor mai crancene inclestari.
Se spune ca totul e permis in razboi si dragoste.
…
Odor al tainelor facute sa dezradacineze, imi strivesti stomacul cu petale infiorate in vers pereche. De unde obisnuiam sa ma scad din pasi, tu vii cu privire de vant si imbratisare nocturna de plaja si te alaturi imagistic spectacolului...
Inteleptul, cititorul celor ce sunt, isi trage seva din totul caruia ii apartinem. El se regaseste in gratia unei priviri. Frunza, si piatra, si iepurele tupilat in umbra lanului pe ses afanat cu salbaticie si graunte, articuleaza cate-o jumatate de silaba din cuprinsul Cuvantului. Fiecare e prea ocupat sa traiasca.
In haina de contemplatie, instinctul primar da buzna in laboratorul in care stau inchis, concurand pentru puritate. De unde vii? Lasa-ma sa inteleg cum… Ieri imi odihneam ceafa in musetel si suflarea o aruncam in ceruri. Eram un venetic al plaiului, fara lipsuri, slobod a ma-mbata de viata. Ce ma-ndeamna sa ma servesc in sange platoului din spatele ecranului? Iti arat toate potecile innoindu-ma la brat cu tine, acaparare ce ma promiti incrucisat hartilor Universului, coasta cu coasta. Pastreaza una pentru tine. Sa pecetluim adevarul. Prin tine, semnele ilizibile ale Pergamentului Explicatiilor isi reveleaza sensul. De cand esti, sau de cand sunt… cine a fost primul? Existam separat?...
“-Daca ti-as spune
Ca nu esti o iluzie…
-Daca mi-ai spune
Ca n-am nimic de-ascuns…
-Oare-ai plange?
-Oare-as rade?
-Suav descant…
-Suflare de duh…”
Ea-mi strecoara intr-un buzunar crapat al crustei un bilet scris de mana, soptindu-mi soapte injumatatite de dragoste. Pe deasupra stolurilor gonite de viscol imi fura un ultim sarut pentru pastrare, acolo unde nu o pot insoti inca. Zapada ingheata privirea Inteleptului printre cele ce sunt. Lanul a tacut.
“M-am ridicat din nectar si zbor de pescarus pentru sarutul unui venetic. Il voi revedea intr-o zi. Iubitul meu, vei creste si vei trai sclavia cunoasterii pana la ultimul strop de finit. In acea zi vei atinge sublimul, vei rerosti vraja prin care am nascut, desferecandu-ma iarasi pe mine, Nini, zana alaturarilor imposibile. Cand Unu va fi in tine, cauta-ma intreaga in inima ta, fara teama. Vom sarbatori implinirea celor scrise intr-o imbratisare nesfarsita… Iti incredintez dorul ca tovaras de nedespartit. Apara-l. Mergi si invinge-te!...”
Regele incepu sa asculte cu luare-aminte vocea care-i deschidea calea spre lumea cealalta. Si regele nu auzi nimic. “Cum oare? Asta era? M-asteptam sa fiu judecat, m-am temut de pacatele tineretii si de glasul victimelor razboiului pe care-am fost silit sa-l duc. Am savarsit binele care mi-a stat in puteri, mi-am iubit supusii si ei m-au urmat. Dar… poate nu stiu sa ascult.”
Cate mii de ani trec pe Pamant pana la primul asfintit de dincolo? Prea putine.
“Doamne, iarta-l pe cel care mi-a facut asta”, spuse el dintr-o data.
Aripi nevazute il purtara o dioptrie mai aproape de cele ce sunt, alinand usor durerea de care nici nu-si dase seama. Trecuse de prima Vama.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 



Ce am remarcat n mod deosebit i am reinut:

- Asemeni spiritelor aventuroase avide de putere, si-a condus soldatii spre victorie, invatand sa-si cucereasca zidurile si supusii.
- Se spune ca totul e permis in razboi si dragoste.
- Odor al tainelor facute sa dezradacineze, imi strivesti stomacul cu petale infiorate in vers pereche.
- tu vii cu privire de vant si imbratisare nocturna de plaja si te alaturi imagistic spectacolului...
- tu vii cu privire de vant si imbratisare nocturna de plaja si te alaturi imagistic spectacolului...
- Ea-mi strecoara intr-un buzunar crapat al crustei un bilet scris de mana, soptindu-mi soapte injumatatite de dragoste



 
Postat de catre Maria Prochipiuc la data de 2004-06-14 09:02:36
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE