FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Silviu Encica

-Asa e.
Plecand, am gasit un bolovan de praf. Tufa pe tufa m-am impleticit in spranceana mijlocie si… sipca. M-as crede. As pune pariu chiar. Fir cu fir, usor… crusta paleste si crapa. Ea lasa gheme. Incolore. Pare atipic. Impaienjenind torc orbitele apoase. Ma ung cu tina pe tample, calc marinareste, caut departe. In casa mea a ramas un ciot de stalp, si el toaca in calcaie pana ce se va fi prabusit. Nu-l opresc. Voi cauta si maine un refugiu. Cuminti, cioburile de copil planeaza in vid, asteptand. Cineva le va topi in treacat… caci asa e bine. Miezul e totul? Vei afla ca esti. Altceva ai auzit despre maturizare. Nimeni n-a stiut pentru tine. Vino… e o simpla plimbare pe pleoapa ghimpata de noptile ochilor inchisi, alintata de parerea unei raze. Lasa itele fade sa-ti impunga spiritul inert. N-ai nimic. Ai invatat sa cazi. Ghemele noastre nu stiu tricota… Magneti fierbinti si spornici, clipim intr-un vis…
Inainte sa merg am contemplat pasul masurat de adult. Asadar, stiu, venind, sa las cana cu apa deasupra usii. Are sa ma ploua… Ei, si? E o lume care cere complementul circumstantial. Trebuia! Fara ploi, cine m-ar scutura de praful mirarii constructive? Sa mai cred in ziua numarul unu a celuilalt eu? Adica de la urmatorul rasarit sa ma usuc curat? Sa ma-mbrac in tipla? Nu stii ce spui. Nu vreau sa stau drept. Toata viata m-am zdruncinat pe muchii, lovind cu barbia prea ascutita vreo aschie de intrebare, muta sau pensionata pe caz de fundament subred. Tu nu tremuri. Nu simti?... Piatra rara, ura… Singurul raspuns sta in germenul indolentei, amanarea perpetua. Pastrez dreptul de-a nu fi, pentru ca… eu nu stiu sa fac bolovani de praf. As deschide infernul cu cheia mea. Sfanta Vineri ar putea raci… Microbi… Spargeti-mi un bec de congelator, sa vedem ultima bezna a nedoririi de sine. Crisparea? O gluma reusita. Simulacru de sistem defensiv, preferat candva, in criza de argumente.
Urasc si nu cunosc. M-am complacut ideii de-a simboliza ceva, o cantitate fara caracter cognoscibil, disparata in mai multe Nescio Vos decat ecuatiile disponibile in sistemul pe care l-am adoptat. Am gasit babeste o singura solutie, dar cazui si nu rezolvai nimic.
Am uitat bunul-simt in cufarul cu hainele de duminica. Acolo, au mucegait toti si toate, prin simpatie.
Ceri complement direct, vrei compromis. Camp semantic prea complex, triunghiul libertate – inger pazitor – speranta imi scapa. M-am luat in custodie, scuipand metodic peste sensuri si importanta.
Sunt prizonier.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  N-am inteles bine parerea ta initiala nici atunci, nici acum: sa revin asupra textului... nu prea vreau :), iar de retras am inteles ca nu m-ai invitat s-o fac. Continui pentru c-asa-mi vine. Sper doar sa nu plictisesc cititorul.
P.S. Faci bine ce faci - ti-am citit un poem si m-a cam dat pe spate. Nu-l mai comentez la rubrica dedicata lui pentru ca mi se par in plus comentariile. Vorbeste de la sine. Felicitari.
 
Postat de catre Silviu Encica la data de 2004-06-14 22:08:55
         
 
 



Ce am remarcat în mod deosebit:

- Impaienjenind torc orbitele apoase.
- e o simpla plimbare pe pleoapa ghimpata de noptile ochilor inchisi, alintata de parerea unei raze.
- Ghemele noastre nu stiu tricota… Magneti fierbinti si spornici, clipim intr-un vis…
- Toata viata m-am zdruncinat pe muchii, lovind cu barbia prea ascutita vreo aschie de intrebare, muta sau pensionata pe caz de fundament subred.



Nu ºtiu de ce ai înþeles cã trebuie sã te retaragi. A fost doar pãrerea mea de moment, nu eram pregãtitã sa te comentez, e un stil nou pentru mine ºi trebuia sã te citesc mai mult, pentru a te putea înþelege.Îîþi urez în continuare multã inspiraþie!



 
Postat de catre Maria Prochipiuc la data de 2004-06-14 08:47:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE