FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
'Incredibil'... Da, si ce ramane dupa?
Text postat de Ion Gabriel Pusca
Scurt comentariu asupra textului 'Incredibil' semnat Ioan Peia

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=45320



*** Rog eventualii comentatori sa pastreze masura lucrurilor iar pe cei care se stiu ignorati si ignoranti ii rog respectuos sa isi vada de textele lor.
Multumesc!



“Băsescu e cea mai mare blasfemie care s-a abătut asupra noastră în întîmplarea atît de încîlcită a istoriei”.

Intr-un anumit spatiu, cu gandire schematica, aceasta afirmatie ar putea fi oarecum adevarata daca autorul nu ar uita: mineriadele, distrugerea economiei romanesti in perioada 1990-2010, actiunile agresive ale maghiarilor, RRomizarea ideii de roman etc.
Dar il credem pe autor pentru ca suntem multi cei care nu il agreem pe Basescu.


‘ Băsescu și, adițional, băsimul aferent, – adică toată liota de pramatii mafiote care l-au inventat pe kiorleone și care îl cultivă, îl întrețin și îl protejează în continuare, din motive pur piraterești.’

Autorul uita ca de ceva vreme -cam de 10 luni- s-au schimbat mafiotii lui Basescu cu mafiotii lui Ponta si Antonescu. Peste tot: procuratura, judecatorie, finante, interne si externe… Cine il mai intretine si il mai protejeaza pe Basescu?
Sa fim seriosi… a ramane fixat ca un hopa-mitica pe ideea ca Basescu dirijeaza totul in tara, cand Antonescu si Ponta au 80% din aparatul guvernarii de partea lor –SI NU FAC NIMIC PENTRU TARA!!!!- mi se pare o aberatie.

‘Între timp, am ajuns atît de sărăciți și dezorientați, încît singura noastră dorință, ca popor, a rămas aceea de a-l vedea cît mai curînd pe căpcăun și conclavul lui de vampiri în străfundurile iadului.’

Autorul defineste foarte bine propria situatie “sărăciți și dezorientați,” dar greseste considerand-o general valabila. Vezi cozile zilnice din marile magazine: Auchan, Selgros, Dedeman, Hornbach, etc.. aaaa, ca nu mai sunt firme romanesti, ca produsele sunt de calitate slaba.. asta este o alta discutie.

Este ingrijorator pentru individ ca element al comunitatii cand crede ca ‘poporul’
mai are ‘o singura dorinta’ si aceea este de a vedea pe cineva in ‘strafundurile iadului’, adica a-l vedea mort. Cand a dori moartea cuiva este singura optiune pe care un individ o vede, punandu-se in locul unei multimi, devenind trompeta acelei multimi, este grav. Nu pentru multime deoarece ea isi va gasi drumul mai devreme sau mai tarziu.

‘Dar, după cum felul ocult și mafiot în care se petrec lucrurile, se pare că situația va mai dura încă multă vreme.’

Da, situatia va mai dura pana la alegerile viitoare, mai sunt cateva luni, dupa care LUCRURILE se vor schimba. Sa ne temem daca in locul lui Basescu va veni unul mai rau (sau mai prost, dupa cum se arata) iar schimbarea va fi una in si mai rau. Vezi trecerea de la guvernarea Boc la guvernarea Ponta!!!


‘Este incredibil cum de am eșuat în asemena hal, ca popor!’

Parerea mea este ca autorul, iarasi, confunda / substituie propria soarta cu cea a poporului. Romania nu pare deloc esuata, dimpotriva: imediat ce ai depasit linia imaginara formata de Resita, Tg Jiu, Ploiesti, Braila fata Romaniei se schimba in bine. Satele au case ingrijite – este adevarat cu tineri mai putini, dar cei ‘plecati la munca’ investesc banii in satele lor de bastina, in campuri si gradini cultivate frumos, poate ca nu la potential maxim dar sigur ecologic etc. Este foarte adevarat ca mai sunt si lenesi care ‘mor de foame’, dar aceia sunt putini si daca tot nu au ce manca, vor fi din ce in ce mai putini. In orase –tinand cont de ‘inteligenta’ administrativa al primarilor- comunitatile incep sa gaseasca solutii cu care sa inlocuiasca industria decimata in primul deceniu de dupa ’89.

‘Cîtă naivitate și lipsă de viziune socială, cîtă lentoare subalternă și penurie de demnitate națională ne caracterizează!’

Aceeasi problema: autorului ii place sa isi expuna propria situatie, sa isi planga de mila. Cum a deplange doar propria persoana inseamna vaicareala de tzatza cufurita, autorul gaseste o solutie: deplange o natie intreaga ceea ce inseamna ca el are ‘viziune sociala’, ‘demnitate’ … Deh!

Personal cred ca demnitatea nationala se vede de la distanta in zecile de concursuri castigate de elevii si studentii romani la diverse concursuri internationale, in numarul mare de IT-isti cooptati tot mai des in echipele internationale care lucreaza la proiecte gigant.
Vad demnitatea cu care taranul roman isi ingrijeste pamantul mostenit de la bunici. Vad demnitatea nationala in munca miilor de creatori care construiesc ceva, care cer ajutorul colegilor de breasla si dau ajutor cand sunt solicitati, care stiu sa evalueze o situatie sau un lucru fara a jigni pe cei din jur, creatori care sunt lucizi si isi cresc copiii in acelasi spirit. Asta inseamna demnitate nationala, nu dorinta de a vedea un om mort –indiferent cat de mult a gresit- !
Si parca mai vad ca se va spune, mai tarziu, ca, de fapt, sintagma: ‘singura noastră dorință, ca popor, a rămas aceea de a-l vedea cît mai curînd pe căpcăun și conclavul lui de vampiri în străfundurile iadului.’ este o metafora…. Nu mai merge…


‘Să vizionezi figura de monstru mitic a ipochimenului și să-i auzi vorbele turmentate; mai mult: să știi că în spatele scenei măsluiește cărțile cu o fervoare de cartofor înrăit și te are drept miză pierzătoare, iar în estimp să stai și să tot stai inert, pe măsură ce viața ta, ca individ, ți se scurge, degradată, printre degete, ei bine, asta ține de vegetal.’

In aceasta fraza se afla de fapt intreaga idee a scurtei ‘luari de pozitie’ a autorului! In primul rand ar trebui sa ii spuna cineva ca s-a inventat telecomanda. Nu iti place mutra lui Basescu, da pe alt canal, poate iti plac minciunile lui Ponta, sau tehnicile de manipulare ale lui Voiculescu, sau idiotania patentata a lui Antonescu. E democratie, poti alege!

Este interesant cum autorul vede viata care i se scurge ‘degradata’ printre degete. Asta chiar tine de vegetal!

Sunt mii de proiecte care se misca, in care sunt implicate milioane de oameni - majoritatea fac voluntariat dupa serviciu- este adevarat ca nu au publicitate, dar ar fi total neadecvat sa arati la televizor proiectele sociale sau culturale cand Mazare si Becali sunt programati de televiziuni sa devina modele de viata!!!

In opinia mea textul de mai sus este doar o gulguta –fara finalitate- aruncata pentru a crea zarva.
Valoare literara nu are –cum nu au nici comentariile din ce in ce mai agresive aflate sub text-
valoare sociala nu are – nu propune o solutie, nu aduce niciun argument bine structurat sau gandit-,
valoare politica nici atat –se foloseste placa ‘sa-l injuram pe Basescu’. Nu mai tine! Da! A facut rau, dar Basescu are acum mainile legate, mai are cateva luni pana cand i se termina mandatul. Basescu este un subiect epuizat.

De ce oare autorul nu propune o solutie, un om politic cu viziune care sa devina port-drapel pentru viitoarele alegeri? Macar o schita, un portret-robot care i-ar ajuta pe cei “sărăciți și dezorientați,” sa isi gaseasca un drum mai bun, un candidat correct, coerent in gandire, cu putere politica si cu charisma.

Practic textul este o foaie de jurnal, prost scrisa, in care autorul isi proiecteaza propriile tare folosind ca acoperire generalul ‘NOI’ si punand totul sub umbrela unei Romanii prezentata ca fiind fara viitor. Pana si aceasta idee: ‘iti injuri tara ca sa poti avansa in cariera’ este gresit si tarziu folosita de autor. Patapievici a facut-o mult mai brutal si mai porcos, iar autorul nu are nicio sansa de a-si depasi stadiul actual – ma refer la cariera...

Pe cale de consecinta avem un text banal, fara miza, fara putere, creat doar pentru a genera/ provoca zarva, reactii din partea celor care nu sunt de accord cu o astfel de imagine, reactii pe care autorul le va folosi pentru a-si descatusa preaplinul de energie negativa, pentru a mai arunca niste bale asupra imaginii Romaniei si asupra imaginii saitului. Ce bine ar fi daca, macar autorul, s-ar simti 'mai bine', mai relaxat, dupa ce isi expune public starea de degradare umana si intelectuala in care se afla.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu eu Sorine, se devoaleaza singur.  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-30 22:37:10
         
 
  Excelent topic. L-ai aratat pe peia in toata "splendoarea" lui.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-07-30 21:44:55
         
 
  Dar, TromPe(ta)ia, aici nu vorbim despre mine ci despre un individ declasat care poate dori moartea unui om -repet:indiferent cine ar fi acel om!- si care spune despre poporul sau ca nu are demnitate nationala. In acelasi timp se declara mare patriot de 'esenta'...

Ma intreb cand o sa te vedem la Stirile ProTv... ca nu mai ai mult pana la acest nivel, Trompeta!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-30 07:13:14
         
 
  Trompeta, nu am cum sa fac sant, tu esti maestrul de ceremonii la sapat gropi. AM vrut ca mesajul sa ajunga direct la tine...

Eu am spus de la inceput:

"*** Rog eventualii comentatori sa pastreze masura lucrurilor iar pe cei care se stiu ignorati si ignoranti ii rog respectuos sa isi vada de textele lor.
Multumesc!"

dar stii cum e cu astia micii pe care ii ignor: de ce le spui sa nu bage degetul in gura ca nu este frumos, de aia sug degetelul mai abitir.
Ma bucur ca accepti adevarul ( doar e scris chiar de tine)...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-30 00:32:50
         
 
  las[-l ioane, poate face șancru, nu șanț, de cît își freacă intelighența!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-30 00:24:58
         
 
  plișcoci, repet: ești esență!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-29 23:55:44
         
 
  er Trompeta  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 23:46:55
         
 
  Troempeta, nu am cum sa fac sant, tu esti maestrul de ceremonii la sapat gropi. A vrut ca mesajul sa ajunga din prima la tine... Eu am spus de la inceput:"*** Rog eventualii comentatori sa pastreze masura lucrurilor iar pe cei care se stiu ignorati si ignoranti ii rog respectuos sa isi vada de textele lor.
Multumesc!" dar stii cum e cu astia micii pe care ii ignor: de ce le spui sa nu bage degetul in gura ca nu este frumos, de aia sug degetelul mai abitir. Ma bucur ca accepti adevarul ( doar e scris chiar de tine)...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 23:46:13
         
 
  vedeți că plișcoci a făcut șanț!
scoateți-l, dracului, din priză, că dă foc la hardughie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-29 21:33:09
         
 
 
Trompeta, tu esti agresiv iar dupa cum vorbesti, te inscrii exact, milimetric in descrierea facuta chiar de tine:

"proștii agresivi sunt cele mai mari pericole sociale,".

Asta se numeste degradare morala.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 21:03:18
         
 
  sau asta de gran finale, culme a pușcalismului gratarian:

”reactii din partea celor care nu sunt de accord cu o astfel de imagine, reactii pe care autorul le va folosi pentru a-si descatusa preaplinul de energie negativa, pentru a mai arunca niste bale asupra imaginii Romaniei si asupra imaginii saitului. Ce bine ar fi daca, macar autorul, s-ar simti 'mai bine', mai relaxat, dupa ce isi expune public starea de degradare umana si intelectuala in care se afla.”
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 20:55:55
         
 
  pușco, nene, se vede că lucrezi la milimetru, pe hîrtie cu pătrățele, ca-n jurnalul cu-articole de manuntanță(marmite, polonice, gamele)acolo,la școala de maiștri militari..altfel cum s-ar explica expresiile jurnlistice(eufemistic zis, în loc de năzbîtii)de mai sus:
”Intr-un anumit spatiu, cu gandire schematica, aceasta afirmatie ar putea fi oarecum adevarata!” :))!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 20:54:22
         
 
 
Trompeta, tu esti agresiv iar dupa cum vorbesti, te inscrii exact, milimetric in descrierea facuta chiar de tine:

"proștii agresivi sunt cele mai mari pericole sociale,".

Asta se numeste degradare morala.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 17:45:43
         
 
  er.bateriile  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 17:22:35
         
 
  lasă-l a.mihai, e setat pe o chestie insolită(sau insolată, probabil că și-a potcovit ouăle la amiază cu nouă zeci și nouă de ocale,să se dea mare pe cînd bătea vipia mai tare :D)și se auto-copiază pînă cînd i se descarcă baterie!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 17:22:18
         
 
  Trompeta, tu esti agresiv iar dupa cum vorbesti, te inscrii exact, milimetric in descrierea facuta chiar de tine:

"proștii agresivi sunt cele mai mari pericole sociale,".

Asta se numeste degradare morala.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 16:44:18
         
 
  pușcă, tacă-ți fleanca, nu faci altceva decât să ridici praful!

sau prafurile...


 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-07-29 15:27:24
         
 
  Trompeta, tu esti agresiv iar dupa cum vorbesti, te inscrii exact, milimetric in descrierea facuta chiar de tine:

"proștii agresivi sunt cele mai mari pericole sociale,".

Asta se numeste degradare morala.
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 13:32:53
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 15:01:24
         
 
  asta cu "degradarea morală" unde-o învățași tov.plotoner? la cursurile de învățămînt politic a batalionului de gorniști-suflători în dește, nea pușcă?hai că te rîd și curcile din papier-machee, iote cine vorbește, moralistul europeei, badea ighepeu, ce furgăsește la greu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-29 14:59:38
         
 
 
erata in descrierea
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 13:34:29
         
 
  Trompeta, tu esti agresiv iar dupa cum vorbesti, te inscrii exact, milimetric in sintagma descrierea facuta chiar de tine:

"proștii agresivi sunt cele mai mari pericole sociale,".

Asta se numeste degradare morala.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 13:32:53
         
 
  deci, cenzorilor, la insultele unui terchea-berchea, care face ronduri de hopa-mitică pe aici, voi îmi interziceți să-i spun ce este, de fapt, individul? ați citit cu luare-aminte trăncănelile de patzachină ale ipochimenului? vi se pare normal ca el să aibe limba aia de paparudă liberă, iar mie să-mi interziceți replicile firești la hămăiturile pomanagiului?
nene, proștii agresivi sunt cele mai mari pericole sociale, dovadă regimul lui băsescu, iar voi deveniți complici la efortul de deratizare morală, ce ar trebui făcut fără menajamente. altfel, iote unde a ajuns și dășteptul de ponta, care, ahtiat după putere, ne-a dat iar pe mîna căpcăunului.
în fine, cu niște momîi sclivisite, care fac în pantaloni de frica consecințelor, nu poți să tai răul de la rădăcină.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-29 12:15:12
         
 
  Intelegi Trompetica?
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 08:09:09
         
 
  ‘Cîtă naivitate și lipsă de viziune socială, cîtă lentoare subalternă și penurie de demnitate națională ne caracterizează!’

'eu nu mă vait pt mine, idioților, ci doar scot în evidență imensul dezechilibru retributiv '

Ciudat mod de a scoate in evidenta un dexechilibru!!!

In rest iarasi ai inceput sa scoti sau sa repeti din arsenalul de idei fixe. ATAT! Nimic nou sub soare.

Altceva ai scos in evidenta Peia!!! CA POTI CERE / DORI MOARTEA UNUI OM! Ceea ce nu este un model de gandire uman.

‘Între timp, am ajuns atît de sărăciți și dezorientați, încît singura noastră dorință, ca popor, a rămas aceea de a-l vedea cît mai curînd pe căpcăun și conclavul lui de vampiri în străfundurile iadului.’

Cand ajungi la nivelul asta de gandire si dorinta nu mai conteaza cat pamant cari in camp si in cate zile.

Conteaza degradarea umana care te macina. ATAT!!!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-29 08:08:37
         
 
  ...si-n alta ordine de idei: atat eu cat si confratele meu roman, Sorin Olariu, i-am sugerat nefericitului ca pe-aci, peste ocean, ar fi loc si pentru el. Totul e foarte simplu, numai ca , pentru viza tre' sa-si faca analizele.
Si tu, nu te mai enerva atat ca nu se stie. Poate ca vei avea si tu nevoie de viza si te vor gasi cu tensiunea ridicata, iar la noi, aici, toate merg la 120.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-29 00:46:15
         
 
  Radule,
vad ca intelesesi ce vrusei sa-ti zic!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-29 00:32:43
         
 
  că ea nu-i săracă cu duhul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 23:39:10
         
 
  am inteles cu totii, taica robocop, ok, ai urcat roaba pe rampa, ai coborat-o, ai frectionat-o, ai convins-o, ai bagat-o in furgoneta... doar atat?! parca mai era ceva, batrane. nu? povesteste! da' spiritul? sufletul? natura ta sensibela, n-o mai antrenezi deloc? ceva cornete? zi sa mori tu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 23:26:17
         
 
  peia, am citit din 2 in 2, n-ai inteles nimic, ceea ce e bine, hai clistir...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 23:15:58
         
 
  a, și să nu uit: pușcă e esență de..., ca să mai îmi omor timpul cu boiul lui,- savant de Poplaca!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 23:13:25
         
 
 
anșa,
acum să vedem ce vrea esculabă...
pe el îl numesc, că e persoană importantă: stă țuț, ca moneda de cinci bani, pe casă, folosită pe post de șaibă!

1. ai zis că sunt "sărac cu duhul", scripcare.
la afirmația asta aștept explicații suplimentare și, dupe, discutăm. asta, ca să nu te-njur, în direct, de ce ai mai scump.

2. „discutiile astea pe net sunt o laba trista,”, zici tu, revoltat de faptul că mai sunt și indivizi preocuopați de altceva decît de poarcă și vînătoarea de fîțe la copcă.

incorect!
reformulat, arată așa: "discutiile astea pe net sunt o ESculabă tristă,".
asta, pt a sublinia sapienta ta detașare de lucruri, de evenimente, de univers, de cosmos, de. mai direct spus, e un fel de durere metafizică-n c...r, adică fix în locul în care îți este insertat spiritul de dreptate. ești, altfel zis, un superb exemplar de ipocrizie și lașitate motivată cinic. (o, și mie-mi vine să vomit, iată!). strînge-te la piept și pupă-te cu pasiune, căci nu e altu mai gigea ca tine!



4. cînd mai faci pe filozofu istoric, al lu pește de baltă seacă, și spui: „o tara se pune greu in miscare, si se opreste greu.”, va trebui să explici cît de greu se pune în mișcare o revoltă, care schimbă din temelii orice țară. (vezi marile revoluții cunoscute, care schimbară violent fro două țări, cel puțin). chestia cu oprirea e mai delicată, întrucît, chiat dacă-s barierele puse, se mai găsește cîte un grozav să treacă printre ele și să oprească ditamai trenul. taman așa se întîmplă prin 89: și cu pornire, și cu oprire. da’ tu erai la fîțe, pe baltă. așteptai ordin de la comenduire în ce parte să te apleci în afara trenului ăla.

5. „despre peia? treaba lui ce crede, cu ce vise, cosmaruri, cade din pat dimineata, atata vreme cat nu ma ameninta, sau nu abereaza in ce ma priveste direct si personal, sincer, nu ma intereseaza.”

treaba mea o fi, nu zic nu. da’ tu cum te scoli dimineața? cumva, pe mocheta de lîngă sofa? că eu am, totuși, un echilibru destul de stabil, tot pe partea pe care m-am culcat în pat, mă trezesc: nu cutez a-l pune în pericol, tulburîndu-i zona trompei lui eustachio cu stimulente la gheață.

PS: dezinteresul e reciproc, atîta vreme cît nu faci pe rafinatul cunoscător de caractere – tu, care ești un artist al prefecătoriei și colporteriei!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 22:49:17
         
 
  mda. taman acum am terminat și am intrat în casă. nu prea am puterea să mai articulez ceva, dar am să fac, totuși, un efort suplimentar să le răspund idioților pe care-i doare mintea și-i freacă grija de ocupațiile mele. n-o să rostesc niciun nume, căci inșii care mă rod la bucă nu au nume, fiind ei exemplare tipice și, deci, cu mare caracter de generalitate.

1. un mic exemplu, printre altele: ieri și azi am săpat o groapă de 2,65*2,65*2 = 13,5 mc pămînt. asta a însemnat aruncat cu lopata în roabă (de la 1m, în jos, operațiune destul de dificilă), roaba cărată la cca 60m și urcată, pe rampă, în furgonetă. apoi deplasare la 3 km, în cîmp. descărcat la lopată. revenit. reluat procesul. de dimineață pînă seară. și, asta, pe o căldură infernală.
are frun gingaș hartist-mînuitor-de-briceag sau frun prolific papagal-nădușitor-supt-limbă idee de ce efort fizic implică asta? are frun exemplar de idiot, adînc preocupat de metafizica mea fizică, minimumul curajul de a crede că poate ține pasul cu mine? vorbesc de idioții adînc procupați de starea mea socială.
2. eu, măi idioților pomanagii, organizatori de clăci vorbite, cu fursecuri, sau frecători de pix, cu briceagul, am făcut nu numai pt mine ce am făcut (sigur veți rămîne cu gura căscată dacă ați vedea), dar, vreme de cca 20 de ani, am dat statului atîția bani cît n-o să fiți în stare să dați voi, încă zece vieți de-ați trăi de-aci încolo, pomanagiilor și mîncătorilor din sudoare altora, lustruitorilor de vorbe goale!

3. eu nu mă vait pt mine, idioților, ci doar scot în evidență imensul dezechilibru retributiv între cei care, cu adevărat muncesc – și muncesc din greu cu liota de lipitori pe spinarea lui – și cei care freacă menta și trăiesc în belșug și nesimțire, beneficiind de circumstanțe favorabile sau de norocul dintotdeauna al prostului cu moț, din potecă.
căci eu nu mă vait, idioților, ca o „tzatz㔠– așa v-ar plăcea vouă să par – ci incriminez imensa nedreptate care există, accentuată de vremile ticăloase de azi. (că de cele dintotdeauna, ce să mai vorbim?)
sigur, voi credeți asta, pt că așa ați face voi, în condițiile în care nu ați fi niște slugi plătite să linchiți posterioarele puternicilor zilei.

4. un om cu un dram de minte la purtător nu ar putea să nu observe în ce ape vă scăldați, voi idioți de-o veșnicie, care alegeți totdeauna calea cea mai facilă pentru a vă vîrî burdihanele prospere în față. v㠄orientați”, cu alte cuvinte, scoțînd din gușă sunete mierii, cînd e vorba să vă prea-măriți stăpînii și să scuipați chirăituri ofuscate cînd sunt puși la vitrină, să li se vadă manșetele murdare la hainele de lux.
și aș mai continua, dar mi-e așa de greață de voi, că mă duc să iau un anti/vomitiv.

5. repet, repet: proști mai sunt ăia care v-au recrutat să-i serviși cu gușa plină de cotcodăceli apoteorice, dar nici cu voi nu-mi e rușine: sunteți esență!

6. și dacă, totuși și totuși, sunteți așa de preocupați de starea mea socială, faceți-mi un pustiu de bine cu ăle două dește din dotare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-28 22:21:34
         
 
  scuze, dar m-ati enervat.


Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 17:43:41


Radule, draga, daca ar fi ca numai eu sa fiu cauza enervarii tale, considera-te fericit. Sunt convins ca multe alte chestii te enerveaza, dar aici, cred ca ar trebui sa vin cu ceva explicatii. Eu am spus ca nu s-a trait mai bine ca astazi in Romania de cand e ea si acel popor. E adevarat ca nu ti s-a marit salariul din 2007, dar daca ar fi sa-l comparam cu cel din 1907, mi-ai da dreptate. Si acum, tre' sa recunosti si tu ca tara noastra nu a avut niciodata un aparat guvernamental de 600 de persoane, care, asa cum ii vad eu la TV, muncesc de se rup, si 19 ministere (mai gandeste-te tu la unul, ca sa fie suma rotunda). Si inca o chestie: nici pe timpul lui Ceausescu, nu exista o atat de buna intelegere intre presedinte si prim-ministru, asa cum este astazi, ca treburile sa mearga ca untul pe paine, asa cum au declarat-o amandoi in nenumarate randuri la antena 3.Chestia cu creditele la banci, mi se pare o exagerare. Mai stiu eu pe unul care mi s-a plans acum cativa ani in urma ca tot cerea credite la o banca si niciodata nu i s-a dat macar unul, dar omul, a gasit solutia. Cum, necum, cumparat banca si de atunci nu mai are treaba. Are totul pe tava, TV, trei mese pe zi si foarte multa paza, pentru linistea lui personala.
Chestia cu pipitzele ma mira. Cred ca te referi la cele mai nasoale caci am gasit intr-un ziar din vest un articol amplu referitor la fetele din Italia, care, ar fi cele mai frumoase din Europa, in special romancele si, fara sa faca discriminare, moldovencele.
Sa ai o noapte buna si nu te mai enerva din orice fleac!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-28 21:33:10
         
 
  + coNfirmata, ovcorz!  
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-07-28 20:30:40
         
 
  ...a.m., sper că n-ai citit pelteaua dospind de suficiență și vestigii coprofile, botezat㠔articol” ...de mai sus...
Postat de catre Gheorghe Rechesan

speranță comfirmată, dle recheșan! sunt suparat-foc pe pușkin că nu mai vrea să vorbește(!) cu mine. :)))

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-07-28 20:29:33
         
 
  " deocamdata e atata ipocrizie-n jur ca-mi vine sa vomit.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 19:13:58 "

Dle Stefanescu, aici aveti mare dreptate.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-28 19:23:05
         
 
  d-le Pusca, romanul mioritic e un tip colocvial si tragic, in consecinta discutiile astea pe net sunt o laba trista, scuzati expresia. despre ce vb aici? despre peia? treaba lui ce crede, cu ce vise, cosmaruri, cade din pat dimineata, atata vreme cat nu ma ameninta, sau nu abereaza in ce ma priveste direct si personal, sincer, nu ma intereseaza. Romania de azi? Romania de azi e produsul fibrei sale si al istoriei sale, si a slabiciunii sale, si a unei conjuncturi internationale nefavorabile, din care nu va iesi nici usor, nici curand, dar va iesi, de asta nu ma indoiesc. in consecinta, eu cred ca marea eroare a multor combatanti de aici e ca supraestimeaza rolul personalitatii in istorie, malefic, benefic, nu conteaza. o tara se pune greu in miscare, si se opreste greu. o tara e un marfar cu milioane de vagoane, domnule. deocamdata suntem in triaj. iar constiinta schilodita a unei natiuni vreme de 45 ani nu se pune-n ghips, si nici nu se vindeca pupand icoane xeroxate. vor trece ani, vor veni alte generatii, vom scapa de nostalgii, de complicitati, de lasitati, de regrete, vom regasi increderea in noi si credinta in Dumnezeu, dar pentru asta trebuie timp. deocamdata e atata ipocrizie-n jur ca-mi vine sa vomit.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 19:13:58
         
 
  Dle Stefanescu sunt convins ca Peia este sarac cu duhul. Este si sarac material, oricat ar trage la saiba cu tractoarele lui. Ca nu stie sa faca afaceri a recunoscut singur si demonstreaza la fiecare comentariu.
Eu stiu sute de oameni care muncesc - cel putin la fel de mult- ca Peia. Dar nu am vazut pe niciunul dintre ei SUBSTITUINDU-SE POPORULUI ROMAN si acuzand cu atata seninatate lipsa unei demnitati nationale sau a unei viziuni pe baza prostiei basesciene. Hai sa fim seriosi daca noi spunem despre noi ca nu avem demnitate nationala (poate unii ca Peia si cei care ii tin isonul sa nu aiba, in orice codru sunt si doua trei uscaturi) ce sa mai zica despre noi cei care ne vor impartiti 'in felii subtiri si moi' cum spune poetul?
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-28 18:15:42
         
 
  typo - comete, si ce-o mai fi  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 17:44:36
         
 
  gheorghe, te rog ridica-ti poalele rochitei la articolul ala, de data asta promit sa nu-ti fac nici un rau.

pe scurt, aici: d-le IGP, daca peia bate campii in doar 2-3 directii, dupa parerea mea, dvs bateti campii in mult mai multe. acum, doar un exemplu de directie in care v-ati lansat in vanatoare de coemete: ultimul om din lumea asta cu care m-as putea intelege vreodata e ioan peia, dar intamplarea face sa stiu ca omul a muncit si munceste de-i sar capacele. repet, sa stiu, nu sa cred. nu-i plang de mila, dpmdv, sarac e doar cu duhul, dar lucrul trebuie spus.


d-le Valeriu Cercel, in Romania !se traieste bine! striga managerul de mutinationala din pipera, interlopul din ferentari si patachina de dedesupt (sic), daca o prinzi fara gura plina si poate articula ceva inteligibil. mai striga si unii din guvern, sigur, ca de-aia ii platim. in rest, completam in liniste formularele pentru credite la banci, pe care, daca le vor plati copiii nostri, vom putea spune c-am avut noroc. cu salariul meu, care n-a mai crescut din 2007, nu ma mai ajung de la o luna la alta, si inflatia creste. cine v-a informat ca in Romania a coborat edenul, mananca o materie maro, cremoasa, pe care n-o pot preciza aici.

scuze, dar m-ati enervat.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-07-28 17:43:41
         
 
  er.insistent, președintele  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-28 17:37:56
         
 
  cercelacke, dacă pontiță, ajunge prin absurd președentele României(nefericit scenariu) a doua zi după investire tu vei scrie cel dintîi dintre toți europeicii plin de entuziasm: ”președedintele tuuturor românolir a spus că...”.pînă atunci, dă-i matale un kiss dulce , lung și apăsat acolo unde-l țucași isistent și pe băse providențialul lui pușcă, că eu n-am astfel de apetențe, moravuri sau apucături ”apologetice!”

”isteților” trebuia pus în ghilimele, ca să fie eficient ironic sau barem injurios. că matale ești un prost, fără ghilimele de rigoare, nu am niciun dubiu, am aflat demultișor, dar nu pricep de ce te strădui atîta să demonstrezi acest fapt!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-28 17:37:15
         
 
  Dati-i un kiss, istetilor!


 photo 1374671026Ponta1.jpg
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-28 17:30:36
         
 
  Daca lucrurile mergeau nasol in Romania, nu mai facea dumnealui inca trei ministere, asa pe blat!


 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-28 17:29:19
         
 
  a.m., sper că n-ai citit pelteaua dospind de suficiență și vestigii coprofile, botezat㠔articol” (bine nu e specificat ce fel de articol, poate fi și unl de toaletă)de mai sus nu de alta, dar ar fi fost pierdere de vreme să-i amintești doctului jurnalist ighepe că înainte de a scrie un ”articol”trebuia să consulte îndelung gramatica de clasa a VIII inclusiv și barem un o culegere subțirică cu norme ortografice și ortoepice!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-28 17:24:59
         
 
  ...Gabriel, draga,...(V. Ce.)

cercelușe, ia-l, neică, de nevastă! sau de bărbat! vedeți voi cum faceți...

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-07-28 17:05:07
         
 
  atît de consistent este rahatul existențial ce-l vînturați, voi doi ipochimeni adoratori ai marinelului, pe aici, că nimeni nu se sinichisește să vă răspundă. elocvent, pt. falsitatea opiniilor, luărilor de poziție, militantismului oranj! pute și umblă țanțoș în doi,pe uliți!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-07-28 17:04:14
         
 
  Gabriel, draga,
omul are probleme, si ce-i mai nasol, pentru el, ca leac nu se gaseste pentru suferinta lui!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-28 15:26:40
         
 
  Cel mai iubit presedinte din istoria Romaniei!

https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=670847302928824&set=a.361270297219861.103564.361235817223309&type=1&theater
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-28 15:24:10
         
 
  Este foarte interesant modul in care el vede lucrurile:

"sper să nu-mi fie cenzurat comentariul, pe motiv că l-am pus pe plișcoci cel umflat pe raftul pe care-i este locul: anume, ăn borcănelul acela cu gîngănii conservate în formol și injectate, din cînd în cînd, cu terebentină, ca să facă spume!
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 22:01:10 "

Este interesant pentru ca el traieste intr-o lume paralela, in care cateva conditionari interogative si aiuristice, neargumentate de genul:

"umflatule,
dacă-ți spun că ești cela mai prost agent al lui băsescu, mă crezi?
dacă-ți spun că ești modelul tipic de propagandist comunist, mă crezi?
dacă-ți spun că pelteaua limbistică de mai sus e un rahat cu perjă, mă crezi?
și dacă nu mă crezi, poți să faci ceva cu două dește cui dorește?"

constituie o punere la punct... Grozava organizare intelectuala trebuie sa mai aiba baiatul acesta...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-28 15:15:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Valeriu, nu ii cer sa faca ceva, il intreb daca face ceva. Pentru ca abnegatia utecista cu care spune despre poporul roman ca este fara demnitate nationala si fara 'viziune', reclama si o actiune veridica, directa si nemijlocita din partea lui pentru a impinge multimea fara orizont 'care suntem noi' (sic!) spre un drum drept, orientat, cu un final fericit.

Nu imi fac iluzii referitor la Peia, dar trebuia sa intreb pentru a lamuri valabilitatea lozincilorpe care el le tot scoate din cand in cand.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-28 15:02:01
         
 
  Tu ii ceri lui Peia sa faca ceva pentru Romania?!
Asta nu e-n stare sa faca pentru el ceva si-n plus, a declarat pe-aici ca el nici nu vrea sa munceasca. Dar ce mi se pare mai haios este ca pentru nefericirea lui suntem de vina toti de pe planeta cu pamant (asta fiind parerea lui).
Stai ca o sa ne aminteasca si faptul ca a citit peste 200 de carti! Asta ar fi tare, ca ultima data a zis asta si de atunci au trecut vreo sase luni!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-28 13:23:48
         
 
  Peia, la tine este o chestie de educatie: cum nu ai argumente sau te lovesti de o discutie pe care nu o poti 'duce in spate', scuipi in palme si te apuci de injurat sau de aruncat cu afirmatii de genul: "agent al lui băsescu,", 'modelul tipic de propagandist comunist', 'pelteaua limbistică' condimentate cu atacuri la persoana. Si mai ai cateva clisee de acelasi gen pe care le vei folosi la urmatoarea interventie. Dupa care te vei declara plictisit -asta este faza la care nu mai ai nici argumente nici energie pentru de a fi mitocan. Desigur dl Corbu te lasa pentru ca si lui ii face placere scandalul pe sait.

Ai facut niste afirmatii. Ai cum sa demonstrezi ca au macar o farama de adevar in ele? Atunci cum pretinzi sa ai credibilitate? Pe cuvantul tau de onoare? Dar tu nu ai asa ceva.. :) Pe cuvantul tau de activist? Ei asa mai merge... Comunistule!

La intrebarea : "poți să faci ceva cu două dește cui dorește?" raspunsul este simplu: nu, nu pot deoarece NU AM LOC DE TINE! Tu esti maestru la aceste lucruri... care pe mine nu ma intereseaza. Spor!

Si, te asigur ca ceea ce tu consideri jignire (chestia cu borcanelul si pusul la loc) eu - si nu numai eu!- le consider manifestari ale unei imaturitati comportamentale ca rezultat al unei dezvoltari mintale insuficiente.

Dovada cea mai buna este ca nici pe tine nu te suporti.

Dar trecand de la amabilitati la lucruri concrete: tu, Ioan Peia, in afara de a te vaicari, ca o tzatza cufurita, in ' numele poporului', faci ceva pentru a schimba starea aceasta 'dezastruoasa' in care se zbate Romania? Sau o sa imi replici cum a facut-o imitatorul tau: "de ce sa fac eu? Sa faca altii?"

Raspunde, in termeni civilizati, daca poti, la aceasta intrebare:

Misti si tu, Ioan Peia, un graunte de nisip pentru ca Romaniei sa ii fie mai bine? Si daca da, cum? Ce face Ioan Peia, concret, pentru a ajuta Romania? Sau astepti sa faca altii iar tu sa dai doar indicatii?

Hai...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-28 10:31:22
         
 
  sclluptore de hîrci,
tu ești și mai dăștept decît plișcoci!
la calitatea de agent mă refeream.
și știi de ce?
pentru că te scremi în van să pari mai invers decît cap de cătrună!
da' nu reușești!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 22:02:33
         
 
  "vaicareala de tzatza cufurita," (plișcoci)

umflatule,
dacă-ți spun că ești cela mai prost agent al lui băsescu, mă crezi?
dacă-ți spun că ești modelul tipic de propagandist comunist, mă crezi?
dacă-ți spun că pelteaua limbistică de mai sus e un rahat cu perjă, mă crezi?
și dacă nu mă crezi, poți să faci ceva cu două dește cui dorește?

PS: avînd în vedere acceptarea expresiei citată de către mine, ca model de exprimare eco, de sorginte plișcociană, sper să nu-mi fie cenzurat comentariul, pe motiv că l-am pus pe plișcoci cel umflat pe raftul pe care-i este locul: anume, ăn borcănelul acela cu gîngănii conservate în formol și injectate, din cînd în cînd, cu terebentină, ca să facă spume!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-07-27 22:01:10
         
 
  Excelent articol! Minunat!
Si eu am remarcat ca in Romania nu s-a trait mai bine ca astazi niciodata, de cand e ea si de cand e poporul roman.
Cei care se vaita, fac asta din motive personale.
Vad ca ai remarcat si tu in articolul prezentat mai sus ca vaicareala astuia, e facuta de el la plural si la general. O fi avand el probleme, poate si altii, dar, in general, viata in Romania este indiscutabil mai buna decat acum 25 de ani, o suta de ani sau de cand e ea.
felicitari!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2013-07-27 21:28:20
         
 
  Dle Buricea, la orele 20:36:27 ati postat un comentariu la textul dlui Stefanescu.
Peste 3 minute puneti intrebarea de mai jos.
Ma indoiesc ca ati avut timp sa cititi materialul de mai sus avand in vedere ca un minut v-ar lua doar tastarea raspunsului. Asa ca, va rog, daca doriti sa discutam, cititi materialul si veniti cu o argumentatie valabila, legata de text, daca va intereseaza subiectul. Daca nu, va urez o seara placuta...

Va multumesc.
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-27 20:54:15
         
 
  Si astea i se datoreaza presedintelui ilegitim?  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2013-07-27 20:39:28
         
 
 
' Elevii români au obținut treisprezece medalii, dintre care nouă de aur, la Olimpiada Internațională Pluridisciplinară Tuymaada 2013, anunță Ministerul Educației.

Ministerul Educației arată că datorită punctajelor excepționale înregistrate la toate cele patru probe ale concursului (informatică, matematică, fizică și chimie), elevii români au cucerit 9 medalii de aur (informatică - 3, matematică - 3, chimie - 2, fizică - 1), dintr-un total de 13 medalii.

Numărul de medalii este mai mare decât în 2011 când au fost obținute 11 medalii (aur - 4, argint - 6, bronz - 1, în 2012), respectiv 12 medalii (aur - 4, argint - 6, bronz - 2, în 2011).'


http://www.gandul.info/stiri/record-de-medalii-de-aur-la-olimpiada-internationala-pluridisciplinara-11138294
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2013-07-27 18:44:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE