FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cronica intrărilor și ieșirilor tînărului George
Text postat de Dragos Tudose


Cronica intrărilor și ieșirilor tînărului George[i]





[Însemnări personale][ii]



13 iulie

Eu sunt băiat de român și tot ce spun eu e adevărat.



19 iulie

4 cămăși / 2 batiste / 3 chiloți / 1 prosop / 1 cearșaf



Iulie

Datorii pînă la finea lui iulie: Ionescu – 5.000 / Gheorghiu – 10.000 / Ipse – 1.250 / Moritz – 15.000 / Spălătorie – 2.000

Economii – 4.275



[Jurnalul Evei Boldur][iii]



15 iunie

Zgomotul ploii m-a trezit astăzi foarte devreme. Cred că nu era nici șase. Nu știu exact. Am reușit apoi să mă ridic singură din pat și să mă lungesc în căruciorul meu cu rotile. Am progresat, se pare, foarte mult. Cu cîteva luni în urmă nici nu mi-am fi putut imagina că voi putea face asta fără ajutor. De fapt, cu cîteva luni în urmă, singurul gînd al meu era că trebuie să mor. Simțeam că nu mai sunt nimic. Voiam să mor, să uit de toate, …[iv]

L-am văzut de departe, încă de la colțul străzii. În fapt, chiar nu mai era altcineva la acea oră pe stradă. Era ud fleașcă și cred că era și puțin băut, dar s-ar putea să mă înșel. Mergea prin ploaie și nu se grăbea. Numai să nu facă pneumonie, m-am gîndit eu atunci, iar apoi, gîndul următor a venit ca o lumină puternică care-ți arde ochii.

Poate că nu ploaia mă trezise, ci apropierea lui, mi-am zis. Poate că-I un semn, iar el, tînărul pe care mai apoi l-am văzut intrînd în imobilul nostrum este tocmai EL, cel pe care-l aștept de atîta timp să apară, cel care …

Atunci mi-am dorit să facă pneumonie, pentru ca eu să pot să am grijă de el și, în momentele de febră și halucinație, să-l pot săruta pe frunte. Apoi mi s-a făcut rușine și, ca să-mi treacă fierbințeala obrajilor, am început să-i caut un nume.

Acum e deja ora două și trebuie să vină îngrijitoarea să-mi aducă mîncarea. Ea nu știe nimic și nici pe fața mea nu trebuie să citească ceva. Nu-i voi spune nimic, nu-i voi spune nici măcar că pe tînărul de azi dimineață îl cheamă George.



15 iunie (seara)

Nu m-am mișcat de lîngă fereastră. Nici de mîncat nu-mi aduc aminte cînd am mîncat. Am stat tot timpul lipită de geamul ferestrei așteptînd să apară. Cred că de aceea m-au și durut atît de tare picioarele. Curios, nu-mi aduc aminte de cînd nu m-au mai durut. Nici nu le simțeam. Iar acum…

Doctorii ar spune că acesta-i un semn bun. Dar eu știu că un semn bun înseamnă să apară el. Și a apărut. Acum cinci minute a ieșit din imobil. Părea puțin dezorientat în momentul cînd a ieșit în stradă. Parcă nu știa încotro să o apuce. S-a depărtat apoi, dar parcă cu din ce în ce mai mare greutate. Și asta mă face să cred că nu m-am înșelat, căci dragostea mea îl îngreuna și nu-l lăsa să se îndepărteze.

O să rămîn aici, în fotoliul meu cu rotile și o să-l aștept. Chiar dacă o să se întoarcă iar spre dimineață. O să-l aștept.



[Scurte însemnări din caietul imobilului][v]



13 iunie

24 să plătească chiria

5.000 întreținerea

Mișu instalator să repare chiuveta la bae[vi].

Locat[vii] nou la 13. A luatără camera pînă la 23 august. Plată chirie sfîrșit lună. Numele george t[viii].

Mîine venit gunoiul. 16 luat mașina din față pentru intrat mașina gunoi.

24 de dat afară după ce plătit chiria.



15 iunie

Dom gicu lăsat rufele spălat.

Hoașca de nevastăsa venit întrebat dacă lăsat bacșiș dom gicu.

Să le saie ochi cu bacșiș cu tot.

Pe la 2 venit locat 13. Nuș cum îl ceamă. Șia adus bagajele: o valiză de carton. Sărăntoc. Îl cheamă george. Dom george. O să-l domnesc eu dacă naduce chiria.

De apucat ăl de la 24. Început să iese pe fereastră ca să nu deie ochi cu mine. De luat chiria și de dat afară.



1 iulie

Dom george dat mie portocală. Afumat bine da drăguț. El zis mîine sau sfîrșit săptămînă. Zis frumoasă. Eu roșit. Da să nu creadăcăi merge. Chiria e altceva.

Și cînd ieșit la 6 23 seara zîmbit la mine. Semn cu mîna.

Apoi venit la 7 fără un sfert dom gicu. Întrebat sănătate.

Strigat hoașca de sus și el plecat.

La 11 și 25 noaptea venit acela de la 24. Tiptil să nul auz. Aș. Luat mătura și vreut săl croiesc. El că să știți, că să vedeți. Eu aș. Dat săl croiesc.

De frică plătit și dat și o luna în plus. Lună întreagă. Cred că acesta furat banii de undeva. Luna aialaltă de dat afară.



[Însemnări personale]



24 iulie

N-am să pun pe paginile sfinte îndoielile mele. Fost-a ea mulțumită de mine? Avut-a ea acea culme pe care trebuie s-o aibă cineva în cea mai intimă-mbrățișare…copila mea cea sperioasă?[ix]

Să am această siguranță numai – atunci aș fi fericit… Sigur este însă că ea nu e din acele nature voluptoase cari sug plăcerea din ochii iubitului și din măduva lui …

Ea e pudică, timidă în acest punct și, cu toate acestea, dacă aș fi putut-o satisface…

Ea mi-a spus că a fost satisfăcută de trei ori…

O, de-aș ști aceasta numai…



29 iulie

Leoveanu – subprefect. Stupid.

Fundescu – inteligent.

Mișu. Tîmpit.

De împrumutat bani.



30 iulie

4 cămăși / 1 prosop / 5 ciorapi / 2 batiste



[Jurnalul Evei Boldur]



17 iunie

E a doua zi de cînd nu a mai venit. Încep să cred că nici nu locuiește în imobilul nostru. De fapt nici nu știu de unde mi-a veit idea asta că el ar locui aici, cu noi.

Ceva îmi spune că se va întoarce, totuși. Altfel de ce aș sta tot timpul lîngă fereastră?

Îl aștept și eu cred că el simte asta.

Am luat-o pe July[x] lîngă mine. Am pus-o pe pervazul ferestrei Voiam să-i vorbesc despre tînărul George, dar ea e o păpușă foarte rea. Mă întrerupe mereu. Așa că am pedepsit-o și am aruncat-o într-un colț al camerei. În plus, am adunat toate bibelourile și le-am pus pe ele pe pervaz. Adevărul este că nu au încăput toate. Pe Bibielefănțelul, pe Mimidansatoarea , pe Luluță și pe Covriguț i-am pus pe calorifer, iar pe Mimi an luat-o în poală. Voiaam să le povestesc lor despre tînărul George și asta nu doar ca să-i fac în ciudă nesuferitei de July. N-am apucat să le povestesc aproape nimic căci tocmai atunci mi-am adus aminte că, încă de ieri, nu mai găseamscoica mea preferată. Cea pe care îmi plăcea să o ascult înainte să adorm. Noaptea trecută am dormit fără ea și a fost foarte greu. Am căutat-o peste tot, am pus-o și pe îngrijitoare s-o caute, dar parcă a intrat în pămînd. Nu știu ce o să mă fac fără ea.[xi]



17 iunie – seara

S-a întors.[xii]



18 iunie

De dimineață, cînd a ieșit, s-a întors și a privit cîteva clipe spre fereastra mea. Mie mi-a fost rușine să-i fac cu mîna, dar cred că, cel puțin, i-am zîmbit. Sper. Sunt așa de proastă uneori. Sper că nu s-a supărat pe mine.

July mi-a spus că-s o proastă și că acum el o să-și caute o altă fată și n-o să se mai uite la mine. Eu am plîns, am plîns mult. Dar nu cred că o să fie așa. În definitiv July nu e decît o păpușă rea și care mă necăjește mereu. Doar atît. Cred că ar trebui să o pedepsesc mai des.



18 iunie[xiii]

Cînd s-a întors, i-am făcut cu mîna.

Atît.



[Însemnări personale][xiv]



Să cumpăr un termometru și să vin cu el la baie. În fiece zi cu un grad mai rece, pînă la zero și sub zero.





Să nu uit termometrul.





Untdelemn.

Revolverul.

Gloanțe ascunse în îmblătoare.

Articolul respective al Codului penal.





Dar ce era să fac? Mai veneai la mine? Trebuia să-ți excitez gelozia, pentru ca să te mai am. Nu este adevărat că aș fi avut ceva a face cu fata aceea. Am pus-o eu să mintă și i-am dat 20 de franci pentru asta, numai și numai ca să-ți excitez gelozia.

Acum o știi.

Alungă-mă, iartă-mă.



[Scurte însemnări din caietul imobilului]



16 iulie – seara

Plecat madama zizi. Dus toți după dric. Mormînt frumos simplu. Pomana la fel Doar nu era făcut risipă că tot moartă era.

Făcut chetă chiriași. Dat cîte 1.000. Rămas mie 3.500. Munca mea.

Dom gicu dus coroană. Făcut la el la atilier.

Dupaia pomană în salon. Fursecuri și vin roșu. Pus muzică și dansat. Venit acela de la 24 și adus piersici. Primit și chiar dansat el. Da mai mult cu dom gicu pînă vinit hoașa și luat sus.

Dupe doișpe, rămas doar noi, eu, madamele de la 15, ăl de la 24, măcelaru de la 2 și dom fane de la 7. Dom fane a zis că mai era și spiritul lu madama zizi care mai sta trei zile în casă cu noi. Ăl de la 24 rînjit că so taxez la chirie pe trei zile. Eu spus prost crescut la el și el vrut pupe la mine. Eu împins mitocan, el agățat de mine. Lupte. Dom fane încercat împăcat la noi că nu se cade că moarta că alte dalea.

Bita madama zizi. Plăcea mult danseze la ea. Punea pene în păr și mărgelele de sticlă la gît și rochia verde cu volane. Ca să te placă berbații zis eu la ea și ea făcut roșie că iera timidă madama zizi. Și proastă că nu venea nime la ia, că iera șontoroagă și ierea și trecută. Nu putea face nimica fără mine. Nici să se pișe nu putea. Chema mine să ridic și pus pe oală. Mai făcut și pe ea cînd nu venit eu destul de repede.

Biata madama zizi. Iam făcut înmormîntare frumoasă. Și neam distrat…



17 iulie

Venit reparat gaze.

1.000 lei.

De curățat la madama zizi.

Ieri la dans căzut din buzunar lu domnu fane portofel. Era băut tare și na văzut. Luat ușurel. 12.000 lei. Luat bani aruncat portofel. Da nu la gunoi că nus proastă. Azi dom fane căutat portofel. Na găsit.



18 iulie

Hoașca reclamat poliție. Dom gicu cerut scuze. Venit poliția, făcut perchezi găsit ceasu furat lu hoașca. Ea dat vina pe mine. Eu țipat și bălăcărit la ea. Ea țipat și bălăcărit la mine. Dom gicu cerut scuze. Eu spus că ei dat afară dacă nu el așa drăguț. El drăguț da dom george și mai drăguț. Adus mine o floare. Ruptă din parc da floare. Eu pupat el pe obraz și zis dulce. El răs iar eu zis ștrengar lui. Seara venit o dameză la el. Roșcată. Dom george e singuru daci din imobil care mai poate. Numai la dom georgescu doctoru de la 17 mai vin fumei. O dată pe lună.Dom georgescu pune la ea să dezbrace. Dupaia se uită la ea și atît. Văzut eu pe gaura chei. Da dom george… Dameza plecat dimineață. Ciufulită.



[Jurnalul Evei Boldur][xv]



July e o nesuferită. Numai pe Bibielefănțelul îl iubesc. El mi-a spus că a vorbit ieri cu el. L-am pus să-mi povestească tot, tot. I-a spus așa: Domnule George, stăpîna mea vă iubește foarte mult și eu cred că dumneavoastră știați acest lucru.

Eu l-am certat foaarte tare pe Bibielefănțelul. Cum a putut să-mi facă una ca asta? Trebuia să mă întrebe și pe mine înaainte de a vorbi cu el despre … Dar eram și curioasă să știu ce i-a răspuns el, așa că, pîn la urmă l-am iertat și nu l-am mai certat.

Numai că Bibielefănțelul nu mai voia să povestească. Se supărase, dar l-am îmbunat pînă la urmă.

George îi spusese că știe, într-adevăr, și că dragostea mea pentru el este cea mai mare bucurie pe care putea să o primească sufletul lui. Mai mult chiar, a spus că se va duce chiar astăzi la părinții mei pentru a mă cere de soție.

Atunci Bibielefănțelul i-a spus că nu are unde se duce, căci noi nu mai avem pe nimeni, dar George i-a răspuns că, de acum încolo, îl avem pe el.



Ieri nu a venit. A avut probabil foarte multe treburi de rezolvat. Nesuferita de July mă necăjește spunîndu-mi că nici nu o să mai vină. Eu nu o bag în seamă. Ea e o păpușă rea și eu ar trebui să o pedepsesc mai des.



Cred că în cîteva minute va fi aici. L-am văzut intrînd. Avea un buchet imens de flori. Pentru mine. Ca de obicei, July mă necăjește spunîndu-mi cu nu era, de fapt, decît o floare. Și ce dacă? Chiar de ar fi așa, ce e puțin lucru. Și, în definitiv, nu de flori am eu nevoie. El să vină și e de ajuns.

Se aud pași pe scară. El trebuie să fie. Să ascund jurnalul undeva.



[Însemnări pesonale][xvi]



Maria Petre, spălătoreasă / Strada Berzei nr 1 / Pod de Pămînd, Sf. Constantin / 10 cămăși / 8 perechi ciorapi / 1 cerșaf.

Proprietăreasa s-a oferit să le ia ea să le spele. O să mă gîndesc.



Datorii pînă la finea lui iulie : Gheorghiu 5.000, Manea 1.500, Sofia 3.000, spălătoreasă 780, chirie 2.000, cantină 1500.

Leafă 3.878

Plan: Să fac curte proprietăresei. S-o fac a crede că-mi place. S-o amețesc pînă se va da cu totul. Să micșoreze chiria.



Iarăși o stea străină. La plecarea lui …[xvii] am voit să …[xviii] atunci întîlnii pe drum pe M. care mă luă în rîs cu un aer foarte grobian. Apoi am zărit-o pe ea. Era palidă și părea plînsă. De cîteva zile ies cu C. dar fac în așa fel încît ea să mă vadă. Eu încerc să nu o privesc, dar îmi închipui focul unei neînțelese patimi. Apoi, cînd simt că s-a perpelit destul, mă apropiu de ea. Brusc, acolo, în mijlocul străzii, îi trîntesc minciuna pe care o pregătisem de mult. Îi spun dintr-o suflare că sunt pictor și sunt îndrăgostit de corpul ei pe care-aș vrea să-l pun pe pînză. Îi strecor în palmă un bilețel cu adresa unde mă găsește.

Cum o să iasă nu știu.



[Scurte însemnări din caietul imobilului]



13 iulie

Hoașa făcut az noapte isterie. Bătut pe dom gicu care venit beat și murder de ruj pe obraz.

Apoi venit …

12 fără un sfert dom George rugat urc diseară la el. Făut cu ochiul. Doamne, doamne. Roșit toată, maică precistă.



13 iulie 6 fără un sfert[xix]

Plecat oraș cu treburi.

Nu viu devreme.

Nu umblaț la corent.

E stricat.

Vine mine săl facă.



Proprietăreasa



[Jurnalul Evei Boldur]



9 iulie dimineața

Zi cu ghinion, știam eu. Ce-o să mă fac acum? Presimțeam că o să se întîmple ceva. Aseară mi s-a bătăt tot timpul ochiul drept. Ce-o să mă fac acum? July e udă toată. Și asta pentru că am ținut-o în brațe și am plîns amîndouă. Biata July, are ochii roșii de atîtea lacrimi.

Amîndouă l-am văzut. Cum a putut să-mi facă mie așa ceva? Cum a putut? Și, Doamne, cît l-am iubit… Era soarele meu, era… Și azi dimineață … Dar ce zic eu dimineață? M-am trezit pe la ora cinci dimineața sau chiar mai devreme. Nu știam ce mă așteaptă. Eram fericită și încă îl mai așteptam să vină la mine. Cînd acolo, îl văd ieșind din imobil cu o … cu o … S-au sărutat chiar acolo, pe trotuar. Asta ca să-mi facă mie în ciudă.

Doamne, simt că-l urăsc acum și aș vrea să mă răzbun. O să-i spun proprietăresei să-l dea afară. Ba nu, o să-l chem aici și o să-i scot ochii cu … O să… o să … Ce o să mă fac eu acum?

Numai tu, July, numai tu mă iubești. Numai tu.



9 iulie – seara

Am stat și m-am gîndit toată ziua. M-am gîndit la mine. Am mai și plîns din cînd în cînd, dar nu pentru el. Nu merită. Acum știu. I-am spus și Julyei, iar apoi am plîns mult amîndouă.

Eu nu mai am pentru ce trăi. Trebuie să mor. Trebuie.



9 iulie – tot seara

Doamne, ce să mă fac? Vreau să mor, trebuie să mor, sunt pierdută. Dar nu pot s-o fac. Mi-e teamă, mi-e frică de durere. Julyei i-am spus: mi-e frică și de ce va fi după…

Acum stau întinsă în pat și plîng. Nu mai știu ce să fac cu mine. Nu mai știu. Mi-e foarte somn, încet, încet mi se închid ochii. Alunec, adorm.



[Însemnări personale][xx]



Basarabescu – zvîrlit

Slavici – redus după ce I se va plăti datoria

Miulescu – zvîrlit

Raț administrator, eu șef al administrației.



Datoria la Maroneanu.

Să nu uit termometrul.

“Fermecarea ochilor și sufletul lîngă…

Convenția cu ea, scrisoarea pe care am să i-o scriu.”



Proprietăreasa – plan scenă comică.

A venit pe la șase. Și-a dat ochii peste cap, s-a fîțîit prin fața mea, a behăit ca o capră. Ba mai mult, a vrut să-și tragă rochia peste cap.

Am oprit-o și i-am spus: Cucoană, dumneata știi foarte bine că eu te respect și că nu ți-am făcut absolute niciodată curte cu vreo întenție oarecare; am fost totdeauna gentil cu dumeata pentru că așa-mi e felul, etc, etc.

Ea, balena rătăcită în camera mea, a început să plîngă și să-mi ceară socoteală că de ce-am mai chemat-o dacă nu aveam nici o intenție cu ea. O chemasem s-o rog să-mi reducă chiria i-am spus calm, imperturbabil, rece. Atît. Ea, ridicolă, cu stratul gros de fard prin care, lacrimile săpaseră canale adînci.



[Scurte însemnări din caietul imobilului][xxi]



13 iulie

24 să plătească chiria

3800 întreținerea.

Mișu instalator să repaie chiuveta la bae.

Locat nou la 13. A luatără camera pînă la 13 septevrie. Plată chiri sfîrșit lună. Numele teodor g.



14 iulie

Săraca madama zizi. Eu spus ei de multe ori nu pune bibelouri pe policioară. Desupra pat. Az noapte ia căzut unul în cap. Pe la doișpe cînd intrat găsit ea cu creieri pe pernă. Și un bibelou înfipt în frunte. O îngropăm poimîine. Nu avea pe nimeni. Eu singura care intra la ea să îngrijesc ea. Săraca.

24 de dat afară după ce plătit chiria.



15 iulie

Hoașca făcut iar isterie. Dom fane dus la ea și spus că mort în casă. Nu putut liniștească nebuna. Dom fane zice că liniștițivă, gîndițivă la madama zizi care zace… Halal priveghi.

El a zis la ea primul. El zis madama zizi. Pe ea cheamă de fapt Eva da nimeni nu zice așa la ea. Toată lumea madama zizi. Eva boldur cheamă la ea da dom fane placut zice madama zizi și madama zizi a rămas. Apoi toți zis așa. Oricum era șontoroagă. Bine că s-a dus. Închisă în cameră la ea aproape înnebunit. Vorbea cu bibelourile și jucăriile.

Altfel singură cuc. Doar eu ce intram la ea. Bine că s-a dus.

16 iulie – dimineața

Pleacă madama zizi. Paralitica. Spălată, parfumată, băgată coșciug. Arată bătrînă. Madama zizi 37 ani în septevrie. Făcut chetă chiriași. Dat cîte 1.000. Dom gicu promis coroană de la atilieru lui. Hoașca strîmbat din nas. Dumnezeu so ierte pe madama zizi.



[Însemnări personale]



La D-nul Șuțu să-mi dea ceva calmant.

Izirescu – poliță.



Să cumpăr un termometru și să vin cu el la baie.

În fiece zi cu un grad mai rece pînă la zero și sub zero.



Să nu uit termometrul.



Sunt fiu de boier din Moldova, sunt roman, vreau să mă aud, să mă văd, să mă cred.



[i] Inspirat fiind de jurnalul unui mare poet

[ii] Toate însemnările reproduse aici sunt strict autentice, iar eu, scribul, nu mi-am permis a schimba nici măcar o literă; numai ordinea e aleatoare și asta fiindcă așa am vrut

[iii] Scribul și-a permis să extragă și să reproducă aici doar fragmentele de jurnal care aveau o oarecare legătură cu eroul nostru căruia, pentru conformitate, de aici înainte o să-i spunem George.

[iv] Urmează un fragment despre suferința tinerei și frumoasei Eva, fragment pe care scribul, nemilos, l-a omis, el neavînd nici o legătură cu eroul nostru, George.

[v] Așa cum scribul v-a obișnuit deja, din caietul imens al portăresei și, de fapt, al proprietăresei imobilului, el nu a extras decît propozițiile și frazele care au o oarecare legătură cu eroul nostru. Alegerea a fost, bineînțeles, subiectivă, ea putînd da naștere, din păcate, unor confuzii regretabile pentru care scribul își cere anticipat scuze.

[vi] Scribul nu și-a permis să modifice ortografia originală. La fel se va întîmpla și de aici înainte, dar fără ca el să-și mai avertizeze cititorii.

[vii] Probabil locatar.

[viii] Numele de familie l-am notat cu T deoarece în caietul imobilului este absolut indescifrabil.

[ix] Inițial sărmana mea copilă, apoi tăiat și scris deasupra “copila mea speioasă”.

[x] Fragmentul următor e scris cu altă culoare, ceea ce l-a făcut pe scrib să creadă că, deși scrise în aceeași zi, între cele două fragmente există o perioadă importantă de timp despre care nu ni se spune nimic în jurnal.

[xi] Fragmentul următor a fost omis, el neavînd o legătură directă cu personajul nostru, tînărul George.

[xii] Această propoziție ocupă întreaga pagină.

[xiii] Nu urmează nici o altă specificație în privința orei.

[xiv] Aceste însemnări sunt nedatate, dar există spații libere între ele, lucru ce ne îndrituiește a crede că este vorba de însemnări din zile diferite; pentru conformitate, vom lăsa și noi două rînduri între ele.

[xv] Următoarele trei însemnări sunt nedatate

[xvi] Nedatate

[xvii] Nume neinteligibil

[xviii] Următoarele două rînduri, din cauza umezelii ce a pătruns în foaie, sunt absolut indescifrabile.

[xix] Această însemnare a fost scrisă pe un carton, cu litere mari, îngroșate; cartonul se află și astăzi în caietul imobilului, la pagina la care se află însemnările din ziua de 13 iulie.

[xx] Nedatate

[xxi] Unele dintre ele nedatate
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Vot.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-11-12 18:45:53
         
 
  Prietene, uite cum facem: eu mă prefac că nu știu cine ești, tu te prefaci că ești Tudose, și totul va fi O.K.
Avea dreptate d-l Ștefănescu când spunea că te risipești în mize mici.
Acum, cu ultimele texte postate, ești un alt om și un alt fel de scriitor. Dacă-ți ține D-zeu năravul, ai toate șansele să urci mult mai repede scara valorilor.
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-10-28 14:28:55
         
 
  Și asta bună!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2012-10-28 13:12:50
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE