FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
am vazut!
Text postat de nicolae tudor
"Spune-mi ce prieteni ai si voi sti cine esti", ne invata un proverb. In fotografie este suficient sa aflu ce-ti place. si am aflat, vizionand www.thermalraven.deviant.com, ca artistului african i-a placut sa vada
si sa se inconjoare cu viata unor oameni

a caror fete exprima suferinta.

O viata in alb si negru, cu foarte mult negru, piperat rar cu putina culoare. Un spatiu in care frumusetea naturii nu a coborat in suflete fiindca sufletele sunt coplesite de interioare umilite de supravietuire.

Am avut curiozitatea sa patrund cat mai adanc in lumea aceasta indepartata, chiar daca stiam ca nu voi gasi frumuseti pe care sa le atarn pe pereti, sa se minuneze prietenii. Si am gasit frumuseti de suflet cu oameni indoiti de soarta rea,

care se supun unui proces de revenire la patru labe, spre maimute ce par oameni care inconjoara cu deopotriva priviri si preocupari.

O imagine tulburatoare a fost chiar sa vad o floare galbena cu tepi, in mana unei maimute, o floare din care mancase (urmele-i galbene ramasesera pe buze); intre mana care tinea strans floarea si ochii sclipitori plutea un semn de intrebare: daca s-o manance inca sau nu. Si mi-am zis: iata doua baricade: una a mancatorului si cealalta a celui mancat, aparent doua... frumuseti!

Si am vazut in continuare oameni care trag cu disperare din cate-o tigara, vrand parca sa ne spuna ca fiecare zi este o tragere pentru inhalarea unui fum...

oarecare, ca oamenii sunt doar pentru a trai cu patima acel fum, a-l inspira, a-l tine cat mai mult pe dinauntru pentru a-l elibera intr-un sfarsit. ca viata insasi este un fum, probabil un nor de tigara la lumina caruia suravietuim cu toti

Am vazut oameni care se arata doar pe jumatate,

care n-au curajul sa mai priveasca

ori privesc doar in sus.

Oameni peticiti si diferiti, dar care mi-au dat senzatia, din cauza negrului, ca sunt unul - omul.
Am vazut o lume care este in multe feluri, cu siguranta insa nu frumoasa. Sau dace e, frumusetea este bolnavicioasa.

Deplina cand este incaputa de copii care o fac nevinovata din start si care fac posibila doar "putina bucurie". Copii singuri in lumea lor, fericiti cate 1,
cate 2,
sau cate 3,
constienti sau nu ca vor fi mereu astfel. Copii tematori,

stransi in sine,

dar cu ochii mari.
Am vazut

Africa, o lume in care barca este, probabil, un vis,
iar cea mai mare inventie - bicicleta.
O lume in care nu (mai) este nevoie de adapost,
Un cer cu fulgere,

cu oameni care nu se prefac fiindca nu prea au ce ascunde. O lume in care nici luna nu se arata intreaga.


pomi uscati,
o lume in care pumnul se strange pentru a imprima si comprima timpul.
O lume in care copiii par a se naste cu lacrima deja pusa pe obraz
- cum rasar un pic, incep sa te priveasca banuitor, speriati.
De-abia la adanca batranete suferinta se aseaza (in special la femei), definitiv, in matca dominata de aratura ridurilor.
Putina culoare, atunci cand este, este rosie. este foc.

Am vazut-o pe Maica Domnului patrunsa de tristete
"Lumea neagra" pare a oamenilor vanati, dar vanati ce cineva/ceva invizibil care-si arata numai bocancul,
cineva care ne tine cu maini lacome. Si, vai! nu exista semne de-ntrebare intre noi, nu exista nici macar tepi. Doar o fetita nevinovata ce si-a impletit moatele ca un arici.
Daca tot este sa n-avem scapare, sa ne manjim trupurile cu otravuri si sa ne-nvaluim cu maracini!
Pozele venite din Africa sunt strigate de la mine pana la tine.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  stiu, este pierdere de timp sa convingi un om de ceva ce nu poate intelege.
probabil este copy/pate sa alegi 3 fotografii dintr-o mie de fotografii cu copii si sa spui ca-s "fericiti cate unul, cate doi, cate trei..." cum copy/paste ar fi daca as spune despre Adrian Paunescu, tot este pe tapet, ca acum ar fi scris ca vede "prin ochean dincolo de geam" un "ocean" de saraci cum se ineaca.

un doctor certa un mecanic auto ca i-a luat prea multi bani doar fiindca i-a strans un surub. si i s-a raspuns: nu v-am luat bani fiindca am strans surubul, ci fiindca am stiut pe care sa-l strang!


fotograful mi-a multumit si mi-a devenit prieten.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-07-22 19:47:06
         
 
  revin: comentariul e plat, la nivelul unui școler mediocru de clasa a VII-VIII.Nu toate fotografiile au legătură cu Africa, unele observații sunt de-a dreptul ridicole ca de pildă cea deasupra pozei cu 2 fetițe asiatice care stau ghemuite în lighean.
"Africa, o lume in care barca este, probabil, un vis"
Ordine estetică? În ce? Într-un sait dacă am înțeles eu bine fotoreporterul postează o diversitate de poze. Contribuția dumneavoastră la această postare e redusă la copy-paste și niște rînduri fără haz..sau de-un haz involuntar.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-21 12:47:09
         
 
  initial am vrut sa postez doar textul (chiar daca nu va place!) si sa fac trimiteri catre imagini prin link-uri, dar am vrut o vizionare la indemana si placuta. daca ati vizitat adresa, ati observat ca este vorba de un autor cu vreo 300 de creatii si o culegere de imagini (peste 2000) trecute la "favorite". mi s-a parut interesant ca un african "se inconjoara" (am spus eu) cu creatiile diversilor creatori (multi fotojurnalisti) care exploreaza spatiul african.
eu am facut o ordine estetica si de idee (personala) culegand 32 de imagini, continuand de fapt strigatul acelor oameni.
constiinta imi spune ca nu am facut nimic gresit.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-07-15 20:05:19
         
 
  pies:textul în sine, am spus-o deja e inutil, ba mie mi se pare de-a dreptul inadecvat.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-15 19:24:25
         
 
  nu sunt avocat, om al legii sau specialist în procedura aferentă acestor drepturi, dar se știe că-n lumea civilizată o operă de artă (și trebuie să admitem că fotografiile din acea galerie sun topere de artă)este proprietatea celui care a creat-o. A invoca argumente de genul " n-am știut, era publică, postată pe internet" nu constituie la un probatoriu o circumstanță atenuantă, zic eu.
Dacă în saitul respectiv nu exista atenționarea că imaginea nu poate fi reprodusă fără acordul artistului e-n regulă.
La întrebare v-aș răspunde simplu și scurt: faceți cum vă dictează conștiința!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-15 19:23:01
         
 
  iar problema cu dreptul de autor? ce am facut eu aici a fost un fel de eseu dupa ce am vizionat un "film" facut public. am facut trimitere la adresa. intrebare: este cazul sa sterg acest text?  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-07-15 18:54:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  PS Ultima fotografie e tot de proveniență africană? nenea ăla pare după facies mai degrabă asiatic!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-15 18:51:18
         
 
  excelente fotografiile, cred că nu aveau nevoie de niciun comentariu. Mă întreb, nefiind evident realizate de auorul postării, dacă acesta a cumpărat/obținut copy-right în vreun fel.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-15 18:49:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE