FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
jurnal de front
Text postat de nicolae tudor
Romania
are 2 realitati: cea a multimii sarace si a celor care vor sa o schimbe. Numai ca ne reformam sinistru si de-a-ndoaselea. Oamenii-s captivi in politica, in literatura si-n libertate. Ni se trage probabil de la amiba ce se hraneste cu creierul uman sau de la cea care se gaseste in indiferenta si alimeneaza agresivitatea. Am capatat un nou obicei: luam bata cu noi si agresam din nimic. Cine n-are bata, are in buzunar caramele. Oricum toata lumea are cate un cui impotriva oricui. Actorul Eugen Cristea observa ca nu mai avem omenie, in loc de "Iubeste-ti aproapele", indemnam sa-l lovim.
La "de-ale vietii", orgoliul a devenit bifa tuturor. Unii se agata de vise si nu nteleg ca trebuie sa renunte tocmai la ele.
Se pare ca inca avem probleme cu rasismul, clasicismul si cersetoria.
In zadar zice ministrul de finante ca "gata, nu mai facem economie", fiindca evacuam cu forta, in timp ce impinsii in strada striga disperati: unde sa ma duc?
Un copil este gasit in coma alcoolica, dar nu a baut tuica de caise direct de la tuturoi- de-aia beau strainii la Caracal, unde Dinescu a binecuvantat uriase cazane cu ciorba si borhot si-a crestat pielea unei dihanii in care-a infipt usturoi si coaja de portocale inainte de-a fi invartita agale de-un muezin la protap.
La Buzau garda financiara a gasit "foarte multi" (am citat, dar trebuie inteles, fara a gresi: toti) comencinati in neregula. Vestea buna este ca parintii fac recurs la prezent prin munca voluntara pregatind in scoli clasele de cursuri. Au adus materialele de acasa.
Descurcaretii, stand cu burta pe insula socotesc cate lacrimi sa verse pentru-a ajunge Presedinti ca Basescu.
Prin targ se zvoneste ca va apare o replica la limuzina papei - papamobilu - :... prostomobilu!

Gandeste pozitiv dupa orice esec: vei fi tinut minte!

17 august:
Se intampla multe si nu doar fiindca-i vacanta parlamentara.
Combinatul "Azomures" depaseste emisiile chimice de la 0,3%, admis, la 0,7% (...) Anumite primarii folosesc detinutii pentru a cheltui mai putin (...) Bacnotele cica se infecteaza cu bisfenolul A, un microb cancerigen, de la bonurile casei de marcat (...) Bulgaria ne inscrie masinile, ne tine banii si chiar vand castraveti la gradinari! (...)Justitia cere 1% din PIB ca aparatul de lucru sa devina functional (...) La volane tot mai multi fara carnet, politistul roman este atacat, 32 de bijuterii din casa memoriala "Mihai Eminescu" au fost substituite cu unele fara valoare (...) Se fura cu stiinta si acordul puterii. Dosarele treneaza, acuze pe rol, vicii de procedura, probe lipsa la dosar - procesele sunt la mana avocatilor!
"Libertatea" scrie ca bonele sunt supuse la tratamente inumane iar printre bogati circula vestea ca... nu sunt saraci!
Dan Sova acuza Presedintele ca a perturbat sistemul desemnand o conducere minoritara (primarii si prefectii sunt 70% usl)
Beizadelele, cei carora le place sa se afiseze cu averea, de-abia asteapta sa se scalde-n jacuzzi.
In acest timp, saracii se intreaba: cand vor fi mai multi candidati la litere decat la medicina?
Iar eu... eu te recunosc: l-ai ucis pe cel care il iubeai!

22 august:
Crin Antonescu afirma disperat ca "partidul-stat apasa pe butoanele saraciei si fricii", ca si cum aceste butoane n-ar exista si-n tabloul sau de bord. Aceasta gandire este falsa intrucat comportamentul celor care se bat in alegeri nu lezeaza democratia atata timp cat cetateanul intra singur in cabina de vot! De ce este de condamnat votantul daca e luat de acasa in carca, cu gipanu' sau autobuzu' si dus la sectia de votare? Sau cand este mangaiat, plimbat, hranit bine ori i se astampara setea? Cine se opune ca omul sarac sa primeasca un dumicat, il starneste impotriva democratiei anuland putina munca depusa pentru ridicarea constiintei lui. Dreptul la vot este un fel de proprietate cu care ai voie sa faci ce vrei, daca ai cel putin 18 ani impliniti. Poti sa nu votezi, aratandu-ti astfel dispretul fata de toti politicienii (cum s-a intamplat la Baia Mare unde s-a mers la vot unul din trei), sau sa votezi cu cine vrei din obligatie de partid, constiinta ori... sa-ti vinzi dreptul de proprietate. Poporul roman a stiut sa faca pasul inainte cand a iesit pe strazi si a dat jos dictatorul. Si-l va face iar daca o noua forta politica va avea nevoie de sprijin sau va trebui una mai veche scoasa in suturi din ring. Atat timp cat statul nu se conecteaza si la nevoile cetateanului, cand politica in ansamblu este tot o apa si-un pamant, faptul ca niste voturi au inclinat balanta intr-o parte sau alta, poporul "cel vinovat" stie ca nu a amenintat viata fiintei umane, ci doar si-a aparat-o pe-a sa.
De ce sa fie vinovat cetateanul ca nu-ntelege presupusul bine ce zici c-o sa-i faci si daca-accepta pe cel ce-i alina foamea acum? vinovat esti doar tu fiindca n-ai stiut sa-i explici. orice om asteapta un semen pentru care sa fie dispus sa se sacrifice oricat.
incerc si eu sa conving si-ntalnesc oameni ce-s gata convinsi, dar care nu inteleg cum de cei multi se retrag in masa si nu au pasare! Intalnesc oameni vanduti in intregime, care n-au vandut doar petecul, stampilat, din hartie. Avem oare dreptul sa judecam nestiind prin ce-a trecut cel descult, ce-a auzit, vazut sau simtit? i-am putea, ca masura, interzice votul, dar am incalca drepturi pentru care nu demult s-a murit! Ori... sa nu mai primeasca! Dar putem sa-i pazim pe cei care strecoara noaptea sacose prin gard? Putem face o regula noua: cine daruieste o paine, in afara de vorbe, sa fie ucis! Si-am putea ucide profesori, ori doctori, prelati? Ne-am putea ucide copiiI, vecinii ori nasii? Inseamna sa fii fara pata, inseamna cu piatra s-arunci si... cine-i curat? De raspunde acuma vreunul, de are curaj, o sa i se strige in cor: "Esti curat fiindca n-ai fost manjit, c-ai stat la o parte si de-aia! Ia intra in joc, primeste puterea sa scrii un banal 8 in dreptul celui ce cu matura da si trebuie cineva sa-l ponteze... Intra-n sistemul puterii si vezi: poti rezista spagilor de tot felul cand cu ochii-ti curati vezi ce fac cei de deasupra si de dedesubt? Cand pana si Dumnezeu ii ia pe cei buni dintre noi si ne ingenuncheaza in incercari pentru-o ipotetica clipa de-apoi...?

19 august:
Si aveam prea curand sa cunosc... "incercarea". Credeam ca este suficiet sa vrei, sa vrei un altfel, mai drept, mai curat, dar, in politica, mai trebuie sa si poti.
Am gresit razand de prostiile si de cei agrenati vulcanic in dispute politice crezand ca nu asa se conduce, uimit cum de ei nu-si dau seama? si credeam ca au interese ori nu vor, ca se supun puterilor oculte sau straine, de frica... Si-ncep sa cred ca omul este dominat de inteligenta altuia, ca, in politica te afli la volanul unei masini si este vai de soferul care se da jos si incredinteaza altuia volanul pentru a intra cu spatele sau a trece o punte. Scena si luminile politicii ti-arata nu negul de sub buza, sau o pata ce-nspica firul de par, ci grimasa cand esti lovit psihic, incoltit cu-ntrebarea si nu ai raspunsul rapid, cand il cauti disperat, taiat de ape, si adversarul hahaie avand un singur scop: sa te faca sa taci, sa-ti ia locul. Si te-nvinetesti de furie, si ingaimi de abia un nevinovat "nu".
Si se mai ridica si altii sa isi faca partid, frumosi nebuni ce nu iau in seama hahaiala celui de sus -elefantul cu copita umbrind un tantar...
Asadar, nu este suficient sa vrei alta viata, chiar de o meriti din plin, mai trebuie sa si poti sa o ai. Si n-o ai de nu treci printre capete de uriasi ce se bat, de n-aduci apa vie pentru a o ti-o stropi.
Si-am inteles pe deplin, dragii mei, ca, de vreau alta viata, va trebui absolut singur s-o urc si sa mor.
Intreba aseara Ilie Nastase."Cine nu ne lasa sa avem si noi o tara asezata?" Si tot el raspundea: "Ei, doar ei, cei care conduc! Sa plece! Sa plece!! Sa plece din tara cei rai, nu cei buni!"
Si nu e nici un semn ca mergem spre bine, chiar daca oficial, da. Caut unul. Televiziunile pun cate 2 moderatori, cel de la putere este inconjurat cu 5-6 opozanti si, cum deschide gura, este oprit: "gata, ai vorbit destul!"
Visez puterea doar pentru a face regulile jocului si acestea sa functioneze fiindca in ziua de azi nu mai functioneaza nici regulile de circulatie. Sa nu mai fie posibil ca din 5 lei alocati sa se fure 4. Sa nu mai fie posibil ca un primar sa retina 2-3 luni ajutoarele oamenilor si cand le da sa le zica: "Ma, io ti-am dat"! Iar cei ajutati sa nu mai fie batuti daca nu muncesc pe la curtile alesilor. Visez ca legile sa se intocmeasca prin insumarea tuturor parerilor celor trimisi sa faca legi, iar controalele sa se faca fara patima, peste tot si nu mai ales la unii. Sa avem o permanenta schimbare pe care cetateanul s-o simta zilnic in bine, astfel incat "asa suntem noi, romanii" sa nu mai fie o rusine nationala.
Aflu ca se moare inca cu zile, ca medicina primara nu merge tun astfel ca poporul sa nu simta lipsa spitalului, ci primul medic sa il salveze. Declaram ca facem totul iar totul inseamna aproape nimic.
Mai aflu ca hainele "zara" sunt cusute de sclavi, de oameni angajati fara acte si-n insalubre conditii. Ca-n lume se executa operatii militare impotriva propriului popor.
Ca o dihanie noua a napustit peste oameni incat acestora nu le mai e frica de legi, ci de cei care fac legea. Tot mai multi exclama in fata grozaviilor: "asa ceva n-am mai vazut, nu am mai auzit!" A aparut o noua credinta, cunosc oameni care se roaga la Ramtha sa izbucneasca un vant tare si sa zboare... notele cu toate datoriile! In timp ce invat singur sa-mi gasesc drumul fara voi, aruncand greseala dupa greseala, am uitat culoarea ochilor copiilor mei.

20 august:
Am aflat ca
smecherii lumii par a fi taximetristii si, dupa statistici, campioana in scumpiri - Romania- nu are corupti, ci... corupatori.
In comuna Dor Marunt hotii au injunghiat si spanzurat toti cainii de paza. Localnicii sunt totusi fericiti c-au fost furati mai putin decat altii...
Oratorii spun ca prezentul nu are complexitatea trecutului, ca-i o provocare prea mica.
Si totusi... o capra si-a facut nevoile in mana unui strain care-o provoca la tate. Strainul a apreciat cu aceasta ocazie si celelalte daruri simple ale vietii de la tara: linistea, nimeni nu se grabeste, nu te-ngrijorezi usor si nu-i grija pentru bani. Auzindu-l, o baba i-a replicat: "Daca esti incet, mori de foame!"
O vaca japoneza - wagyu- este masata sa aiba carnea fragezita ( pentru milionari!), asculta muzica simfonica si bea sake.
Nemtii se mira ca avem mai multe masini nemtesti decat ei.
Bancile au avut profit de 380 mil lei. brava lor zic uni, huo, gandesc cei mai multi.
In octombrie vom avea oaspeti din NATO si vom avea oprita pe multe strazi circulatia. Mustele nu mai stau pe caciula, un politist a fost filmat cu musca pe... nas!
"Unii oameni consuma multa energie doar pentru a fi normali", spunea Camus. Da, cand eram neandertali vanam mamutii impingandu-i cu tortele de pe stanci in prapastii.
Lumea animalelor cu colti a luat sfarsit, cea in doua picioare este abia la apogeu. Se pare ca inainte necalificatii aveau mai multe sanse - erau transportati gratuit la hai-rup.
Zilnic multi descoperim ca nu suntem cine credeam si credem gresit ca viata inseamna ce li se intampla altora.Credinta este inca act de vointa si nu de sentiment.
Singurul lucru sigur ne e viitorul. Omul nou este la mare cautare, acesta cica nu minte si nu ravneste la bunul altuia.
Astept.
Deseara am o cina surpriza pentru el: mancarea de-alaltaieri! Iar maine sansa mare la loto: 14 milioane de lei!
P.S.
Napoleon se-ntorsese-n cetate si un nebun lumea zicea ca era. Il primise-o femeie sarmana ce,-mpreuna cu altii, pepeni pe strada vindea. Dar se-ntampla ca-n zilele-acelea, in zadar cu totii-asudau. Copiii, batranii si cainii, de foame pe jos se-ntindeau. Iar el, cu chipiul pe ceafa, dupa ce-a facut cativa pasi hotarati inainte, si inapoi, pe trotuarul din caldaram, i-a indreptat la orele cand ceara se-nmoaie si plange sa vanda cu felia harbuzii cei reci si zemosi si sa strige nu-n piete, ci sub ferestrele celor bogati. Si-am vazut coborand ulcele pe funii, galetuse si cosuri fel-fel, cocoane frumoase strigand din balcoane, certandu-se chiar, sa apuce racoarea de-o clipa cand spaima caldurii spre inimi tintea si din trupuri, anume gatite, un abur fierbinte iesea.
Un conducator, dragii mei, da un ordin, doar unul, cand intelege ce altii nu pot. Si nu-i condamn de prostie pe cei ce asteapta-un Mesia sa spuna incotro s-o apuce, sa aiba o viata mai buna, o zi, o secunda macar.

***

500 concerne mondiale urmaresc maximizarea profitului. "Nestle" este al 27-lea, cu un profit de 65 mld. dolari pe an. Seful acestuia afirma intr-un documentar ca "noul curent bio nu este bun, intrucat in 15 ani nimeni nu s-a imbolnavit consumand produse modificate genetic". Tot el are certitudinea ca "fiinta umana nu a trait niciodata atat de mult, sanatos si bine ca in aceste timpuri". Totusi, in Romania, spun analistii, va merge mita cu "uleiul, zaharul si faina", date in punga, atata timp cat cetatenul nu-l sictireste pe politician.
Un ziarist afirma ca politia sta la vanatoare si face compromisuri sa traiasca asa cum vrea seful statului, adica ... "bine"! Tot el crede ca arestul preventiv este abuziv si ar trebui ca inculpatii sa fie pusi 2-3 zile la racoare sa se gandeasca la ce au facut, fara sa le fie incondeiate cazierele.
Dupa dr. Ciuhandru (Iasi) "camerele de supraveghere nu ajuta la preintampinarea evenimentelor neplacute, sunt bune doar sa se poata numara... mortii"! Iar dl. Pavelescu (de la PNTcd) afirma (atentie!) ca "nu este democratic ca legile sa fie pe placul oamenilor fiindca n-am avea cod penal si impozite. Trebuie legi impotriva poporului pentru ca statul are socotelile si raspunderile lui."
In timp ce-n SUA o fetita de 12 ani face de ras politistii descoperind singura pradatorii familiei sale, unele ONG-uri cer ca "apa sa devina un drept public", care sa nu coste bani.
Urmariti de saracie, unanim, aveti a treia cale: sa traim!

21 august:

In filme, sanctuarele ne sunt prezentate luminand feeric de la lumanarile aprinse. Bisericile noastre au o tendinta diaboleasca fiindca imping oamenii in intuneric. Astfel, daca aprinzi o lumanare, imediat va apare un om "al bisericii" care o va stinge si arunca spre cuptorul de retopit pentru a fi revanduta - lumanare mai scumpa decat in comert, nepurtatoare de taxa pe valoarea adaugata si nici de impozit pe profit. Nu mai adaug folosirea, iata, a unor muncitori "la negru" cu toate nenorocirile ce decurg din aceasta faradelege.
Spunea o doamna la televizor ca merge la biserica in zilele cand stie ca nu este aglomerat, pentru a se ruga in liniste. Oare acea femeie respingea biserica, preotul sau credinciosii? Multi spun ca poarta credinta in suflet, ca icoana din coltul intim de rugaciune le e de ajuns. Eu cred ca biserica este minunata fiindca permite sa fie alaturi o multime de credinciosi. Credinciosul iese din siguratatea in care societatea in inchide, si, vazand ca si alti oameni cred ca si el, credinta i se intareste si poate face pasul de la alegerea credintei la sentiment. Fiind mai multi la un loc, sub cupola inalta, energia curata a credintei revigoreaza trupul iar vocea preotului, insotita de cea a dascalilor si a multimii, indeplineste un ritual in locul tau sau la care participi si face ca momentul de rugaciune sa devina inaltator fiindca depaseste prin frumusete uraciunile vietii zilnice. Este o forma de spiritualitate deoarece, prin intelegere, ridica omul de la concret la abstract.
Prin credinta am putea invinge si mai noua amenintarea planetara: teama ca fiinte inteligente nepamantene ar putea sa ne manance pentru a scapa galaxia de pamanteni.

***
"Ramtha in "Ultimul vals al tiranilor" invata cititorii sa-si stocheze mancare pentru 2 ani de zile sa poata rezista unor "zile dureroase". Sa puna deoparte seminte in recipiente vidate, sa renunte la banii de hartie si sa cumpere monede de aur si de argint. Sa iasa din orase, ele vor fi cele mai periculoase locuri si sa cumpere pamant in apropierea oraselor, nu prea departe de munti, unde sa poata cultiva mancare si pomi fructiferi pe care sa le schimbe cu altele. Spune ca rezervele de apa vor fi otravite prin deschiderea faliilor tectonice si sa fim pregatiti sa putem trai ca si cum nu ar fi curent electric."Daca locuiti si lucrati in oras si nu puteti sa va mutati, atunci gasiti un mod sa inchiriati locul din oras si cumparati pamant in afara orasului. Cumparati-va toate echipamentele, uneltele si lucrurile cu care sa lucrati si care nu necesita electricitate, ci munca manuala. Scapati de datorii pentru a obtine pacea mintii. Reduceti-va enormele pofte."
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE