FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Traian Basescu independent?
Text postat de ecsintescu virtual
Ultimele scandaluri din tabara portocalie pot prefigura o mare surpriza in aceasta campanie prezidentiala. Daca la alegerile trecute victimizarea lui Stolojan si crearea unui personaj providential in persoana lui Basescu au cantarit decisiv in castigarea prezidentialelor de catre candidatul D.A., aceste alegeri ar trebui sa se desfasoare urmand aceaiasi reteta.

Dar cum nu mai exista un draga Stolo care sa se retraga la comanda nervilor aceasta surpriza trebuie atent pusa la punct. Putem vorbi de un scenariu posibil castigator pentru Traian Basescu.

1.PDL este intr-o criza de imagine fara precedent. Scandalul Monica Iacob Ridzi a tinut prima pagina a tuturor ziarelor, inclusiv a celor de sport. Toate trusturile de presa au relatat acest eveniment iar ponderea atacurilor a fost mai mare pe Realitatea TV si nu numai pe Antena3 principalul canal anti-Basescu. Acest scandal are directa legatura cu EBA in favoare careia s-a organizat mega-petrecerea din ziua de 2 mai. Cealalta gratie a lui Basescu, Elena Udrea, este acuzata ca a alocat 100 000 000 euro pentru constructia unei telegondole in orasul Petrosani acolo unde este primar sotul Monicai Ridzi.
2.EBA a lansat un atac dur la adresa Andreei Vaas consiliera a primului ministru si fosta consiliera ( si nu numai) a lui Theodor Stolojan. Acest lucru reprezinta un prim atacat al lui Basescu la adresa “bunului sau prieten”.
3.Traian Basescu a inceput deja atacul voalat la adresa guvernului Boc. Atat din surse foarte bine informate din presa dar si din surse de la Cotroceni, Traian Basescu urmeaza sa semneze zilele acestea decretul de suspendare al ministrului Tineretului si Sportului. Asta in conditiile in care Monica Ridzi este prietena apropiata atat a Ebei dar si a Elenei Basescu.

Toate aceste lucruri conduc la o posibila miscare politica a imprevizibilului Traian Basescu. Acesta poate anunta ca va candida independent. O miscare care poate fi fatala celorlalti candidati.

1.Traian Basescu ca si candidat independent poate mobiliza electoratul care nu a votat si care este scarbit de clasa politica. Traian Basescu devine iar un presedinte jucator care astfel se detaseaza de jocurile politice, iesirea din criza economica si bunastarea poporului roman fiind singurele sale preocupari.
2.O candidatura ca independent a lui Traian Basescu va anula definitiv varianta Sorin Oprescu care din pacate se afla intr-un con de umbra chiar daca tocmai prin “independenta sa” se bucura de un mare capital de incredere din partea electoratului.
3.Traian Basescu a studiat aceasta strategie electorala la alegerile Europarlamentare. EBA a candidat independent si a castigat atat prin mobilizarea masinii de partid a PDL dar si prin “emotia” provocata electoratului. “Succesurile” Ebei au fost garantate.

Traian Basescu are mult mai multe sanse ca independent decat ca membru al PDL. In cazul unei candidaturi independente, toate strategiile de campanie ale competitorilor care se bazeaza pe un atac la adresa guvernului si implicit al lui Basescu, se vor dovedi a fi gresite. Se anunta o campanie interesanta!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Florian, cunostem foarte bine strategia de campanie on-line a lui Crin. Probabil ai intuit asta. :)). Fragmentul citat de mai toata mass-media face parte dintr-un material mult mai amplu. Circa 40 de pagini. Despre celelalte mai spre seara. Nu confunda consultanta politica si electorala cu prostitutia politica si electorala. Noi ne facem meseria. Si se pare ca o facem al dracului de bine. Apropos, ca de la profesionist la profesionist, ti se pare ok strategia?  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-06 21:51:02
         
 
  Ecsintescu, ca faci propaganda electorala pe un site literar, pentru un candidat sau altul, pe baza de contract sau pe bani negri, este treaba ta, sau a voastra, ma rog. Eu vorbeam de societatea civila si nu despre agenti electorali platiti. Societatea civila este neangajata politic. Din nefericire, cei care isi vand votul pe trei mici si o bere sunt multi si prosti, sau prosti dar multi. Manevrele de manipulare a intentiei de vot imbraca diverse forme si sunt finantate de personaje cu interese financiare obscure.
Redau aici un fragment dintr-un document preluat de pe HotNews:

"Campania pe internet:

PNL poate recupera semnificativ din electoratul tânăr, la ora actuală prea
puțin interesat de politică, cu înclinație către absenteism. Mobilizarea la vot și
participarea la viața politică a tinerilor va fi în beneficiul PNL. Dintre toți
candidații, Crin Antonescu este cel mai apropiat de modelul de președinte dorit de
tinerii români.Targetul campaniei pe internet îl reprezintă, ca profil tânărul român,
intelectual, inteligent, cu studii medii sau superioare, cu sau fără job, din mediul
urban, dar și din diaspora. Campania pe internet constă într-un set de instrumente online:

- Site-ul oficial al candidatului
- Blogul candidatului care asigură comunicarea directă cu utilizatorii de internet
- Site-uri și blog-uri colaterale
- Prezența pe twitter, facebook, flikr
- Bannere și mesaje online
- Popularizare pe motoarele de căutare
Campania online va atinge câteva milioane de utilizatori."

Domnului Oprescu ii urez multa sanatate si viata lunga. Cat priveste asemanarea izbitoare intre el si Iliescu, doi reprezentanti ilustri ai "structurilor", este data de faptul ca si Iliescu a promis ca nu va candida si pana la urma ne-am trezit cu el in Cotroceni, si cu minerii in Piata Universitatii. Memoria acelor vremuri este inca proaspata.
Cat priveste capul lui Motoc, ramane cum am stabilit.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-06 19:02:09
         
 
  Florian,
Iti multumesc pentru comentariu. Ca o paranteza, atat mie si cat si Ioanei ne pare extrem de rau pentru ca am renuntat la literatura si am devenit consultanti politici. E o altfel de scriitura si mai ales un altfel de mesaj al scriierilor noastre. Mai scapama noi de limbajul tehnic dar nu aveam cumva entuziasmul postarilor pe Europeea.
Deci:
1. Traian Basescu este el insusi un cioban. Isi paste oile pe pasunile din Mihaileanu, Popoviciu-Baneasa, si pe scenele EBA-Ridzi-Pitzi. ( vezi www.andaa.ro)
2. Nu credeam ca devi fan tzaigast. Singurul razboi posibil il poate declansa dictatorul Bassescu.
3.Societatea civila are un nume bine definit. Zeciile de mii de bloguri. Noua opinie. Ma inclin in fata lui Corbu pentru ca mi-a deschis ochii. In fine, opinia publica din new media este clar anti ridzi. Si aceasta socieatate civila e foarte vocala. vezi Twitter.
Romania nu are nevoie de capul lui Motoc. Si nici de sarcasmul tau. Romania are nevoie de CONSTITUTIE, sI DE UN PRESEDINTE CARE SA O RESPECTE. Sper sa fie Oprescu.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-07-06 01:30:29
         
 
  Dupa parerea mea, Traian Basescu va fi vandut ca la taraba de baciul vrancean si cel ungurean. Daca Traian Basescu va candida in mod independent va fi o mare greseala, va fi un mesaj extrem de prost trimis peste granite, iar daca va candida sprijinit vizibil de liderii PDL, partid aflat intr-o puternica eroziune de imagine, va pierde la mustata din cauza ciobanilor amintiti la inceputul comentariului. Aparent, Traian Basescu are o mare problema cu sustinerea politica.
In alta ordine de idei, ne indreptam cu pasi repezi si siguri de un nou razboi mondial. Oricat de greu ne este sa admitem ca este asa, daca privim inapoi, in istorie, vom observa o similitudine izbitoare a premizelor social-economice care le-au facut posibile. Romania se prefigureaza a fi o victima sigura a acestuia. Istoria ne-a invatat ca pretul acestor conflicte militare le platesc cei mici, indiferent daca se gasesc in alianta cu invingatorii. Pentru Romania, cel mai important este sa ramanem impreuna, in aceleasi granite, chiar daca vom iesi din tabara invinsilor din acest conflict armat. Bogatia Romaniei, cea mai mare, s-a dovedit a fi romanul insusi. Dupa viteza cu care se deruleaza evenimentele in plan extern, batalia pentru fotoliul prezidential nu va mai depinde atat de mult de criteriul politic doctrinar, sau, Doamne fereste, de vointa populara. Cu alte cuvinte, daca se va intampla atat de repede, numele viitorului presedinte al Romaniei va fi pronuntat, inainte sa ne pronuntam noi, cetatenii, de cursul evenimentelor. Din nefericire societatea civila din Romania nu exista, sau, daca exista, este puternic atrofiata, bolnava, si cu negi pe ea. Cu cat societatea civila este mai vocala, cu atat mai mult cresc sansele insanatosirii sale. Coagularea societatii civile, si civilizarea ei, se va face doar dupa ce ne vom gasi liantul care sa ne adune, si forta de a schimba mentalitatea fatalista, mioritica, nihilista, cu privire la propriul popor. Am credinta ca vom putea schimba aceasta mentalitate prin noi insine. Nu voi spune niciodata, nimanui, cum anume sau cu cine sa voteze. Singurul criteriu care trebuie sa ne influenteze votul este propriul interes, nazuintele noastre, etc. Romania are nevoie, mai mult ca niciodata, de capul lui Motoc. Din motivele cunoscute, acesta intarzie nepermis de mult sa cada. Daca ma intrebi pe mine despre cine cred eu ca va fi presedinte, ei bine, eu cred ca presedinte va fi acela care va reteza mai repede capul Motocului, indiferent ce culoare politica va avea taietorul de capete. Imi permit sa pariez ca, daca Basescu va fi cel care il va reteza, desi nu vad cum ar putea sa o faca din pozitia de presedinte, a rezolvat si problema sustinerii politice, si, implicit, pe cea a sustinerii populare. Tot istoria ne invata ca, pe timp de criza, discursurile sforaitoare si aparenta independentei palesc puternic in fata masurilor ferme si eficiente. Fapte, nu vorbe.
Toate acestea fiind spuse, eu consider ca nu conteaza cum se va numi noul presedinte, atat timp cat acesta imi poate prezenta atata garantie incat,in mod sicer, sa imi pot sfatui copiii sa renunte sa emigreze. Romania are nevoie de copiii mei tot atat cat am si eu. Stiu, suna al dracului de patetic, dar asa simt.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-07-05 01:35:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE