FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
TRAIAN BASESCU VA CANDIDA INDEPENDENT? -II-
Text postat de ecsintescu virtual
Presedintele Basescu inca nu a murit, politic vorbind, si nici nu se pregateste se moara. Traian Basescu este un presedinte jucator. Se misca al dracului de bine in situatii de criza, iar daca aceasta criza nu exista, atunci el o inventeaza. Scandalul Ridzi capata, din acest punct de vedere, conotatii spectaculoase.

Inainte de afacerea Ridzi, mass-media romaneasca era impartita, in ceea ce il privea pe Basescu si Partidul Democrat Liberal. Trustul Intact (cu Tonomatele) era adversarul consacrat al presedintelui, Realitatea-Catavencu mima o atitudine neutra, Ringier se situa cu “oficiosul”, Evz era de partea portocalie, Adevarul se afla intr-un razboi tacit cu “oamenii presedintelui”, Media-Pro, care in afara unor editoriale vitriolante marca CTP, pastrandu-si o anumita echidistanta.

Pentru prima oara in istoria post-revolutionara personajul Ridzi a reusit o solidarizare fara precedent a mass-media romanesti. Niciodata nu s-a inregistrat un atac mai concertat la adresa unui politician, fie el parlamentar, ministru, prim-ministru sau presedinte. Asta, in conditiile in care Ridzi nu chemase minerii, nu devalizase Bancorex sau FNI, nu furase Flota si nu avea casa in Zambaccian. Ridzi era o biata pipitza arivista care s-a agatat de silicoanele EBEI sperand, astfel, sa parvina in cercul de muieri al marinarului. Cu toate acestea, timp de aproape o luna, a tinut capul de afis al tuturor ziarelor, inclusiv cele de sport si prime-time-ul tutoror trusturilor de televiziune. Asta pentru ca se stia ca face parte din “camarila” intima a presedintelui. Ca lovind in ea, se loveste in Basescu. “Cand spui Ridzi spui Basescu” declama, pe buna dreptate, Radu Tudor la o emisiune a Antenei 3 unde era invitat Crin Antonescu, trasand, parca, strategia electorala a acestuia.

S-a infiintat Comisia Ridzi, care a analizat cazul intr-un mod mai mult decat amatorist. (despre asta si “Onoarea comisiei Ridzi” in postul viitor). S-a dat si un verdict, cu o zi inainte de incheierea dezbaterilor, care stabilea vinovatia ministrului. In tot acest timp, Basescu a tacut imperial. Fireste ca majoritatea analistilor au vazut in silentio stampa al presedintelui un act de slabiciune. De neputinta. In sfarsit, colosul poate fi doborat. Calcaiul lui Ahile, o amarata din Petrosani.

Nimic mai fals. Asa cum spuneam si in alt articol, Traian Basescu isi pregateste anuntarea candidaturii ca independent (potrivit surselor, exista si doua sondaje de opinie care contin aceasta intrebare in formular). Este singura lui sansa de a castiga aceste alegeri. Scandalul Ridzi a reprezentat exact criza de care avea nevoie pentru a-si pune planul, diabolic de inteligent, in aplicare. Priviti declaratia lui de astazi, luata via Cristian Sutu:

“Nu mă duceţi în subiecte minore pentru mine, ăsta e un subiect care ţine de Parlament, de partide, de premier. În ceea ce priveşte viaţa parlamentară, nu e treaba mea, e treaba altora. Nu abordez acest subiect aici.”

Asta inseamna ca Basescu s-a disociat clar de afacerile guvernului, parlamentului, de Ridzi si de propriul partid. El e Mesia. Zorro. Cavalerul Dreptatii. El se lupta cu criza economica si cu mogulii. Cu grupurile de interese. Cele din care fac parte si Ridzi, si Nastase, si Antonescu. El are nevoie doar de popor. Are nevoie de popor ca sa iasa la vot si, astfel, sa opreasca ofensiva “Autobuzul” a PSD care functioneaza doar la o prezenta electorala scazuta.

Si mai face ceva. Sensibilizeaza electoratul PRM. Dupa cum se asteapta, Vadim va strange 12-14 procente. Daca Basescu ii mai promite si afilierea PRM la PPE, atunci zarurile sunt definitiv aruncate. Basescu a anuntat o conferinta de presa viitoare in care va discuta “cazul Ridzi”, oaia jertfita pentru planul presedintelui. Isi va anunta el candidatura ca independent atunci?

O singura eroare are acest plan aproape imbatabil. O posibila candidatura a lui Sorin Oprescu ar arunca in aer absolut toate strategiile tuturor partidelor. Deci, si a lui Traian Basescu. A doua jumatatea a lunii iulie se anunta de foc.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE