FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Adina Ungur
mãcelarii de fiinþe bipede cresc peste tot
uneori ºi nu foarte rar rãsar
chiar din asfalt
firesc
si absolut gregar
sunt mulþi ºi lumea le umplu buzunarele ºi braþele cu bunãstare
oamenii betegi sãrmanii se închinã la ei ca la mândra minune
ziua poartã chipuri comune
de semeni
ºi noaptea se întind peste tãcerile de genune
prin vene le curge sângele fãptuitorului pustiu
bolovãnos
ºi-n conºtiintã
râuri de tãciune
unul care trãieºte în oraºul meu
s-a schimbat într-un an-jumate
încât e-aproape de nerecunoscut
s-a îmbuibat
ciopleºte-n rãni de sânge ºi trece prin saloane mut
se-nfruptã din carne
îºi scuturã de pe mustaþã firmituri de dispreþ
se urcã pe movile de bancnote de unde te priveºte
mercantil sau precupeþ
în faþa lui n-ai dreptul a clipi
eºti dintre cei de jos
pe care-i poate cum s-ar spune
cãsãpi
ºi nu se desparte nici în cel mai adânc somn de cuþit
viseazã þinte-n câteva organe
perfecte pentru nimerit
mai nou
de când i s-au dat unelte de despicat cu laser
le testeazã la voia-ntâmplãrii pe primii suferinzi
un fel de sistem de hãcuire
cu oglinzi
câteodatã
coboarã cineva de sus ºi-l iartã
de-aceea am rãmas in verticalã soartã
fara sa intru-n vesnicia
de la poartã
noroc! spun un fel de fiinþe binecuvântate
care îmi umplu paharul cu viaþã de la jumãtate
ºi de la distanþã
cu nobleþe
pãcat! vine ºi-ºi râde-n barbã ãla care între timp
s-a lepãdat
pãcat cã n-ai crãpat
ãsta îmi cioplise deja copârºeu
pentru mine cu suflet cu tot ºi cu eu
ãsta îmi zdrelise cordul umplut cu sentimente lansate unidirecþional
frontal
lovind bine de tot
cu parul

târziu desigur
însã
s-a aflat
ãsta-mi vãrsa de la jumate-n jos paharul
ºi era frate de cruce cu mãcelarul

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sorin, poti alege ce-ti sta la indemana, practic fiecare vede cam ce doreste. Ei, poate la o relectura ai sa vezi altceva, multumesc de semnul de trecere.

Costin, ai inteles foarte bine, ma bucura sa gasesc oameni care pot intelege sau rezona cu anumite texte scrise de mine. Multumesc!
Este, parca o regula - cei care vorbesc despre anumite sentimente puternice cum ar fi ura de exemplu si o practica prin comentarii, vad peste tot acelasi lucru, adica sunt familiarizati de-a binelea cu asemenea sentimente. Asa cred ca se explica prezenta starii respective chiar si in orizontul de asteptare al lor. Acest lucru este universal valabil, si pentru alt tip de sentimente. Adica, rezonam si simtim in functie de posibilitatile si atitudinea de sine a personalitatii noastre. Multumesc de trecere si rezonare!


Luminita, tu ma intelegi si m-ai inteles perfect, nici nu mai incape in discutie, "cine se aseamana se aduna", dupa cum spune proverbul, tu ai aceasta capacitate de a-mi simti cuvintele dincolo de esentele lor, fapt pentru care ma bucur ca existi si ca faci parte dintre cei care spun mi-au spus "noroc!".
 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2005-12-20 04:15:57
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Sorin, poti alege ce-ti sta la indemana, practic fiecare vede cam ce doreste. Ei, poate la o relectura ai sa vezi altceva, multumesc de semnul de trecere.

Costin, ai inteles foarte bine, ma bucura sa gasesc oameni care pot intelege sau rezona cu anumite texte scrise de mine. Multumesc!
Este, parca o regula - cei care vorbesc despre anumite sentimente puternice cum ar fi ura de exemplu si o practica prin comentarii, vad peste tot acelasi lucru, adica sunt familiarizati de-a binelea cu asemenea sentimente. Asa cred ca se explica prezenta starii respective chiar si in orizontul de asteptare al lor. Acest lucru este universal valabil, si pentru alt tip de sentimente. Adica, rezonam si simtim in functie de posibilitatile si atitudinea de sine a personalitatii noastre. Multumesc de trecere si rezonare!


Luminita, tu ma intelegi si m-ai inteles perfect, nici nu mai incape in discutie, "cine se aseamana se aduna", dupa cum spune proverbul, tu ai aceasta capacitate de a-mi simti cuvintele dincolo de esentele lor, fapt pentru care ma bucur ca existi si ca faci parte dintre cei care spun mi-au spus "noroc!".
 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2005-12-20 04:09:57
         
 
  Câtã detaºare de durere, ce ascensiune în milã pentru cei, altfel, vrednici de dispreþ, ce analizã cu sânge rece a mizeriei din apa care trece. Nu este o poezie despre care se poate face analizã literarã obiectivã, cine poate sã priveascã neclintit la versuri despre inimã despicatã, cine poate sã citeascã despre fiecare incizie de bisturiu, cosor, copcã, fãrã sã sufere la fiecare silabã? Ruperea tãcerii este primul pas în profilaxia revoltei. Cine a fost acolo, nu se poate întoarce decât imun la durere. Cu alte cuvinte, este o poezie a stãrii în care orice loviturã sau incizie în carne de ametist nu mai provoacã nimic, nici sânge nu mai curge din ranã. Poate doar un nor de praf de sare provenit din lacrimi uscate. Nu vãd urã, nici dispreþ, nici revoltã. Doar o înºiruire de constatãri la rece despre o realitate sortitã ignorãrii. O privire înapoi cu milã la lipitorile din apa la care nu te vei mai întoarce, cu nici un preþ. Adina merge înainte!  
Postat de catre Luminita Suse la data de 2005-12-20 01:34:00
         
 
  Costin,
din pacate e o deformatie profesionala. Si nu vine din litaratura. Toata ziua sunt cu sublerul si micrometrul in mana. Nu mai vorbesc de altele. Asta ca sa nu mai fi atat de uimit.
Iar eu parerea mi-o exprim cum cred de cuviinta.
Iar dupa "cuviinta" mea, n-am gasit revolta in acest text. Doar ura. O fi vreun handicap al meu.

 
Postat de catre petrica petrica la data de 2005-12-19 22:41:06
         
 
  este umitor cum tu, Dorian Duma, poþi veni cu ºubler sã mãsori textele. nu cã n-ai putea, dar nu se face... m-ai impresiona în mod plãcut desigur, dacã þi-ai construi critica pe-un text fãrã sã te sprijini în cârca celorlalte comentarii. dacã ai ceva de spus spune-o din capul tãu, cã de polemici la un mic ºi o bere neagrã sunt sãtul... de pe alte site-uri... rãmân la ideea, cel puþin mie asta îmi exprimã acest text, cã este revoltã. scrierea fiind ca o eliberare, aº putea-o numi destul de preþios "autoterapie literarã".  
Postat de catre ridic nalbarul la data de 2005-12-19 22:12:39
         
 
  O deosebire de nunanta. Acest text nu exprima revolta, doar ura.
Adina scrie mult mai bine, in general.

 
Postat de catre petrica petrica la data de 2005-12-19 21:45:51
         
 
  acest text este o expresie fãþiºã a revoltei. o revoltã personalã, pe care aproape cu toþii o avem în noi, faþã de "mizeria umanã". ferice de cel(cea) care gãseºte o "supapã" literarã ca acesta. un sistem de uºurare pentru a mai scãpa puþin de clocotul interior, de magma furiei...  
Postat de catre ridic nalbarul la data de 2005-12-19 12:41:11
         
 
  ...ciopleºte-n rãni de sânge ºi trece prin saloane mut se-nfruptã din carne îºi scuturã de pe mustaþã firmituri de dispreþ...

Protesc? Dispret? Ura? Toate deodata? Un text mai greu, interesant.
st
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-19 09:29:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE