FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Arta plansului
Text postat de Ritta Cleopatra Coman



Inainte de toate, vă sfătuiesc pe voi, cititorii acestui eseu sa va pregătiți o batistă, neaparat brodată de vreme si parfumată de depresiile expirate ale Secolului Intunecat si abia apoi să-l lecturati.


(cuvant inainte)

Vă propun un exercitiu de imaginatie. Luati o foaie de hîrtie si incercati să scrieti tot ce vă apasa sau tot ce v-ar putea provoca o criza de plans, apoi deschideti geamul iar daca ploua, rugati ploaia să vă facă darul suprem – cateva lacrimi de matase prelinse pe barbie, lacrimi angelice ce ne fac legatura cu infinitul supradimensionat al fericirii pure si a extazului demonic. Ce contradictie, o sa ziceti !
De ce plangem ? Am tras concluzia si nu numai eu că oamenii plang pentru ca… le face placere. O placere intensa sa sufere. Sufera pentru mizeriile pamantene, lipsa hranei, a unui acoperis deasupra capului, sunt dezamagiti, copiii nu ii asculta, iau note mici la scoala, seful le-a taiat din salariu, poate sunt bolnavi. Nimeni nu sufera si pentru realitatile nepamantene ? Poate nu primesc o harna astrala suficienta, sufletul le e bolnav. Si acestea provoaca suferinta.
Si…o raza de lumina intrepatrunsa dimineata prin asternut, o carte ce te-a marcat,o vorba de duh, o frunza purtata de gandul toamnei…te fac si ele sa plangi, insa de fericire. Unii dintre voi poate abia acum imi veti da dreptate pentru afirmatia de mai sus cum ca oamenii plang pentru ca le face placere.
«Dar nu te multumi sa dai fericirii adresa ta, ca ti-o pierde » zice un vechi aforism cules de Vasile Ghica in cartea «Aforisme in do minor ». Si apoi chiar asa este, pentru ca iar o sa incepi sa plangi, doar asta e cronologia sentimentelor.
Asculta putin ploaia. Cade atat de mecanic, programat parca, mai bine zis invatata de cineva sa cada. Ei, vedeti ? Si plansul se invata. Acum a plouat atat de mult incat pamantul a uitat ca mai exist si eu pe lume iar sufletul ploii bantuie inca mintea mea care a avut nenorocul de a fi marginalizata intr-un capat de lume, fara rost , poate fara destin…
S-au zbarcit amintirile iar eu stau la geam si scriu iar boala imi asediaza trupul si griul norilor ma duce cu gandul undeva. Chiar vreti sa stiti unde ?
Imi vine sa plang dar ma abtin pentru ca am invatat lectia asta deja, o stiu la perfectie iar in toamna imi voi da chiar si doctoratul la aceasta materie. Insa daca voua va vine sa plangeti, plangeti fara nici un impediment. Angoasa problemelor va macina ? Plangeti. Nu va speriati, nu veti fii slabi, e doar o terapie antica ce estetizeaza sufletul. Incercati.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  evident, este o părere

de altfel, comentariul meu se încheie dubitativ: ''cred''

adaug că eu unul n-aș încuraja astfel de debuturi

e poate pentru că salut un debut din 10 și mă înșel în 90% din cazuri
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-03-23 18:20:58
         
 
  Este o părere Radu. Nu singura. Și nu ultima. Și nu ai fost atent ce am scris. Și mai mult: eu nu am pretenția infailibilității. Pot greși. În cazul de față am spus "pentru încurajare" și am făcut-o sincer, serios și dezinteresat. Cum am mai spus-o nu am sentimentul deținerii niciunui fel de monopol. Pot avea sau nu dreptate. Când un am îmi prezint scuze. Evident că gramatica este obligatorie. Însă dacă am judeca numai după gramatică poate Monitorul Oficial ar fi o capodoperă. În plus, în opinia mea cred și voi argumenta când voi avea timp, valoarea se percepe antitetic și cuantificat și depinde atât de autor cât și de context și nu în ultimul rând de lector.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-23 18:01:53
         
 
  ''depresiile expirate ''
''brodată de vreme''
''seful le-a taiat din salar''
''Nimeni nu sufera si pentru realitatile nepamantene ?''
''ce ne fec legatura ''
''nu veti fii slabi''
''«Dar nu te multumi sa dai fericirii adresa, ta ca ti-o pierde »''
''plangeti fara nici un impediment''

cine acordă stele acestui text are chef de bășcălie, domnule Corbu

cred

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-03-23 17:49:26
         
 
 
Rita, nu-ți face probleme, cu ajutorul plînsului și-al ploii tu ai absolvit, fără să vrei, toate facultățile. Important este ca de-acum încolo, obținînd tot felul de diplome, să nu le pierzi la fel de miraculos. Sau, dacă vrei, de absurd.

Textul tău nu e sensibil, e profund. Domnul profesor ar vrea însă și ceva sondaje în adîncurile la care s-a cam dedulcit de-o vreme.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-23 16:36:10
         
 
  Imi plac eseurile tale!
Las semn un gand frumos si aprecieri!

Cu drag, Nico
 
Postat de catre Nicole Kumar la data de 2008-03-23 16:14:14
         
 
  multumesc domnule Emanuel Cristescu pentru steaua acordata. Imi pierdusem speranta ca cineva va aprecia lucrarile unei eleve de 15 ani. Multumesc mult. Poate suna pueril dar mi-ai facut o mare surpriza. Multumesc din suflet!  
Postat de catre Ritta Cleopatra Coman la data de 2008-03-23 15:34:26
         
 
  De încurajare am acordat o stea acestui text sensibil.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-23 14:25:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE