FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Adnotãri pe marginea unei idei
de gheorghe Sârbu


la
Din nou despre intelectuali
de Radu Horn

Susþin cã noi, cei care locuim primul pãtrar al sec.XXI, trebuie sã schiþãm harta zilei de mâine.

Bun …

Astfel, trebuie sã aducem la zi termenii cu care operãm în artã, în ºtiinþã, în ziua de zi cu zi, ºi nu numai ca înþeles general … Ne gãsim în ipostaza deloc onorantã de a nu ne mai înþelege cu noi înºine, impas lingvistic, dar, ºi social, ceea ce este extrem de grav, din care putem ieºi doar abordând subiectul cu claritatea geniului statuantã. Sã lãsãm poetul > în accepþia termenului < nouã, asigurându-i pe una dintre laturi cadrul propice actului de creaþie/ cercetare, pe cealaltã dintre laturi baza materialã, ºi sã-i alimentãm banca informaþionalã de care dispune cu noi elemente definitorii. Una dintre tarele oamenilor > în general discutând problema, este amestecul interesului personal în exprimarea întregului, care este cetatea. Dacã nu ne vom disciplina, adicã nu vom vorbi aceeaºi limbã > proprie ºi indispensabilã amândorura componente: viul cetãþii, cetatea în sine, pasul înainte al definirii largi, menire luatã în accepþia termenului elongaþie, vom naufragia farã altã ºansã de a fi salvaþi. Sigur cã trebuie sã ne respectãm predecesorii … Sigur cã trebuie sã respectãm prezentul … Sigur cã trebuie sã plantãm jaloanele prin aportul dãruirii cerebrale a zilelor ce ne vor excede. Din respect ºi claritate trebuie sã naºtem Regula, ordinea ( … ) am în vedere Trinitatea pãmânteanã, care ne vor conexa din mers la numai astfel da, ºi numai ca ascendenþi de Pimnia. Gândim inutil dacã mintea ne este bolnavã. Trebuie, repede repejor, sã ieºim din cancerul sec.XX; am numit gruparea ca scop de eludare a Adevãrului; este imposibil sã mai rãmânem în tentaþia atavicã de a fi toþi, cînd vine vorba despre a cãsãpi pe unul. Domnilor, pãmântul care ne dã nouã, pãmântul care ne ia nouã, ne este mamã ºi tatã nouã; de unde, aplicând regula de trei simplã, Noi aparþinem Nouã ( … ) cetatea fiind semnul care ne multiplicã asemenea. Sã ne îngrijim, asadar, de Cetate, Domnilor, sã ne îngrijim, aºadar, de Noi, Domnilor, sã ne îngrijim,aºadar, de Ziua de Mâine, Domnilor, ºi tot astfel, pentru toate celelalte, cãci singura cale onorabilã de a rãmâne ceea ce trebuie sã fim: Spirit, singur Spiritul este capabil s-o traseze.

În conlucrare perpetuã cu necesarul …

<>
Din nou despre intelectuali, Radu Horn > http://www.scrie.com, publicaþie electronicã întreþinutã ºi suportatã financiar de Cristi Scutaru (membrul cristiscu).

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE