FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Cu de ce la purtãtor
pentru Artur Silvestri

Observãm ( … ) timpul nu existã, spun taoiºtii > o maladie colectivã; mã refer la refuzul de a accepta existenþa adevãrului. Ce se urmãreºte pe fond, prin aceastã acerbã fugã de “ realitatea lucrurilor “? In mod sigur, sã se obþinã negaþia. S-a constatat cã, fãrã negaþie, omul modern nu poate fiinþa, golit de cunoaºtere cum se prezintã. El, omul modern, trebuie sã fie important, ºi cum fãrã a citi > efectuarea stagiului Pimnia, acest deziderat nu poate fi obþinut, ºi-a propus sã rãstoarne tabla cu valori: în afara cetãþii, cu toþi aceia care înþeleg sã trãiascã pe bazã de neuroni! Omul modern? … Da, omul modern, cel care nu este interesat decât de bani. Da, omul modern, cel pe care nu-l preocupã decât cum aratã pe dinafarã. Da, omul modern, cel cu licenþã, dar, fãrã dragoste de carte. Cu ce pot fi suplinite carenþele care þin de aceastã stirpe? Cu mult bun simþ … Dar ºi aceastã calitate, lui, omului modern, îi lipseºte, prin faptul cã nu-i acordã statut. Mai se debaraseazã ºi de ceea ce se înþelege prin bon ton, de maniere, ca ºi de orice opereazã în zona ruºinii. Tupeul sã trãiascã! Altceva nu mai conteazã … ªi obrãznicia … ªi privirea superioarã … Sunt tot atâtea manifestãri neconcordante, lipsite de regulã, de ordine, de sens. Bãlãcãreºte, careva sã zicã, mai dihai decât o presupusã vrãjitoare cu/ în faþã 9 bobi de pãpuºoi. Care este orizontul acestui prototip, fãcut sã conducã destinele unei afaceri, unei aplicãri de teoremã, unei þãri? Nu se cunosc … Pot fi bãnuite … Înfundãtura … Astfel stând lucrurile > faþã de cum ar trebui sã stea, ce rotiþe din angrenajul acestor funigei de pretutindeni, ar fi necesar sã nu mai fie unse? Susþinerea din partea celorlalþi ( … ) dacã nu li se probeazã cu fapte, calificarea celor investiþi cu putere de abaþie. Este inuman ca un om tobã de carte sã stea cu pãlãria la pulpana hainei în faþa unui împãunat cu funcþie de aval. Dar ºi pentru omul comun este inuman, el, omul comun reprezentând fundaþia edificiului social; ori, cum fãrã fundaþie temeinic jalonatã întru ziua de mâine, chiar speranþa nu mai are acoperire în este. ªi pânã la urmã, este inuman ºi pentru el, omul modern, deoarece se angreneazã în rezolvarea unor ecuaþii de valenþele cãrora habar nu are. ªi pe final, trist pentru toþi oamenii, buni au rãi, câtã vreme sfârºim cu toþii mai mult decât lamentabil.
Capãt, dacã are acest nociv product social? Sigur cã are …
Dacã lichelele vor sã aibã regele lor, nu pot fi împiedicate; regele nostru însã, trebuie sã fie regele nostru.
Dezvelesc rostul, nu dau cu tifla …
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Am sa-mi spun parerea cu ceva care am scris eu mai demult: (adaptata)

"Vei fi ingrozitor de deprimat daca ai sa descoperi intr-o zi ca ai fost minunat,cinstit si bun, din lipsa de altceva."

Dar majoritatea nu descopera :-)


 
Postat de catre Joe King la data de 2005-11-15 18:41:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE