FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Arcul de cer
de gheorghe Sârbu

Arcul de cer pe care-l locuim aºteaptã de la noi, artiºtii, de la noi, oamenii de ºtiinþã, în cumul ideea, de la noi, scriitorii, un mod nou de abordare a problemelor cu care societatea se confruntã astãzi … Premisa este ca cei care vor locui arcul de cer aferent idelor de mâine, sã nu se mai lupte cu aceleaºi antagonisme …
In privinþã, scriitura sã fie una aerisitã, aceeaºi, concisã, aceeaºi, lizibilã.
Individul se raporteazã la imediat, mai rar la precept.
Iatã de ce este imperios necesar ca noi, scriitorii, sã abordãm subiectele faþã la faþã, deschis ºi cu chemare, adicã dupã ce parcurgem cunoºtinþa lucrului intreg. Este preferabil stilul direct, adecvat cazului care ridicã problema din dezbatere, cu fraze închegate, cu propoziþii de sine stãtãtoare, cu verb. Menajamentele trebuie sã disparã din scriiturã, ºi astfel din gândire, explicit corelat, ºi din viaþa de zi cu zi …
Noimã au lucrurile cu deschidere, pe mãsura breºei pe care o sãvârºesc în este.
Pe mai departe, nu trebuie sã multiplicãm eroarea, fie ea comisã cu rea intenþie, fie ea comisã cu bunã intenþie. Trebuie exclusã propaganda, indiferent de sorgintea ei, aspectul de trupã de clovni literari, de critici de artã, de academicieni fãcuþi pe bandã rulantã, de radiotv-riºti cu aptitudini de mercenari, de jurnaliºti cu înclinaþii ombilicale.
Ideea nu trebuie sã fie subiectivã, inconsistentã, fãrã aplicare în creºterea omului cu caracter; trebuie sã reflecte ºi sã se reflecte. Metafora trebuie folositã rar ºi cu habar de cama ansamblului. Fãrã cauzã ºi fãrã scop materialist mai trebuie sã mai fie ideea, ºi potentã social mai trebuie sã fie …
Dacã ideea nu este capabilã sã probeze necesitatea ei, scrierea care o aruncã în ringul vieþii îi este ruginã …
Bun gladiator este doar acela care iese din arenã tot de-atâtea ori de câte ori intrã.
Fãrã drept de replicã, scriitorul trebuie sã fie exemplu. ªi stindard neamurilor … ªi sân pentru cel nãpãstuit, ºi amforã pentru cel înzestrat, ºi cãlãuzã pentru cel indecis. Cunoscãtor scriitorul trebuie sã fie de rãul care ne pândeºte corelaþia, în egalã mãsurã cu ºi de binele care ne impurificã. Nu poþi aduce argumente ºtiinþifice, indiferent de dezbatere, dacã eºti lipsit de formaþie. Nu poþi fi credibil ca ºi scriitor, dacã ºi ca om nu eºti capabil sã probezi cã ai caracter, ca ai mãsurã, cã lucrezi întru necesarul perpetuãrii stirpei bine chivernisite întru sens, întru menire, întru acrostih … Echilibrul simþuri-neuroni aºadar, trebuie sã funcþioneze ireproºabil, impecabil, indestructibil.
Nu existã altã cale de a ºti cine suntem, de unde venim, încotro ne îndreptãm.
Precum ºi ce hram purtãm …
Este vital sã aruncãm la ghena permisibilã a trecutului efectul de cauzã al tuturor inadvertenþelor, dar, mai ales balastul nonoist în exces, pe care tot noi, scriitorii, l-am conservat ºi depozitat oarecum pe furiº la bordul nacelei aerostatului lãsat drept dotã nouã de cãtre Eva ºi Adam, tocmai pentru a-l duce prin urmaºi în edenul terrei: spiritul etajerat.
Orgoliul este bun pânã la anii de grãdiniþã.
Sã nu uitãm nici în cele mai frumoase vise ale noastre cã omul, cât nu este om, este naºpa.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE