FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Cronica
de gheorghe Sârbu

Motto: Degeaba ºtiu cã Dumnezeu existã, dacã mã port ca ºi cum nu ar exista.

Pe vremea lui Ceauºescu, circula bancul:
- stii cum se reprezintã foamea grafic?
- … ?!? …
- un popou cu pãianjeni …

A fost ºi este utilizatã formula: geniul, fie cã aparþine stiinþelor umaniste, fie cã aparþine ºtiinþelor exacte, trebuie înfometat; altfel, nu va aduce pe lume Lucrul Nou; nimic mai gãunos … Prefer, în loc sã citez pe unul sau altul dintre Marii Bãrbaþi ai lumii, sã las la Parce velier cuvioasele prisãci lingvistice, de genul: existã vreo corespondenþã, cât de cât echitabilã, între suma primitã de Van Gogh pe pânza în ulei, intitulatã Floarea soarelui ºi suma ce a ridicat arhitectul care a proiectat Turnul Eifel? Pentru a nu mi se reproºa cã sunt tendenþios, operez cu distincþia: Spiritul este singura construcþie care nu se depreciazã; ba, aº putea avansa ideea cã bãtrâneþea, în loc sã-l scoatã din competiþie, îi dã Statut - ºi cum poate fi altfel, câtã vreme, la înþelepciune se ajunge dupã ce se trece biniºor de vârsta a 2-a. Dacã la suma încasatã de arhitect adãugãm ºi sumele cheltuite de municipalitate pentru întreþinerea edificiului, vom constata inexistenþa oricãrui element de comparaþie; dar, ºi cã suma generalã tinde cãtre inestimabil; ori, inestimabilã este doar Capodopera/ Teorema, adevãr cu care toþi suntem de acord; hainele pe care le poartã Terra sunt trecãtoare; nu ºi Iliada ºi Odiseea, Homer; nu ºi Categoriile, Aristotel; nu ºi medicina alopatã, Hippocrat. Ce trebuie aici revãzut, ºi astfel scos din uz? Mentalitatea? Care? Lipsa de coerenþã a vremii/ vremurilor? Despre ce vorbim? Faptul cã nu ºtie stânga ce face dreapta, în oricare dintre state? Unde nu este cap, nici trup nu existã; pãi? Aº putea, lejer, sã umplu paginile unei trilogii, pe subiect doar cu propoziþii care se sfârºesc în semnul întrebãrii. Aº putea … Dar ce n-aº putea, cu câte demonstraþii aduce societatea la moara neuronilor papirusului, care sunt Idele … Cum însã, prin cîteva pagini scrise ºi postate pe tâmpla palidã a unor reviste electronice am reuºit sã-mi ridic pe umeri crosnia confraþilor fãrã svâc - a se vedea pãrerea lui Sainte-Beuve despre suita trepãduºilor cu veleitãþi de poet ( … ) procedez aºa, nu pentru cã nu aº fi capabil sã prind într-o categorie specia aceasta de nãsuci cu pompon, posesori de premii impozante, posesori de slujbe impozante, posesori de colaterale impozante; la ei, totul este impozant, mai puþin aportul de idee, de campus, de stil. Ce sã le mai zic acestora? Uneori, sunt tentat sã le trec cu vederea orice, pânã ºi lipsa de cunoºtinþe, mai ales în momentele când stau sluj în primul rând de fotolii la Polivalenta, ºi bat din pernuþele lor rotofeie la obiceiul Nimenea, care le vorbeºte din vârful limbii despre demnitate, cu greºeli de limbã maternã. Sã revenim … Dar la ce sã revenim? A, da ! Sã revenim la geniu …
Chiar, domnilor, de ce credeþi cã geniile nu trebuie sã se ducã prea des la budã?
Nu le prea aveti cu grafica?

Tulai, bre! Nu vã fie de zbeng …


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE