FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
LICĂRIREA PUTREGAIULUI (lămuriri confratelui Buricea)
Text postat de Liviu S. Bordas

LICĂRIREA PUTREGAIULUI




Unii editori dau stele, iar un editor-magar le sterge...
(Mihai Buricea)



Cumplit strigătul de deznădejde al confratelui Mihail.

Două texte bicisnice, postate pe acest sait, au primit cîte trei stele. Cel care le-a înstelat n-a avut curajul să-și asume identitatea. Să ne deslușească și nouă criteriile care l-au îndemnat să purceadă la generosul gest. Poate că i-aș fi acceptat argumentele. Poate că nu, și i-aș fi cerut altele în plus.

Așa, înstelarea a două texte cel puțin îndoielnice din punct de vedere literar nu a făcut decît să genereze un gest la fel de neasumat. Poate că un iubitor de literatură s-a simțit lezat văzînd nonvaloarea ridicată la rang de exemplu de urmat. Și a dărîmat soclul atît de drag confratelui Mihail. A procedat corect? A greșit fundamental? Vom judeca fiecare.

Am avut curiozitatea să citesc cele două texte aflate în dispută. Cel al lui Mihail Buricea (Să oprim timpul pe cale) (sic!) și cel a Vasilicăi ilie (Primenire).

Despre primul numai de bine. Adică, ceea ce subliniam și altădată: sărăcie de idei, sărăcie de mijloace literare. Banalități care se vor poezie. Poezie cu P mare.
Despre cel de-al doilea, doar atît: în lumea asta sunt milioane de oameni care-și iubesc mamele. Alte milioane le idolatrizează. Cîți dintre ei sunt poeți în adevăratul sens al cuvîntului? Dacă orice muritor s-ar apuca să-și așternă dragostea de mamă în scris, n-ar ajunge pădurile lumii să producă atîta hîrtie cîtă să poată cuprinde toate gîndurile (altfel nobile) care nu au nicio tangență cu literatura.

Cel care a înstelat textele ar trebui să-și justifice gestul. La fel și cel care a înlăturat acea blasfemie.

Cu un rînd mai sus pe pagină se află textele postate de nicolae tudor. Nu-i aparțin. Sunt ale unui POET. O spun cu sinceritate, deși nu am lăsat nicio urmă a trecerii mele prin acea pagină. Față de textele acolo postate (înstelate virtual de colegul nostru Kosta Vianu), versurile celor doi autori mai sus amintiți, Mihail Buricea și Vasilica ilie, nici măcar n-ar trebui pomenite.

Strălucirea vremelnică a stelelor cu care operele lor au fost onorate nu se va pierde. Cele două texte vor străluci prin ele însele. Licărirea rece a putregaiului...

PS. Mihail, ai încercat vreodată să cauți măgarii pe care-i tot invoci undeva în propria-ți conștiință?





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ...Liviule, din pdv al țintei, acest text este o pierdere de timp. Nu poți fi înțeles neam când tu vorbești și adresantul behaie. Sunt două naturi diferite, deci no wey!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2007-12-26 20:50:22
         
 
  Bună seara ,
Acum am înțeles rostul steluțelor .
Recunosc că sunt aici pentru că vreau să învăț , insă uneori , luat de val mă întind mai mult decât ține plapuma .
Înteleg din comentarii că există grupuri și grupulețe . Eu sunt singur și n-am de gând să plec decât alungat .
Nu știu nimic despre votare , nu cunosc editorii , dar mi-am petrecut și 15 ore pe zi pe acest site .Măcar acum cât e iarnă !
Cu respect , Cristian .
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2007-12-26 19:46:02
         
 
  Ionut Caragea, am rezolvat eu problema semnalata. Erau mult mai multe stele care fusesera retrase. Dar este destul de greu sa ti le aduci aminte pt. ca niciodata nu stai sa faci o poza a primei pagini, in eventualitatea in care cineva binevoitor vine si le sterge.

Sarbatori fericite si tie!
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-12-26 17:32:57
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  hm, si eu care credeam ca s-au terminat mizeriile... dar nici macar acum, de craciun... vazusi ca si mie mi-a disparut o stea la ultimul text, nu ca ar fi cine stie tragedie, stelele astea nu au nicio valoare, dar este pacat de bunul simt si de intentiile unora...

sarbatori fericite



 
Postat de catre Snowdon King la data de 2007-12-26 17:27:38
         
 
  P.S. Un astfel de mediu de (sub)cultură poate fi de exemplu un text la care se blochează comentariile, lângă care apar simptomatic voturi anonime. Viitorul va aduce și steluțele, băieți! Chestie de nivel.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-12-26 17:25:48
         
 
  Liviu, în absența unei voci autorizate, polemicile vor continua.
Am ezitat îndelung între ''polemici'' și ''insulte''. Un regulament extrem de fluid le amestecă undeva într-o zonă confuză denumită ''atac la persoană'', unde încape orice, de la înțepătură, ironie, bășcălie, parodie, pamflet, până la înjurătura neaoșă de mamă interpretată binevoitor-alegoric, atunci când situațiunea o cere, sau scoaterea steluțelor, un fel de drapel smuls inamicului pe reduta Plevnei, în conjuncturi astrale hormonal-belicoase.
Nu există criterii, deci nu vor exista judecăți de valoare unanim, sau aproape unanim acceptate.
In dubla ipostază de autor și critic, membrii coagulează natural în ceea ce unii numesc ''bisericuțe'', mici entități constituite pe criterii afective sau de altă natură, oricum, fără prea mari legături cu vreun stil literar anume.
Acolo se satisfac reciproc mici orgolii, se întrețin iluzii, se respiră parfumul inefabil al oglinzilor de poșetă cu pudrieră încorporată.
Razboaiele se poartă doar între grupuri. Nu între ''școli''. Interferențele inter-grup sunt minime. Un membru al grupului nu poate aprecia pozitiv o creație aparținând unui membru al grupului rival, fără să-și asume riscul marginalizării.
Există mai multe categorii comportamentale în interiorul unui grup, există structuri, ierarhii, nu e cazul să le detaliez aici.

Despre Vasilica:
Din câte am observat, fiecare revistă virtuală are Vasilica ei.
In aproape orice mediu ai arunca-o, Vasilica rodește.
De fapt, poeta Vasilica nu există. Vasilica e un sindrom. Vasilica scrie jurnale, probabil pentru posteritate, ostilitatea sau indiferența contemporanilor nu pare s-o atingă. Vasilica nu are îndoieli, Vasilica nu crede, ea știe.
Fără mediul de cultură, bacteria Vasilica moare.
Fara sămânța Vasilica, mediul vegetează ADN-ic, așteptând-o.
Intr-un mediu potrivit, în condiții minime de temperatură și umiditate, bacteria Vasilica proliferează arborescent, spectaculos. Vasilica resuscitează energiile latente ale mediocrității. Vasilica nu e fertilă, ea însă poate face să explodeze aproape alchimic acel humus al nației mioritice în care orice plod se naște cu iambii pe frunte, și Eminescu între gingii. Vasilica există în antologii de poezie contemporană, din câte îmi spunea cineva. Well?
Nu cred că e nimic de făcut. Vasilica e necesară. Fără ea, sistemul imunitar al revistei ar sucomba la primul virus cu adevărat letal.
Să ne trăiască.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-12-26 17:20:10
         
 
  Pentru *primenire* eram gata sa dau o stea. Sa se bucure de sarbatori toata lumea. Eram gata sa dau stele tuturor, dar e periculos sa te joci cu jucaria asta. Am citit textul domnului Buricea, le avea, si m-am mirat. Cu toate ca n-ar trebui sa mai ma mire nimic.
Cred ca ideea sitului de a se acorda stele este nefericita.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2007-12-26 16:32:28
         
 
  Mihail Buricea, deoarece ai binevoit să închizi caseta de comentarii la "impresia" intitulată Cel mai mare elitist, mă văd nevoit să recurg la subsolul acestei pagini: vei primi răspunsurile așteptate atunci cînd o să te faci băiat mare. Pînă atunci, scoate degetul din nas. Nu-i gigea, pentru un dom' profesor...


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-12-26 16:20:36
         
 
  Atept același gest din partea celui care a aruncat trei stele lîngă titlul de mai sus.

Sau, mă rog, sub el... :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-12-26 15:56:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE