FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Paralela

Medicul, inginerul, economistul, ºi tot astfel în este ºi, ºi, îºi câºtigã cele necesare existenþei de pe urma profesiei cãreia i s-au dedicat. Adecvat pânã aici curg lucrurile … Turnurã de neadecvat, aceleaºi lucruri capãtã când derivã cazul în mod explicit; adicã, atunci când acelaºi mecanism social se aplicã poetului, pictorului, filosofului; restrânsã ideea, când se aplicã celor care sunt înnobilaþi cu Har de însuºi Dumnezeu. Ce kikeon se infiltreazã între paletele mecanismului social, de brusc, acesta oxideazã tocmai în momentul când trebuie retribuit omul de artã, respectiv, omul de ºtiinþã? Sã fie cã, astfel, înþelege puterea politicã a tuturor timpurilor sã-ºi aserveascã materia cenuºie sau sã fie teama aceleiaºi puteri politice de arma inteligenþei educate? Oricare ar fi cauza, un lucru în este devine adevãrat: angoasa dintre vulg ºi elitã este ºi pedala, pe care puterea politicã a tuturor timpurilor a apãsat nu de puþine ori, pânã dincolo de limita suportabilului. Cine pierde pânã la urmã, dupã inghinalul acesta scriptic? Vulgul ( … ) deoarece, rãmâne factor decizional, dar ºi model de factor decizional … Rãdãcina rãului, tãlpuit de fluxul accidental, nu are altã creºtere decât necunoaºterea, de unde lipsa de identitate a specificului regional românesc. Nu poþi sã ieºi în lume doar în chiloþi, dacã nu ai ºi bustul asortat cu cerinþele modei. Cu alte cuvinte, poate fi scuzat oricarele, dar, sub nici o ipostazã întregul; ori, câtã vreme întregul se aflã în raport de funcþie cu pupitrul neuronic, camera de comandã a societãþii, oricãreia dintre perioadele evoluþiei, se posteazã acolo unde model este raþiunea. Nimeni nu-l cautã de pãduchi pe înþelept, doar dacã nu este înghemuit sub oprobiul schizofreniei generale. Cât priveºte despre ªi pe mai departe Cum, lucrul în este devine evident ºi egal cu el însuºi, din chiar momentul în care Cum se întreabã: ce trebuie sã facem ca sã izbândim ºi altfel, iar ªi rãspunde invariabil: Dupã cum Scrie la Carte.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE