FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Prelegere

Motto: Nu Dumnezeu pedepseºte, ci echilibrul universal …

Ion Iliescu are probleme mari; fireºti, ar spune istoricul sec. 22; uºor neconturate, ar spune comentatorul politic din vremurile acelea; contrare oricãrui calcul pragmatic, ar spune filosoful … Cum de este posibil ca, lucruri asemenea în este sã poatã fi vãzute diferit? Ce le face pe aceste lucruri, comune prin reprezentare, sã capete Statut de Exemplu? Unde intervine, pe traseul desfãºurãrii lor, înclinaþia de a fi ele cu ele însele în opoziþie? Din suma întrebãrilor pe care le ridicã problemele mari, cu care se confruntã Ion Iliescu, se pot face diverse scenarii; mã ciupesc însã de bunul simþ sã nu cad în niciuna dintre capcane; simplu, vor spune impetuoºii; greu, vor spune cei care despicã firul în patru. Cauzã ºi efect de cauzã … Cauza? Dorinþa de a fi în prim planul scenei; specificul scenei, adesea nici nu importã; dorinþã pe care înclin s-o atribui orgoliului. Efectul de cauzã? Consecinþa, care, nu de puþine ori, vine când te aºtepþi mai puþin, pe care înclin s-o atribui hazardului controlat de aºtri - echilibrul universal. Nimic ieºit din cotidian pânã aici; un tip pleacã la construirea poziþiei sale sociale, profitând de orice ocazie pozitivã care i se iþeºte în cale; când nu are ºansa aceasta, o genereazã, pierzând din vedere cã, astfel, ocazia intrinsec se multiplicã negativ. Aºa decurg lucrurile când scopul nu imerseazã cu probitatea. Contrar aparenþelor, Binele învinge ºi în Basmul Basmelor - Viaþa. Acesta este reversul medaliei: omul care se educã în a nu fi Om sfârºeste lamentabil; regula confirmã regula. De aici îºi trage seva punctul de vedere al opiniei publice; sigur, Ion Iliescu va compãrea în faþa unui complet de judecatã, care complet de judecatã ar trebui sã dea urmãtoarea sentinþã: lui Ion Iliescu i se fixeazã o pensie de 2.050.000 lei pe lunã, i se repartizeazã un apartament nedecomandat de 2 camere, confort 3, la periferia capitalei ºi este lãsat sã-ºi ducã restul vieþii în aceste condiþii ( tot astfel trebuia tratat, din punct de vedere juridic ºi cuplul Ceauºescu ). Un astfel de gen de senþinþã, în mod real, va da de gândit oamenilor politici, ºi tot în mod real, aceºtia vor avea serioase reþineri în a mai confunda banul public cu propriile buzunare.
O problemã majorã tot mai rãmâne: România trebuie sã înceapã sã înveþe respectul faþã de sine …


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cu toate ca nu am reusit sa citesc cateva texte cum ar fi "cetatea" ... am zis sa mai incerc :) e interesant! cel mai interesant e "pasul" dintre motto "...echilibrul universal" si text "Iliescu are probleme...", un "pas" mai aproape de cititor... in comparatie cu o "fuga" indarjita spre alte sfere(din alte texte). Si imi permit sa comentez pentru a sublinia ca imi pare impucurator cand o idee ajunge la cititor, e simpla si curata: "România trebuie sã înceapã sã înveþe respectul faþã de sine …" chiar daca autorul a sacrificat pentru ea "prelegerea", "eseul academic", "ermetica inteligenta". Sper ca vor fi mai multi "pasi" mai aproape... pentru o Romanie care "incepe sa invete" si recunoaste  
Postat de catre Cristian Fara la data de 2005-06-16 01:39:25
         
 
  Si aceasta problema "majora" din nefericire nu are chip de trecere...De ce? ma-ntreb. Si nu cred ca mi se va raspunde vreodata. Sau nu veridic, in orice caz...  
Postat de catre otilia-vanda pop la data de 2005-06-15 17:02:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE