FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Cetatea

Despre pragmatismul despuiat am clarificat; tot astfel ºi despre pragmatismul orb. Acum clarificãm despre pragmatismul total. Ca puterea politicã sã nu poatã fi prinsã uºor cu cioara vopsitã, trebuie sã uzeze cu multã abilitate pârghiile prioritare, care sunt: cele juridice, cele mediatice, cele doctrinare. Chiar ºi aºa, lucrurile ambigue nu ar putea fi definitiv scufundate în creuzetul reprobabilitãþilor, ca ºi indescifrabile, fãrã aportul pragmatismului total. Bine, bine, dar, de la a 3-a categorie în sus intervine abolirea de contrar. Aºa-i, ºi puterea politicã ºtie cu exactitate cã, în este nu poþi obþine reprezentare supoziþionalã, dacã nu apelezi din când în când la pragmatismul total; se pleacã de la limbaj dual de obicei, în situaþii limitã, chiar prolix; se continuã cu mutarea centrului de greutate de pe lucru ºtiut pe lucru care nu poate fi încã certificat, ºi se încheie cu promisiuni de toate felurile, în mod apoteotic ºi cu germeni de mister; metoda, rar cu abateri de la regulã se foloseºte de mai bine de 2 mii de ani, ºi spre surpriza tuturor decepþiilor înmagazinate ereditar, cu succes garantat, ºi mai mult ca sigur, dacã nu ar interveni dezmeticirea bruscã a electoratului, conform cãreia oamenii politici nu sunt decât niºte instrumente în mâna oamenilor de afaceri veroase, ar putea continua mult ºi bine. Aºadar, avem de-a face cu trei itinerarii: cea a demnitarilor, cea a oamenilor de afaceri veroase; în cel de-al 2-a itinerariu se aflã creierul manipulator al tuturor existenþelor oneste. Inechitabile pentru întreg spectrul aceste trei itinerarii, deoarece, cel puþin nu sunt mãcar paralele, dar ºi distructibile itinerariile 1 ºi 2, pentru cã aduc în este abolirea de contrar; de unde bogaþii, de unde sãracii ( … ) singurul capabil sã lege destinul cetãþii de fertilitatea pântecului de necesar este filosoful, în accepþia modernã. Nu este greu de realizat cã, Statul de Drept, în structura actualã, este pe dric; itinerariul 3, cel al tuturor existenþelor oneste, ºi sã vrea nu mai poate sã satisfacã pofta de înavuþire a înalþilor funcþionari, ºi, situaþia este cu atât mai tragicã, cu cât în sfera taxelor, impozitelor ºi a derivatelor lor, suma celor care produc profit se gãseºte în imposibilitate de a mai onora pretenþiile din ce în ce mai crescânde ale mult prea sus cocoþaþilor idoli politici. De unde, în mod necesar, itinerariile l ºi 2, cum din surse proprii nu-ºi pot susþine ascendenþa, vor suferi o dublã depreciere: materialã ºi de imagine, cu mobil dezagregator în însãºi precara lor calitate, ºi peste câteva pleiade, vor fi asimilate de itinerariul 3, pe cât de firesc, tot pe-atât de definitiv. Apoi, odatã cu înaintarea itinerariului 3 în noua ordine Monacosia, cetatea se va replia pe obþinerea de profit, spre pãstrarea de pravile puþine, dar drepte ºi uºor de aplicat, dar, mai ales, de acceptat ca oportune, care pravile, pe mãsurã ce omul va realiza cã este sigur prostie sã plãteºti pe altul ca sã te condamne, pentru cã tu însuþi nu eºti capabil sã te poziþionezi social nepãtat, vor trece spre pãstrare pentru cazul excepþie. Din clipa în care Spiritul se va instaura drept Liber Arbitru Decizional, cetatea mare, Terra, va deveni operaþionalã ºi va funcþiona ca Întreg faþã de Parte, unde radicalul de funcþie a naºte gândire, cu indicele sãu, a concepe deprinderi utile necesarului, va cãpãta atribut ºi de convieþuire ermicã; erm este unitate de mãsurã pentru valorile sociale.
Când banii intrã în joc, Harul se bine dispune, factorul antrenant dintre necesar ºi echitabil fiind în este postat de bunul simþ.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE