FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Facil, profund, sinelar

ªcoala rãului a fãcut carierã; astãzi, astfel, cine nu furã, cine nu minte, cine nu ucide este trecut în stirpea ciudaþilor; spus cu vorbe adecvate: omul cu caracter este vãzut ca un pericol social, ºi tratat în consecinþã.

Faþã de creºterea firii, nimic în este mai fãrã de noimã. Ori, se ºtie cã rãul este de douã ori neproductiv: odatã pe scala progresului, a doua oarã pe grila evoluþiei. Ce forþã, atunci, determinã firea sã cumuleze educaþie, tocmai în detrimentul creºterii sale, întru ordin demo-caracterial? Aºadar, starea de fapt, deplorabilã în raport de funcþie cu ceea ce ar trebui sã ni se înfãþiºeze, nu poate fi pusã pe seama lipsei de educaþie; ar însemna sã facem încã o eroare, deoarece, cariera înseamnã deprindere, cu tot ce þine de înþelesul termenilor: chemare, exersare, comparaþie. Ca fapt ieºit din comun este aspectul de loc de neglijat: educaþia pe calea producerii de rãu este cu mult mai asprã; cei fãrã pregãtire temeinicã sunt eliminaþi; ºi cu toate acestea, la ºcoala binelui, absenteismul este în floare. Ne-am amãgi a nu ºtiu câta oarã, dacã am gândi cã, avantajele materiale, sociale, VIP-ice, luate în perspectiva lor, sunt diapazonul aici; da, de unde, dacã germenele rãului nu ar fi parte integrantã a grupei sanguine? Daþi-vã faþa pe mâinile copilului vostru din leagãn; instinctiv, mânuþele lui se îndreaptã în-a-vã scoate ochii din orbite. Daþi-vã faþa pe ciocul unui pui de corb, ºi veþi constata cu nedumerire cã nu veþi fi tratat asemenea. Sau nu mai este corbul cel orânduit sã se hãrãneascã cu hoituri? Desigur cã este, dar, corbul ucide numai cind se gãseºte trecut de limita foamei … Mai putem statua, în atare conjuncturi, omul pe piedestalul fiinþei superioare? Se pare cã, pentru astfel de evaluare, graiul propagat ºi înþeles oricum, nu mai este suficient; neapãrat, pentru a ne pãstra poziþia pe mapamond, trebuie sã propagãm graiul bine, ºi sã-l înþelegem tot bine, altfel, ne scoatem din sens. Dacã luãm în calcul ºi cea mai sumarã statisticã, vom observa cã, în cei aproape 5 ani parcurºi din mileniul 3, oamenii au fãcut mai multe victime decât animalele carnivore. Am început sã producem la scarã planetarã morþi, cu o uºurinþã ºi un sadism aproape de neconceput Nimeni, aproape nimeni nu mai este sigur dimineaþa, când pleacã la serviciu cã se mai ºi întoarce. Instituþia de învãþãmânt este nesigurã, strada este nesigurã, cinematograful este nesigur; sigurã este numai moartea, cu atât mai sigurã, cu cât, în ultima vreme este livratã la pachet. Copiii nu mai conteazã, dascãlii nu mai conteazã, preoþii nu mai conteazã … Poetul, savantul, filosoful, termeni scoºi din uz. Modelul de onestitate, de bun simþ, modelul spiritual se aflã în este fãrã acoperire reprezentativã. În atare interacþiuni edilitare, familiale, de încrengãturã, sistemul de valori se aflã deja pe catafalc.
Atunci, de ce ne mai mirãm cã, în oraºele de munte dau nãvalã urºii?

Dacã oamenii nu realizezã la vreme cã, nu e bine sã învãþãm în devãlmãºie cu pruncii uciderea de semen, nu este exclus ca ºi oraºele de ºes sã fie invadate de lupi.
Excepþie nu fac nici comunele, nici satele, nici cãtunele …
Vorba proverbului: “ cine se aseamãnã, se-adunã “ …


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Totul trebuie sã fie rotund

Totul trebuie sã fie perfect,
totul trebuie sã fie rotund,
"Am început sã producem la scarã planetarã morþi,"
cel mai mort dintre toþi
este mortul din mine,
de mult nu mai ºtie
ce este o viaþã rotundã,
o fericire rotundã,
un zâmbet rotund
ºi foarte fericit!

****
Spui multe adevãruri,...
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2005-06-18 13:13:30
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE