FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Libertate cu drum de sânge

Privim la debandada din Irak fãrã sã putem crede cã, în mileniul 3, sunt oameni care trãiesc doar pentru a ucide. Ce-i determinã sau ºi mai sec, care este cauza pornirilor atroce, împotriva a tot ce înseamnã rânduialã? Ca pãmântul sã arate cum aratã, cu gospodãrii înfloritoare, cu spaþii verzi, cu strãzi, cu trotuare, cu locuri pentru parcare au fost necesare eforturi susþinute de-alungul a mai multor generaþii. Sã ajungem ca sã beneficiem de circulaþia opiniilor, de confortul datorat drepturilor omului, de libertate s-au lipsit de superlativele vieþii strãbunii. Ca cerul sã ne rãmânã alãturi, s-au îngrijit slujitorii tuturor religiilor. Nu este pãcat ca, în loc sã beneficiem de condiþiile optime de trai pe care le avem, sã lucrãm pe ascuns, cu încrâncenare, pentru a ne submina? Cine mai poate astãzi sã creadã, la 60 de ani de la sfârºitul celui de-al 2-lea rãzboi mondial cã sângele vãrsat nu cere alt sânge? În numele cãrui Ideal aruncãm case, ºcoli, oameni în aer? Ce ºarpe veninos ne muºcã de logicã într-atât, încât sã uitãm cã, înainte de a fi americani, englezi, italieni, români, irakieni, afgani, turci, greci suntem cu toþii chip asemenea Bunului Dumnezeu? De unde luãm ura cu care ne îmbãtãm pânã la uitarea condiþiei de fiinþã nãscãtoare de fiinþã? Sã nu realizãm cã, ucigând, ucidem întâmplarea cã suntem? Ba bine cã nu! Sã ieºim, aºadar, din eºafodajul întrebãrilor ºi sã trecem calm la ce trebuie sã facã ºefii de state, pentru a aplana conflictele din specificele regionale, unde au prins parcã rãdãcini. Primul lucru care trebuie adus la zi este: Bush & Aliaþii sã dea dovadã de maturitate politicã ºi sã retragã trupele din Irak. Noul guvern Irakian sã coopteze în guvern reprezentanþi din toate fracþiunile religioase specifice zonei; numai astfel, conflictul de interese poate fi dezamorsat. Dupã care mãsuri odatã luate, sã se procedeze în pas cu ceea ce se înþelege prin: vãzând ºi fãcând. Dacã terorismul nu este urgent lãsat fãrã obiect, pãmântul riscã sã devinã un cazan sub presiune.
Orgoliul ucide mai iute decât cea mai sofisticatã armã de foc.
Sã luãm aminte!

gheorghe Sârbu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE