FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Monacosia

Evoluþia conflictelor Om – Om, din apogeul spre care tind, întreþinutã arbitrar de reprobabilul Orgoliu Partidic, nu lasã loc nici mãcar unei breºe cu orientare pozitivã. Primul gând care te încearcã dupã evaluare este: culpa þine de Statul de Drept; mai precis, de zoocronia oamenilor politici, indiferent de meridianul de domiciliu în-de-a pãstra echilibrul dintre nivelul de trai, aspiraþii ºi inerþia obtuzã a tuturor perspectivelor. Ce face posibilã diferenþa dintre acumularea creativului ºi pierderea de consistenþã a calculelor? Faptul cã, firma privatã, care este Statul de Drept, din nerentabilã în atare desfãºurare, devine ºi mai nerentabilã. Firma privatã care nu produce profit intrã în faliment; astfel vor sta lucrurile ºi cu Statul de Drept. Împotriva naturii, încep sã realizeze contribuabilii devine aspectul: Statul de Drept este slujit de cãtre subalternii sãi, dar de plãtit, sunt plãtiþi de cãtre electorat. Spus fãrã echivoc, cazul frizeazã absurdul: contribuabilii plãtesc oamenii politici, contribuabilii le plãtesc subalternii, ºi tot contribuabilii plãtesc taxe, impozite ºi derivatele lor. La un moment dat, omul va obosi sã-ºi tot facã rãu. Se va trezi din orbecãiala de milenii, sãtul de Fata Morgana a promisiunilor electorale ºi va substantiva: eu îmi plãtesc salariaþii; tot astfel trebuie sã procedeze ºi Statul de Drept. Responsabilitatea mea de viu al cetãþii este sã consolidez cadrul propice derulãrii zilelor, în condiþii optime dezvoltãrii fiinþei; responsabilitatea Statului de Drept este sã vadã ca Legea ce mi se aplicã sã fie dreaptã. Între mine, ca viu al cetãþii, ºi Statul de Drept ca pãstrãtor de pravile, trebuie sã existe colaborarea, punerea în raport de perfecþionare a prezentului antitetic faþã de trecut ºi pregãtirea pentru inseminare a ogivelor fertile, create anume pentru viitor. Astfel, devine imperios necesar: ori ca firma privatã, care este Statul de Drept, sã devinã rentabilã, adicã sã obþinã profit, în aºa fel încât sã ajungã sã stea pe picior de egalitate cu viul cetãþii guvernate, ori sã cedeze postura de guvernant electoratului, adicã celor care produc întotdeauna în proporþie superioarã consumului. Cale de mijloc nu se aflã. Pe mapamond existã precedentul, este adevãrat, timid încã,dar existã: numesc Principatul Monaco. În funcþie de capacitãþile de adaptare ale Statului de Drept la noile condiþii cerute intrinsec de noua ordine, Monacosia, în care Statul de drept este sinonim cu Electoratul, în acelaºi ritm, raportul de percuþie dintre bine cãtre ºi mai bine va funcþiona fãrã sincope. Graniþele vor dispare, ne vom elibera de patriotismul regional, vom arunca la groapa uitãrii natura conjuncturilor. Dar ceea ce este ºi mai important, vom realiza cã singura armã de care avem nevoie este buna înþelegere, cu atribut caracterial.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Greu inteleg limbajul filozofic, imi place chestia asta cu "viul" si "orbecaiala de milenii" eu cred ca statul este un hot care pune biruri peste biruri. Eu militez pentru interzicerea tuturor impozitelor. Iar daca este sa platim ceva, intai sa se asigura hrana tuturor "viilor" si doar cu ce mai ramane (daca)sa se faca orice altceva. Cine are bani sa faca donatii statului de drept numai daca vrea.

Oare sa fi spus o prostie?!
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2005-04-18 00:03:12
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE