FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Octavian Sergiu Ciurtin
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  multumesc Elenuta de imagine, n/am mai avut la mine/n pagina asa frumusete de imagine de munte
cu frumoase cuvinte alaturate..
multumesc Elenuta
cu drag tavy
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-10-23 18:07:33
         
 
  "e seară și tare târziu cred că era,
cătarea vânătorului distrat
n-a observat fascicolul de lumină
ce coboara din sonata lunii peste
irișii măriți din tufiș."
.................................
Tavy, pe bune, Lory are dreptate, tu ai sharmul tau, ai tu un fel foarte personal in exprimare, te face unic, sincer, site-ul chiar ar avea de suferit fara creatiile tale. mi-a placut pana la nesfarsit strofa sus mentionata si adaug o imagine in completarea ideilor acestui text. eu as aseza ciuta langa un asa izvor, numai in asa peisaj nocturn vigilenta vanatorului poate fi fentata de ciuta din textul tau. cu drag, elena toma
Photobucket - Video and Image Hosting

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2006-10-23 14:53:56
         
 
  fără tine site-ul ar fi mai trist, jur:)
Lory

frumoasă ardeleancă
cu ochii mari de foc
e chiar adevarat ce spui
sau e un simplu...joc!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-10-23 13:15:29
         
 
  Îmi iartă ironia,
De comm-ul, dragul meu,
Nu are dumnezeu!
Liviu S. Bordas

aș vrea sa cred și eu
precum o zici
că doar ce critici
n-are ...Dumnezeu!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-10-23 13:11:59
         
 
  Sergiu, serios vorbind, chestia cu ,,părul agonisit în timp'' e totală, dar cel mai tare m-a frapat nesimțirea țapului care ,,ronțăia degajat'' din cadoul adus caprei. Curat murdar! cum ar spune, știi tu cine:)

fără tine site-ul ar fi mai trist, jur:)
Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-10-23 00:00:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  cu greu m-am dumirit
la commul de mai jos
postat de Octavian Sergiu Ciurtin



Îmi iartă ironia,
De comm-ul, dragul meu,
Nu are dumnezeu!
E precum poezia...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-22 20:39:26
         
 
  Dacă așa îți place, nu mai am nimic de spus. E bine. Mulțumesc mult că nu te-ai supărat. Votez. Să ai o seară fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-10-22 19:53:46
         
 
  "Capra forestieră - pozitie critică"
Liviu S. Bordas

cu greu m-am dumirit
la commul de mai jos
și-ți mulțumesc frumos
că-s tare..., mulțumit!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-10-22 18:47:09
         
 
  dragă Mariana cred că te-am ascultat și am modificat exact după exigența ta, dacă ceva am mai greșit te rog să-mi spui sunt foarte receptiv la "critica" ta
mulțumesc
cu drag tavy
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-10-22 18:33:21
         
 
  O precizare se impune. Titlul comentariului meu poate sugera că am ceva cu poziția capră luată de biata ciută ca jertfă de sine. Si că as induce cititorilor ideea ca poezia ar conține referiri explicite la o astfel de poziție.
Nimic mai neadevărat. N-am dezavuat poziția. Adică, in niciun caz poziția. Despre rest, numai de bine.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-21 20:32:17
         
 
 
Capra forestieră - pozitie critică

Înainte de a ne introduce în miezul tulburătoarelor întîmplări, poetul ne descrie succint, cum de altfel era firesc să o facă, împrejurimile locului. Și unde puteau fi mai bine plasate personajele acestei povești plină de suspans decît în veșnicia muntelui, în preajma unui lac – și nu orice fel de lac, ci unul fie vulcanic, fie glaciar, dacă avem în vedere plasarea lui de către poet în vîrful muntelui.

în vârf de munte lângă lac o ciută

Drama caprei este, cred, evidentă pentru orice cititor de bunăcredintă. Ca orice ciută credincioasă țapului cu care urmează să procreeze viitorul speciei, s-ar feri să calce strîmb. Asta pe de o parte. Pe de altă parte, ca orice femelă, nu poate rezista tentației de a profita de un moment de singurătate pentru a cocheta în oglinda lacului cu vîntul care îi răsfiră pletele, atăt cele naturale, cît și meșele agonisite de-a lungul timpului.

ceartă vântul care trist i-a fleșcăit
părul cârlonțat agonisit în timp.

Apariția vînătorului, la ceas tîrziu de seară, îi oferă caprei prilejul să-și folosească farmecele - doar nu credeți că dacă era capră nu avea farmecele ei – pentru a-i adormi acestuia vigilența.
Dorința de a se simți iubită? Credința că gestul ei, aproape sinucigaș, poate să-i salveze familia? Nu vom ști niciodată ce sentimente au sfîșiat sufletul ciutei...
Ce s-a petrecut între cei doi rămîne sub semnul discreției, poetul nepropunîndu-și o lucrare erotică. Atmosfera, mai mult decît romantică, este susținută cu metafore neașteptate, pe un fond aproape perceptibil simțurilor cititorilor. Muzica de pian parcă se revarsă în cascade... Lumina lunii completează totul.
Oricum, se pare că demersul caprei a fost încununat de succes, poziția ei – capră inteligent㠖 fiind salvatoare. Vînătorul, vrăjit de farmecele caprei, trece distrat cu cătarea puștii peste țapul ascuns în tufișuri. Viitorul familiei este asigurat.
Interesantă este personalitatea țapului, reliefată de poet cu o putere de sugestie extraordinară dacă avem în vedere puținătatea referirilor directe la personaj. Poetul ne lasă să ghicim noi cu ce tip de personaj avem de-a face, dar în același timp ne jalonează cu grijă pașii. Departe de a fi masculul gata să-și apere onoarea și familia cu prețul vieții, țapul nostru asistă nepăsător la zbaterea dilematică a soaței sale între două dorințe esențiale și existențiale: aceea de a-și proteja familia și aceea de a fi, pînă la urmă, o demnă urmașă a Evei speciei sale. Cum în ambele situații rezultatul ar fi contribuit în mod neîndoielnic la liniștea și siguranța sa, țapul este gata să treacă peste infidelitatea soaței. O face chiar, cu bădărănia caracteristică exemplarelor din sexul tare al speciei, mîncînd iarba proaspătă adusă cadou perechii sale. Fără remușcări, fără zbateri interioare. Cu atît mai puțin exterioare.

tandru masculul ronțăie degajat
din verdeața cadou adusă femelei...

Atmosfera terifiantă a nopții se mai liniștește spre dimineață, cînd, în locul așteptatelor certitudini, natura îi blagoslovește pe toți, capră, vînător, țap și țapinarii care treceau pe acolo cu rostul muncii lor zilnice, cu o superbă și nesperată incertitudine a zilei de mîine.
Aici poetul atinge cea mai înaltă culme a suspansului, lăsînd cititorii să intuiască doar noi și noi aventuri pline de primejdii ale caprei forestiere.

doar arsura din spatele muntelui,
mirifica încorsetare,
mai aprinde opaițul nesperatei
incertitudini.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-21 18:46:55
         
 
  Încerc să prind filonul, undeva, poezia ta are ceva magnific. Trecând peste "i"-ul care a ieșit din "cârlionțat". Așa, mai pe scurtătură, bați undeva foarte aproape cu versurile acestea, dar dacă masculul ronțăie degajat, rămân liniștită! Ce să mai lungesc, m-ai impresionat. Te rog să renunți la "fleșcăit". Ai putea spune: "Ceartă vântul trist care-i mângâie/ părul cârlionțat de rouă și de timp". Iar în loc de "descendent" aș pune "ce cobora". Uite așa îmi vine mie bine la sensibilitate acum. Să nu te superi. Uite, cât m-am mai lungit! Să ai o seară fericită. Vin mai târziu și votez. Vreau să știu cum ai primit propunerile. O seară fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-10-21 17:31:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE