FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Adina Batir
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dana, bine ai venit si aici, prin culoarele mele de pustiu; cand se simt suflete se deschide si o poarta.
:)
 
Postat de catre Adina Batir la data de 2006-08-27 13:21:55
         
 
  Voi face o marturisire. Pe acest site sunt multi care posteaza, si cu cat devin mai multi cu atat imi plac mai putini. Intr-un final, raman doar vreo doi-trei pe care ii citesc cu o reala placere, pe care ii sorb fara sa ma inec, pentru ca simt vibratia acelui nerv care prevesteste talentul, autenticitatea sau macar o tendinta vizibila catre autenticitate.
Nu cred ca e nevoie sa explic de ce am spus toate astea aici, acum. :)

'în pustiul acesta se umblă gol și rece
cu o cană în mâini'. Am gasit si eu un culoar in pustiul de care spui tu. Poate, cine stie, candva, o sa ne intalnim..

peta.

 
Postat de catre l;'l da la data de 2006-08-27 09:36:37
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Petre, necunoscutul traibil se imagineaza inca de la inceput, ai perceput bine, fixand in timp elemente de echilibru intr-un mers tacut, personal.

Ionut, aceasta alaturare mutuala intre vizualizare si sens este intr-adevar cheia pentru ce ai vazut aici. ai simtit.

Daniela, dezlegarea ta este un semn ca punctul fragil al desprinderii se leaga de trairea trecuta prin "lacuste". sunt multe prin care suntem scaldati, sa iesim bine la suprafata. multumesc pentru cum ai vazut cele treisprezece dureri dincolo de memoria luminii.
sunt aurie, da.
 
Postat de catre Adina Batir la data de 2006-08-26 15:06:16
         
 
  Mesajul este "să te aperi". De tine să te aperi. Fiindcă atunci când apa ce te purifică îți atinge totul, totul în tine, fiecare interstițiu de suflet, și pereții dinlăuntru se umezesc până când capătă flori de mucegai. Când totul pare că se surpă la fiecare atingere, când șuvițele de păr - din frunte - trebuiesc rând pe rând, zilnic, tăiate pta elibera privirea, pentru a face rotundul ochiului al 3-lea vizibil - Conștiința, Vigilența - când totul devine prea fragil pentru a putea fi susținut de lumină, "hăul dintâi" din cele treisprezece hăuri, precum 13 ceruri, se deschide la fiecare acțiune din afară sau dinăuntru, la fiecare mișcare a ta din tine, și a celor din afară. Oamenii, praful, varul, totul se șterge aparent, fiindcă deși ștergi în afară, ei rămân acolo, în tine. Și zgârie/rănesc/distrug pielea, și apar "lăcustele", și sfâșie învelișurile sufletului, unul după altul. Singura de neatins este "memoria sfântă a mamei". Singurul punct de lumină care face ca prăbușirea să nu se întâmple "în pustiul acesta" unde "se umblă gol și rece".
vasul purtat în mână - cana - este singurul care conține, singurul obiect pentru mai departe. fluidul din el e vital.
renunțarea la ceva din tine este un sacrum facere, aici, în această poezie-portret. esențializat până la alb subtil, coerent și cumva transparent, cu o structură minimală - 9 versuri, nici 9 nu e întâmplător dată fiind legătura mamă-fiică din v3 și v4 -, coerent fără fisură, scris cu luciditate și migală, e un poem-diamant. Diamant fiindcă rămâne în timp, rămâne prețios, nimic nu îl poate distruge.
Frumos, Adina. Evidentiez si eu.


(obs: renunță la "ca" din ultimele 2 versuri, este implicit, și eviți astfel "ca_să" pe orizontală și "ca_ca" pe verticală)
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-08-26 13:34:18
         
 
  mie mi se pare o poezie cutremuratoare fie si pentru
urm. constructie "șterge varul șterge praful se șterge de oameni"
daca m-as pune sa comentez poezia, as incepe cu ritualul de taiere a parului, si cred si stiu ca ptr. o fata a renunta la par este un sacrificiu [exista si exceptii], si cred ca nicio alta demonstratie de durere nu poate fi mai doveditoare decat aceasta.
De asemeni, privesc poezia ca o metamorfoza, o oarecare detasare fiindca atunci cand adina ne povesteste despre fata care umbla cu [,] cana in mana ea joaca doua roluri importante emitere-receptare, simultan,
de fapt ce da forta poeziei este exact acest element al juxtapunerii, iar daca persoana implicata in dinamica nu constientizeaza stergerea varului a prafului urmele de flori etc. atunci adina o face, si defineste motivul in functie de cauza.
Cauza fiind stergerea de oameni in pustiu, motivul
devine clar..
"ca sa nu-ti zgarii pielea"
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-08-26 13:25:35
         
 
  un poem criptic pe care a trebuit sa il citesc de 5 ori pentru a intelege ceva... o meditatie intensa asupra conditiei umane, asupra genezei, asupra acelui insondabil catre care toti tindem dar pe care nici macar nu putem sa il definim, pentru ca, prin insasi definirea lui, ii negam calitatea esentiala de necunoscut...


o poezie greu de citit si si mai greu de inteles, o poezie care insa mi-a placut, pentru ca rar intalnesti texte care sa iti puna cu adevarat "probleme", rar intalnesti texte care sa te faca sa meditezi la niste probleme atat de serioase!!!

VOtez!!

felicitarile mele sincere...

cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-08-26 02:40:00
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE