FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Emanuel Cristescu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ca mai în toate cazurile, sunt convinsă că hoții vor striga uite hoțul, sau, cum e la modă, fostul turnător. Un ghid al nesimțitului e firesc într-o societate care are de toate. O interpretare pertinentă a situațiilor care l-au inspirat e mai greu de dat. Un ghid al omului silit să se descurce așa cum se mai poate în această societate nu scrie nimeni? M-ar interesa mult mai mult. Ați scris un text plăcut. O seară fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-08-21 20:35:24
         
 
  Eu am refeream aici la o anumita categorie de oameni 'nesimtiti', cei care se lasa antrenati in aceasta goana, nebunie in care traim, incercand si ei, ca si ceilalti sa epateze. Pot fi numiti victime, pentru ca sunt slabi de inger, pentru ca se pierd.. Tocmai pentru ca am cunoscut cazuri, eu tind sa le acord o circumstanta atenuanta.
In rest sunt de acord cu tine, Dan.
 
Postat de catre l;'l da la data de 2006-08-20 22:11:02
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Corbu, felicitari pentru un text bun si pentru ca aduceti in atentia cititorilor o carte foarte interesanta, o carte care chiar merita citita cu atentie... Eu am citit-o, si pot spune ca am regasit in ea multe dintre ipostazele vietii zilnice...
Problema, pe care cred ca si autorul o remarca la un moment dat, este ca degeaba intelegi geneza nesimtirii, pentru ca esti in continuare neputincios in fata ei. De aceea cred ca, in acele momente in care nu putem "scapa" de nesimtiti, trebuie sa invatam sa ii ignoram... Aceasta este singura solutie!!!

votez, pentru ca este o prezentare de carte cel putin interesanta...

cu stima

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-08-20 21:49:27
         
 
  Dana, cred ca nesimtirea nu este o trasatura de caracter, ci un mod de te purta. Privind lucrurile din acest punct de vedere, cei de care vorbesti SUNT nesimtiti.
Pe de alta parte, toti traim in aceeasi lume. Nu vad de ce ii consideri victime pe cei care se "adapteaza". Atunci cei care rezista in fata lumii cum sunt ? Ne-simtiti ?

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-08-20 21:42:25
         
 
  Uneori cei care sunt 'stridenti', 'egocentristi', cei care 'patrund pretutindeni' si resping orice argumente in afara celor proprii, nu sunt neaparat nesimtiti, ci antrenati in farsa supravietuirii, adoptand aceste cai usor extravagante poate. Am intalnit astfel de oameni, oameni purtand aceste masti de care vorbeam mai mult, mai putin sau deloc constient. Ulterior am descoperit cu stupoare ca de fapt lucrurile nu stau deloc asa, ca a cauta prim-planul, a nu te lasa marginalizat, a nu te gandi la ceilalti etc. sunt consecintele intristatoare ale lumii in care traim astazi. 'Asta e lumea si n-am facut-o eu', dupa cum bine spunea cineva. Acesti oameni sunt in primul rand niste victime. Sunt atatea criterii si particularitati de luat in considerare pentru a defini sfera 'nesimtitului', ce am citit mai sus e prea sumar..


 
Postat de catre l;'l da la data de 2006-08-20 21:26:12
         
 
  re: acum văd numele meu folosit iar într-un com. E simplu ce am afirmat eu atunci, azi și copiii (cei deștepți și talentați) de 10-12 ani își dau seama deja că ceea ce scriem (desenăm, pictăm, sculptăm, cântăm etc.), scriem din noi înșine. E pulsiunea epistemofilică, pasiunea de a cunoaște, de a descoperi, de a cerceta, de a crea etc. Nu am spus nimic nou, din păcate. Doar am amintit.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-08-20 19:05:45
         
 
  Voi parcurge acest volum prezentat aici de dvs., fiindcă nu doar că este util să știi cum funcționează - pe ce registru, cât de primar - unii oameni, dar se pare că și scriitura comic-ironică a dlui Paraschivescu face din lectură nu doar o delectare, ci și o reflectare. Mi-ar plăcea să ajung la acea "exorcizare", să vedem cum e prezentată.
Pe mine decalogul ăsta m-a amuțit. Fiindcă aproape zilnic îl recunosc în oameni și deja e prea mult. Mult prea mult.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-08-20 19:02:53
         
 
 
Nu știu cine susținea că bunul simț este virtutea cea mai echitabil împărțită în lume. Nimeni nu se vaită că i-ar lipsi, dar fiecare îi vede lipsă la cel de alături.

Ce poate fi mai firesc decît ca, atunci cînd te cheamă nesimțescu, să fii „montat” să demontezi totul: vezi tu oglinda-n față, dar spui că e „regie”, superbă făcătura, iar autorul... o secătură, mi-a zis mie nea Sile (cel cu musca verde pe... )

Te întrebi totuși cu groază: dacă viața unora (în halul în care o fi a lui Parschivescu) sublimează totuși în texte „superbe”, cum o fi (în ce fără de hal) viața celui ce rodește doar texte dezgustătoare, respingătoare, infecte...

Grosolănia după cum se vede se face cu texte extrem de "subțiri". Transparente. Prin care se vede orgoliul purulent.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-08-20 17:11:50
         
 
  Superb text. Cu toate ca poate fi usor demontabil. Va admir insa capacitatea de fin polemist. Radu Paraschivescu ca om insa vazut de colegi cam se regaseste in aceasta scriere. Dar asta e alta poveste. Pana la urma orice scriere chiar si stiintifica isi are ceva radacini si propria existenta a autorului. Daniela Luca subtil conchidea pe unul din textele mele ,,vulgare''.
Poate faceti si dumneavoastra un decalog ecologic. Ar fi interesant.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-08-20 13:09:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE