FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pentru o Românie care poate deveni, în 10 ani, Tigrul Europei
Text postat de Emanuel Cristescu
Mai întâi trebuie o clarificare funcțional-doctrinară. Democrația directă, deși este de dorit, din păcate, NU POATE FUNCȚIONA SINGURĂ!. Este de domeniul evidenței.

Un stat, orice stat, pentru a funcționa, trebuie să aibă oameni care, asumat, să îndeplinească proceduri, funcții. Adică să să semneze, să ia o serie de decizii, nu majore, dar absolut necesare. De exemplu, semnarea ordinului de începere a lucrărilor, a ștatelor de salarii, a recepției lucrărilor etc. Acestea sunt decizii funcționale. Care, evident, trebuie asumate de către persoane individuale. Cu nume și prenume. Aceste persoane sunt reprezentanți ai comunității. Așadar, că ne place sau nu, trebuie să acceptăm că democrația directă nu are soluția ca poporul, cetățenii să se întrunească pentru fiecare decizie sau microdecizie în parte. Și că, vrând nevrând, are nevoie de persoane individuale concrete care trebuie desemnate sau numite după anumite proceduri și reguli. Aceste persoane sunt reprezentanții.

Pe de altă parte, democrația reprezentativă și-a demonstrat, din plin, limitele. Odată aleși, reprezentanții se rup de popor, se transformă în găști și-și văd, patru ani sau cât ține mandatul, de treburile lor. Și nu ai ce să le faci. Pentru că își fac legi cu care să se acopere și să nu poată fi trași la răspundere. Și astfel înflorește și se dezvoltă corupția, nepotismul spiritul gregar, de gașcă. Deci, presupun, suntem de acord că acest tip de democrație, reprezentativă, nu mai poate fi tolerată.

Însă, oricât ar fi de evoluate mijloacele informatice de comunicare, democrația reprezentativă nu poate fi înlocuită cu democrația directă. Întrucât, cum am văzut mai sus, democrația directă nu este și nu poată fi funcțională singură.

Ca atare se naște eterna întrebare. Ce este de făcut? Iar răspunsul vine de la sine. Să luăm ce este bun din cele două tipuri de democrații.

Astfel se conturează soluția: DEMOCRAȚIA MIXTĂ: Adică reprezentativă și participativă.

Numai așa statul poate fi funcțional iar reprezentanții pot fi ținuți sub controlul cetățenilor și nu mai pot face ce vor. Asta înseamnă că deciziile majore sunt luate de către toți cetățenii iar orice reprezentant, ales sau numit, poate face obiectul unei decizii de demitere, luate în cadrul unui proces de consultare directă. Ori de câte ori reprezentantul ales, numit sau desemnat, nu își îndeplinește sarcinile de a duce la bun sfârșit deciziile majore luate în cadrul democrației directe.

În mod practic, pentru România, ar trebui organizare și solidarizare. Și, de asemenea, că ne place sau nu, impunerea DEMOCRAȚIEI MIXTE, nu cade din ceruri. Ci trebuie implementată de către cineva. Acest cineva nu poate fi altceva decât O FORȚĂ CETĂȚENEASCĂ. Iar o astfel de forță, în contextul Constituției actuale, nu poate fi decât UN PARTID. Un partid curat, constituit din oameni necompromiși Oameni care să dorească șî se implice, competenți și patrioți. Și care să depună un jurământ. Unul de conștiință și care să aibă consecințe asumate. Nu un jurământ formal cum este cel de acum.

Ca oamenii să se implice iar ceilalți cetățeni să adere și să susțină trebuie să li se ofere un ideal un țel, un program și o strategie. Și nu așa, cu o finalitate incertă, temporal. Ci clar și precis. Să spunem, un orizont de timp de 10 ani. Care ar putea fi acel ideal? Pornind de la resursele excepționale pe care, încă, le are România, ei bine, mijloacele necesare unui astfel de ideal ar trebui să ia în calcul redresarea, dezvoltarea și reindustrializarea României astfel încât, în circa 10 ani să se realizeze, treptat, creșterea accelerată a salariilor și pensiilor și alinierea lor la mediile europene. Orice strategie sau program, orice acțiune la nivel guvernamental și local trebuie subsumată acestui obiectiv fundamental: creșterea accelerată a salariilor și pensiilor și alinierea lor la mediile europene din țările dezvoltate. Pe baza unui amplu program investițional. Care nu trebuie să fie un scop în sine. Ci trebuie să fie mijlocul prin care să se atingă idealul național: creșterea nivelului de trai al cetățenilor României. Doar așa, procesul de depopulare a României va putea fi stopat. Doar așa se vor crea condițiile ca românii care doresc să se poată întoarce acasă. Doar așa, fabuloasa experiență a excepționalei noastre DIASPORE va putea fi pusă în slujba țării.

Japonia nu are resursele noastre. Și ce țară fabuloasă au construit japonezii! După război, mii de japonzi au fost îmbrăcați în salopete și trimiși, pe banii Japoniei, la Krupp, Ford, General Motors și în multe alte locuri. Aceștia s-au perfecționat, s-au întors acasă și împreună cu japonezii rămași acasă, au construit extraordinara Japonie de astăzi.

Diaspora noastră, o excepțională resursă de știință, tehnologie și spirit antreprenorial (să nu confundăm diaspora cu aceia care, în străinătate s-au dedat la a fi simpli răufăcători) poate contribui din plin cu viziunea, spiritul liber și îndrăzneț la reconstrucția României.

Numai prin creșterea accelerată a salariilor și pensiilor se poate rupe cercul vicios acela al nefericitului comportament potrivit căruia nu se muncește pentru că nu se plătește și nu se plătește pentru că nu se muncește. Românii sunt harnici, inventivi, tenace, toleranți și răbdători. Dar nu sunt deloc proști. Ei își spun așa: de ce să mai muncesc în România pentru 300 de euro când pot să fac același lucru în Germania, pentru 1800-2000 de euro. Și de aceea pleacă. Și bine fac. Nu sunt ei prea revoluționari dar, am constatat reacția lor este una de rezistență pasivă. A acelora rămași. Mă plătești 300 euro? Ei bine, de 300 de euro muncesc. Și așa, încet încet, România se depopulează și riscă să dispară din istorie. Nu este păcat?

Paradigma de dezvoltare fiscal bugetară, adică mutatul banului public dintr-un buzunar în altul, și-a atins limitele. Ne trebuie o nouă paradigmă de dezvoltare. Una inovativ managerială. Bazată pe invenții, inovații noi tehnologii. Poate, prin lege, ar trebui impus faptul că Armata română să fie dotată cu ce este mai nou și mai performant. Și trebuie interzisă dotarea Armatei cu echipamente second hand, de orice fel.

Care ar fi primii pași?

Organizarea, solidarizarea și crearea unei forțe politice care să aibă puncte de sprijin în toată lumea unde se află români. O asemenea forță ar putea fi numită ”Mișcarea pentru Bunăstare”

Realizarea unei teorii doctrinare care să fundamenteze strategia și programul de acțiune.

Impunerea unui sistem de vot care să nu mai permită fraudarea alegerilor.

Judecătorii nu fac, nu trebuie să facă și nu trebuie lăsați să facă legi. Puterea juridică aplică legile, nu le face. (De la Montesquieu încoace separația puterilor în stat a fost consacrată ca un principiu fundamental)

Introducerea controlului, prin sondaj, pentru modul cum se judecă în România.

Valorificarea, după modelul norvegian, a resurselor naturale ale României. Cu mijloace de recuperare a resurselor înstrăinate ilegal sau cu mijloace fiscale și de negociere acolo unde acestea au fost înstrăinate legal dar România primește mai nimic. Trebuie, pentru orice resursă exploatată ca România să primească 51%.

Verificarea tuturor retrocedărilor și recuperarea acelora care au fost făcute ilegal.
Implementarea unui amplu program investițional pentru dezvoltarea, redresarea și reindustrializarea României.

Cu acestea, cu democrația mixtă, în 10 ani, România poate deveni Tigrul Europei. Acea Grădină a Maicii Domnului cum, inspirat, a numit-o Papa Ioan Paul al doilea.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nț! Nu este suficient. Dacă dispare toată clasa politică actuală care, de 30 de ani, se tot rotește la făcut fărăderlegi. Solidarizare, organizare și forțe politice noi. Care să fie curate, să nu aibă în rândurile lor corupți și incompetenți. Și să fie patrioți. Și da, românii de valoare plecați, să se întoarcă sau, cel puțin, să pună umărul. Diaspora românească este o adevărată comoară. Și nu se poate imagina renașterea României fără această comoară. Cu 2.000 de patrioți, România renaște. (După război Japonia era la pământ. Guvernul japonez a îmbrăcat în salopete specialiști japonezi și i-a trimis la Krupp, General Motors și în alte uzine dezvoltate. Să învețe, să se perfecționeze. Și japonezii au învățat. Pe banii Guvernului japonez. Apoi s-au întors și împreună cu japonezii din țară au reconstruit Japonia. Fabuloasa Japonie de astăzi. Diaspora noastră la fel. Numai că s-a perfecționat pe bani proprii și forțe proprii. Dar a învățat și s-a perfecționat. Și a văzut că se poate și altfel și a văzut și cum. De aceea consider Diaspora română o adevărată comoară!)

O astfel de forță ar putea fi mișcarea ”Acțiunea pentru Bunăstare” Există și un grup pe FB cu vreo 320 de membri. În secțiunea ”Fișiere” a acestui grup se află documentele programatice.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2020-09-14 05:38:47
         
 
  Da, dacă dispare PSD și dacă românii de valoare se întorc acasă.

 
Postat de catre Euro peea la data de 2020-09-13 20:16:39
         
 
  Tare mi-as dori ca textul acesta sa nu nasca iarasi comentarii partizane, dar ma tem degeaba. Marile spirite iritate au disparut de aici si bine au facut. Nu ma pricep la politica si am simpatii si antipatii care ar polua un eventual comentariu, asa ca am sa ma abtin cat voi putea...
 
Postat de catre sters sters la data de 2020-06-29 18:21:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE