FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
DE CE AI PLECAT, MAÎTRE?
Text postat de Gheorghe Rechesan
DE CE AI PLECAT MAÎTRE?

De ce ai plecat, maître, cînd mai aveai atîtea de făcut pe-aici? Să prinzi în bălțile Mostiștei un crap de minim zece chile, să mai scrii încă vreo șapte volume, poate o continuare la „Oameni mici” sau să-i pui în gură lui Hamlet(cu vocea lui Caramitru) ceva în genul: „ Băi, fraiere Yorick!”
Trebuia să ne întîlnim în vara aceasta la „Carul cu bere”. Să te văd, în sfîrșit, în carne și oase și să-ți dau, varianta Chirică a sonetelor shakesperiene (care e mai izbutită decît cea a lui Tomozei, dar mult mai palidă decît a ta) . Am fi băut împreună cîteva beri brune ca pletele doamnei din sonete sau blonde ca și cosița Ludmilei tale (offf, cît te-am invidiat pentru poezioara asta!), eu te-aș fi sîcîit să-mi reciți din balada becului și-a piuliței lui iubite, tu m-ai fi convins că-i momentul să public volumul meu de nuvele fantasmagorice, apoi am fi constatat că amîndoi suntem geniali, că lumea(literară?) nu apreciază amatorii talentați care scriu din plăcere , nu fiindcă au diplome de filologi sau carnete de cotizație în u.s.r. și-n final am fi admis că viața asta împuțită e ca o șosea românească cu gropi,fără marcaje clare și fără semne de circulație, iar noi niște neînsemnate accidente pe parcursul ei.
„Words, words, words”, cum bine zicea taica Will! Tot ce aș putea scrie sau aș putea spune în aceste clipe nasoale e de prisos.
Și totuși, de ce ai plecat atît de devreme, Radule? Nici n-am apucat măcar să-ți zic „ Good night, sweet prince!”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  R I P Radu...
Regret ce am aflat, Radu S a fost unul din stalpii acestei pagini din viata noastra!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2020-07-04 12:05:58
         
 
  Vel Grămătic Gheoarghie,

Mare direptate iaște în spuierile ce le faceți ca vestit svetnic. Dară greșelile suntu ominesci și nime nu iaște svântu. Și nime să nu vinuiască pre altu adecă să nu ridice cheatra numa dacă fără păcatu iaște. Dzicem că ar hi cutare și cutare de hină. Dară soartele sântu scrise în stele hiincă, după cum spune cronicariul, ”nu sîntu vremile supt cârma omului, ce bietul om supt vremi.” Multe și mari fapte s-au întâmplatu în lavră. Au fostu și multe smintele. Și multă răssipă dă voroavă s-a scursu în bucoavnele lavrei sinilii. Mai bune sau mai răle, numai giudetzul lui Dumnedzeu știe. Pentru lavră, tupinându-mă în cale cu vestiți pisari, am făcutu tot ce am pututu ca hiecare să aibă cele trebuitoare. Să să simtă ghine, să hie apăratu și să spuie frumosu hiecare despre hiecare. Dacă nu s-a pututu hina mea iaște. Acmu, oarecine poate să puie întrebarea: ”Grijita-i bine lavra doamne?” Cu mânurile pă enemă potu să dzicu că mi-am dat tote silindzurile. Dacă amu reușitu au ba doară alții potu să vorovească. Iară giudețul lui Dumnedzău cu asupra de măsură și cu anevoie hotăraște sfatul omenescu și fapturile lui. Amin.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2020-06-26 07:27:43
         
 
  Gheorghe, intervin (tarziu)doar sa subliniez excelenta idee a lui AAA, SCRIE!  
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2020-06-24 20:24:26
         
 
  p.s. de-aș fi destins și inspirat îndată aș trînti una buca dramoletă de tăt rîsu, cu domnia voastră-n postură de Prometeu; nu v-ar sta rău, dar stau în cumpănă și mă-ntreb cine să-l joace pe Zevs și mai ales cui să dau rolul de vultur cu clonț oțelit? l-aș oferi arțăgosului și mereu aprig la vorbă, Nelu Peia, dar mi-e că vechiul nostru amic are fobie de zburătoare, fie și ele scoborîte din Olimp!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2020-06-24 13:01:45
         
 
  Domnule Corbu,aka preafericite stareț Emanuil ot Cristești :)Din nemernicia mea vă admir și vă invidiez idealismul de neclintit dar io cred că, ateu zărghit fiind, ceea ce-a fost nu va mai fi, ce-i plecat, bun depărtat rămîne, poate doar aia mică, ogîrjită și cu aripi mototolite ce ieși ultima din cutia Pandorei!Mulțumiri nenumărate pt că mi-ați dat adăpost între mururile sinilii!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2020-06-24 12:57:18
         
 
  Domnule Recheșan,

Încă o dată deplâng plecarea prietenului Radu Ștefănescu. Mult prea devreme, mult prea devreme. Nu știu dacă nu cumva, nenorocita aceasta de coronamanipulare nu-i va fi fost luat accesul la o operație sau un tratament care să-l fi putut salva. Acum, din păcate, o mie de vorbe un ban nu mai fac. Însă, orice s-ar spune și orice s-ar face, urmele lăsate în spațiul bleu rămân. Și reverberează. Chiar și de acolo de unde, cu o voluptate nedisimulată, fixați destinul și topologia lavrei sinilii.

Apreciez lipsa de sentențiozitate din formularea ”dispariția prietenului Ștefănescu marchează sfârșitul acestui site” Cuvinte date pentru a marca ori ascunde ceea ce gândim. Cum ar spune un filosof al limbajului.

Cât mai pot, adică, exist, îmi asum suveranitatea asupra destinului și, poate, asupra morții acestui spațiu al visului. Al Utopiei neterminate. Și simt dulceața clonțului care rupe hălci din prometeicul ficat europeic.

De mortuis nihil nisi bene!

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2020-06-21 10:31:36
         
 
  Dle Cristescu-Corbu,

Fără sentimentalisme și concluzii sentențioase:cred că dispariția prietenului Ștefănescu marchează sfîrșitul acestui site; oricine poate constata că ne-am adunat în lavră după multă vreme, doar să-i comemorăm, cum putem, plecarea ireversibilă și, din păcate, prea grăbită; dacă ar exista un eden pentru cei care scriu, de-acolo, de sus, Radu ar zîmbi și ne-ar trimite un gînd poznaș, ceva în genul:„hai, domle, lăsați fleacurile, ce parastas e ăsta fără heineken și fără sonete!”
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2020-06-18 18:41:06
         
 
  Imposibila întrebare dar și ”mai imposibilul” răspus.

Parcă aștept să apară cineva un deus ex machina și să ne spună: stați liniștiți a fost o farsă. Uite un nou sonet. Evident, mă amăgesc. Un fel de elogiu al neputinței și consternării!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2020-06-13 01:47:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Probabil ți-ar răspunde: "Dragă Gheo, doar m-am culcat puțin. Tu fă bine și scrie romanu' ăla, lasă prostiile".
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2020-06-12 13:51:28
         
 
  Mulțam, Tea, chiar dacă aprecierile tale sunt legate de un moment funest! Cred că e și meritul prietenului nostru dispărut care m-a încurajat cu vorbe potrivite, la momentul potrivit.În paranteză fie spus mă așteptam, fiindcă Radu a ținut prima pagină a europeei vreme de 15 ani, să apară și alți colegi cărora le-a puricat textele și mulți alți amici din virtual  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2020-06-11 11:48:02
         
 
  Totdeauna ai stiut sa scrii, Gheorghe, iar de data asta chiar intens de personal.

Regret ca momentul poarta numele lui Radu Stefanescu.

Dunezeu sa-l odihneasca!

Tea
Ps. Cele Mai bine ueaei, tie, Gheorghe Rechesan
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2020-06-10 23:43:02
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE