FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Nepotul lui Pristanda
Text postat de Gheorghe Rechesan

NEPOTUL LUI PRISTANDA ( a la Urmuz)

Stroe este un personaj complex și foarte marțial. Poartă o caschetă cu cozoroc din mucava presată și panaș din foi de ceapă, un centiron din vinilin vișiniu și o pereche de bocanci cazoni, bine lustruiți. Pantaloni, niciodată, ci doar un etui cache-sexe vopsit cu chinovar de-a dreptul pe epidermă. În timpul paradelor militare se înțolește într-o uniformă de gală, confecționată din piele de curcan, împodobită cu eghileți din carton aurit și paiete multicolore.
Cînd se preumblă-n civil prin parcuri, are tot timpul asupra lui un dicționar lingvistic și o sfoară solidă, ca să poată lega două vorbe cu trecătorii. Cu toate că nu cunoaște nici o limbă europeană, se înțelege de minune cu reprezentanții ambasadelor africane prin semne și rînjete sugestive.
De locuit nu se știe unde locuiește, pesemne într-o cutie de carton sau sub tufele de liliac din Cișmigiu. Acolo a fost depistat într-o dimineață friguroasă de martie de către un paznic, în timp ce juca table cu două gărgărițe.
Stroe nu ia mită. O singură dată s-a pretat la o faptă atît de reprobabilă, pe cînd era casier la Asociația Alcoolicilor Anonimi, dar nici atunci nu a luat bani, ci numai cîteva pastile prăfuite folosite la atragerea gîndacilor de bucătărie.
Principala ocupație a lui Stroe este să compună piese muzicale pentru cimpoi, drîmbă și cobză. El este un mare promotor al muzicii clasice, executate la aceste instrumente și poate fi zărit adesea, cocoțat într-un arbore înalt, unde dirijează zborul vrăbiilor și a pițigoilor, în timp ce interpretează, cu o foiță de staniol și un pieptene, marșul triumfal din Aida.
Se vorbește că Stroe ar poseda o avere considerabilă pe care a dobîndit-o din comercializarea animalelor cu blană. Are o fermă de șinșila la marginea capitalei unde crește exemplare minore pe care le molestează sexual, în mod repetat.
Cel mai bun amic al lui Stroe este Apeyron, un bătrînel simpatic cu o creastă de casuar în frunte și un ciubăr din plastic verde sub care-și ascunde goliciunea. Acesta se ocupă cu antrenarea bibilicilor de rasă pentru curse. În acest scop și-a confecționat o bășică voluminoasă din vezica unui bour indian, a umplut-o cu boabe de porumb și o scutură ritmic. N-a reușit să impună acest gen de curse pe hipodrom, dar nu s-a dat bătut, continuă să antreneze păsările în continuare, de cinci ori pe zi.
Într-o dimineață, după o agapă prelungită cu bragă dublu distilată, fiindu-i foarte foame, Stroe a început să adulmece și să lingă bășica lui Apeyron. Întîi de sus în jos, apoi perpendicular pe axul spinal. În cele din urmă, nereușind să-și stăpînească pofta, a găurit bășica cu dinții, însă a fost dezamăgit. În locul unor boabe de porumb gustoase a dăt de resturi unor poeme vetuste, compuse de Apeyron în tinerețe cînd fusese îndrăgostit de Mița Biciclista. Le-a mîncat, totuși, cu poftă și-apoi s-a adăpostit sub un pod ca să le digere în tihnă.
Cînd aburii literaturii i s-au urcat la cap a luat-o la fugă, gol-pușcă prin Cișmigiu. Apărătorii pudorii n-au reușit să-l captureze, iar o vreme a dispărut din ochii opiniei publice. Unii spun că ar fi încercat să traverseze Bosforul cu o hidrobicicletă și s-a înecat. Alții că, dimpotrivă, Stroe s-ar fi înrolat în garda regelui din Nahicevan cu gradul de bimbașa și a ajuns celebru prin felul în care scuipa în creștetele subordonaților săi.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE