FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Interviu cu un zlătar
Text postat de Gheorghe Rechesan
Zi plăcută de primăvară timpurie. Undeva lîngă Obor (sau orice alt loc pe care ni-l închipuim potrivit) o tarabă. Pe un scăunel, în fața tejghelei, un cetățean tuciuriu, cu o mustață pe oală, ciocănește o bucată de metal pe o nicovală mică.
REPORTER: Bună ziua, sunteți ocupat?
ELVIS AURAȘ: Zîua bună...cin să m-ocupe, teteo? Io-s țîgan liber îmi pun șatra unde-mi place mie!
REPORTER: Corect...dar ce meșteriți acolo?
ELVIS AURAȘ: Iaca un ghiul! (îi arată obiectul):ești enteresat? că-ț fac și ție unu, mînca-ți-aș chenzina lu matale!
REPORTER: Ce metale prelucrați?
ELVIS AURAȘ: Prelocrez ce vrea clientu: aor, arjint, aramă, cositor, plumb, fer beton, că-s hartist dîn moși-strămoși!
REPORTER: Dar aurul e scump, nu-i așa?
ELVIS AURAȘ: Scump, mînca-ți-aș portmoneul lu matale, că de cînd cu Roșea Muntană nu să mai scoate aor nici cît să poleiesc măselele lu bulibașa meu!
REPORTER: Ce să poleiți?
ELVIS AURAȘ: Dantura, gagiule, că doară nu Casa Poporului...acolea-șa e jmecheri care are aor gîrlă, lengouri fără număr, bre!
REPORTER: Cine are lingouri fără număr?
ELVIS AURAȘ: Barosanii dîn Parliament, că io n-am!
REPORTER: Ați făcut vreo bijuterie mai deosebită vreunei personalități cunoscute?
ELVIS AURAȘ: Păi cum...i-am făcut lu Maicăl Jecson tri brelocuri dîn aor!
REPORTER: V-a plătit bine?
ELVIS AURAȘ: Mi-a plătit canci dolari...dar l-am pus naș la botezu lu ăia tri copii pă care-i am: Latoya, Gianet și Maicăl-junior și mi-am scos pîrleala!
REPORTER: Dar pentru un vip de la noi ai lucrat ceva?
ELVIS AURAȘ: Cum să nu...lu Ceaușăscu i-am făcut scheptru dă preșidinte..lu domnu Adrean Năstase i-am făcut doă ouă dă aor cu breleante, cum avea împăratul Rusiei...lu domn Băsescu i-am făcut o ancoră dîn fer să nu-l scoată nimenea dîn foncție...păntru doamna Udrea, mînca-i-aș io gura ei dă bagaboantă, am făcut o pereche dă cercei dar nu mi-a dat banii pă iei nici în zî de azi!
REPORTER: Am auzit că domnul Dragnea vrea să aducă aurul românesc în țară...ce părerea aveți, sunteți de acord?
ELVIS AURAȘ: Păi, să-l aducă, să are și gura noastă dă zlătari ce mînca!
REPORTER: Credeți că e bine să aducă tot aurul?
ELVIS AURAȘ: Am auzit că să-nsoară...io fi trebuit gagiului dă vereghete!
REPORTER: Nu-i prea mult aur pentru o pereche de verighete?
ELVIS AURAȘ: Nu-i mult...i le fac io, vereghete mișto dîn daltă șî ciocan!
REPORTER: Gîndiți-vă un pic, e vorba de o sută șase tone de aur!
ELVIS AURAȘ: Dacă rămîne un kil-doă îi fac ș-o păreche dă măsele, că stă rău cu danturile și-i păcat că nu poate să zîmbește, așea candriu, pă sub musteață!
REPORTER: Ar fi bine pentru România să ajungă domnul Dragnea președinte, ce ziceți?
ELVIS AURAȘ: Ar fi, cum nu...că tăț țîganii ar avea ce da dă mîncare la puradei șî n-ar mai umbla cu șparleala!
REPORTER: Dar de amnistie ce ziceți?
ELVIS AURAȘ (se ridică amenințător de pe scăunel): Dă Amnistia să nu te pună dracu să zîci ceva rău că-ț iau gîtu...Amnistia mea îi în Franța, s-o măritat cu ficioru bulibașei dîn Paris, Macro Căldăraș!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mulțumesc, domnilor! încă un vot și voi candida ca deputat euro-ecoliterar.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-01 19:17:29
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Foarte frumos, maestre Gheorghe, esti talentat, sper sa nu dai cu pietre de aur im mine si sa nu ma spui lui domnul Peia ca ti-am comentat textul de aur !  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-03-01 18:53:53
         
 
  bine că nu e peia prin zonă, că precis ar fi comentat că interviul de față e, de fapt, un auto-interviu! :)))
vot și de la mine!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-01 18:45:35
         
 
  Vot.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-01 18:08:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE