FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Soneata maeștrilor
Text postat de adrian mihai
Cabrați mai rău ca niște cai buieștri,
Mai agramați, ori poate mai didactici,
Mai pământeni sau mai intergalactici,
Sunt mulți p-aicea care-și zic maeștri.

Se gratulează reciproc - ce tactici! -
Asemenea artiștilor rupeștri,
Crezându-se divini, extratereștri,
Titani ce-s animați de bune practici.

Dar dacă-i iei cu chestiuni subtile
Și-i rogi să dea răspuns la vreo-ntrebare,
Turbarea le atinge apogeul

Fiind cuprinși de zgâlțâieli febrile,
Pierzându-și, brusc, pospaiul de valoare.
Și ce rămâne? Doar atât: tupeul.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  fără a încerca, doamne ferește, vreo comparație de orice fel, întreb și eu, la rândul meu: câte romane a scris emily brontë?

non multa sed multum, spuneau moșii noștri de la râm.
iar contemporanii au o vorbă care-ți vine mănușă, son(e)atule:

prostul, dacă nu-i fudul,
parcă nu e prost destul!

pricipit-ai?
:))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-24 23:35:34
         
 
  cate sonete a scris nenea asta angajat de peia ca sa ii coasa ciorapii gauriti?  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-24 22:30:38
         
 
  Cate sonete a scris madam Stefan,vad ca se pricepe sa dea verdicte...  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-24 22:28:48
         
 
  Ms, dle Sorescu! Văd că nu vă autoincludeți în clasa maeștrilor intergalactici, ceea ce e de bine, zic...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-24 19:19:32
         
 
  Neîndoielnic e de stea! Cum toate trei au fost date, mă consolez cu un vot.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-02-24 18:45:47
         
 
  Abia Alex Popescu e un maestru, distinsă doamnă... și nu, nu-mi provoacă niciun disconfort.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-24 15:11:29
         
 
  Excelență,

Nu apelativul este problema. Poate fi folosit și chiar recomand utilizarea lui. Problema este autoînchipuirea hiperbolizată pe care și-o creează unii având ca bază această formulă artistică și ușor aristocrată. Pe care, cu eleganță, ați contrapus-o celebrelor ”șulfă, țigane, scursură, etc” provenind din mediul proxim al unor distinse corepere bleu. Sugerând, oarecum, că aș agrea asemenea formule. Pe care le risping cu toată tăria. Dar nu-mi fac iluzii. Nu vă pot schimba niciun micron percepțiile apriorice!

Alex mi-a spus că nu se aștepta să intre în preocupările domniei voastre dar că, evident, se simte onorat. Și speră să nu vă provoace vreun disconfort oniric!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-02-24 15:07:22
         
 
  Distinsă doamnă hermeneut Cristescu, acolo unde matale vezi aroganță auctorială, eu văd autoironie și bluf, acolo unde vezi egouri gonflate, eu văd cu totul altceva, dar fie precum spui, hai să desființăm amicala caterincă MAESTRE, s-o declarăm neregulamentară, și să le oficializăm pe șulfă, țigane, scursură, etc, apelative la a căror lectură autorul textului de mai sus e mai puțin sensibil, iar indignat, deloc. În rest, cam multe valuri pentru un sonet, ce-i drept, destul de bine cusut, dar la fel de incisiv ca epigramele (le-am zis epigrame fiindcă ca_catrenele e cacofonic, te-ai prins) lui Alex Popescu...

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-24 14:31:22
         
 
  Doamnă Elena Ștefan!

Vă mulțumesc pentru comentariu, ați sesizat perfect toate nuanțele privind asumarea riscului, apariția reacțiilor viscerale etc, dovadă stând comm-urile vitrolante de mai jos (cât sunt sau nu de regulamentare, asta doar editorii pot aprecia, nu eu, conform butadei din fotbal că penalty e atunci când dictează arbitrul, nu când credem noi).

Da, sonetul e bine construit, pot fi de acord cu asta, însă, sincer, apreciez că nu are valoare literară atât de pronunțată încât să-i fie acordate 3 stele. Părerea mea e că nici măcar una nu ar merita, însă și stelele le văd tot ca pe o reacție viscerală, de data asta venind din tabăra adversă celor care mă înfierează cu mânia proletară specifică obsedantului deceniu.

Dar, ținând cont de poziționări, gândesc poziitv și iau și invectivele drept semn al faptului că, privind strict dpdv al mesajului, mi-am făcut bine treaba și, vorba dvs, săgețile sunt bune când se îndreaptă către... alții!

Săgețile la care faceți referire văd că nu doar că au atins țintele, dar că au și perforat epidermele, intrând adânc în carne.

Asta e, viața-i grea...
:))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-24 13:51:53
         
 
  Săgețile sunt bune când se îndreaptă către...alții!

Text ironic și parodic cu o ironie apăsată, mergând până sarcasmul final care insectarizează o potențială sau reală aroganță auctorială.

Textul este bine lucrat, cizelat, aș putea spune, autorul fiind conștient că textul său poate fi un fel de mănușă aruncată în arena cu lei.

Vizează năravuri și moravuri și o face inteligent, aparent neutru, cu țintire ricoșeică și semnificanță conotativă. Așa cum îi stă bine unui astfel de text. Este binecunoscută propensiunea autorilor, artiștilor, în general, pentru doritul apelativ întru eternitate ”maestre”. Circulă și butada că dacă într-un grup de mai mari sau mai mici artiști cineva strigă ”maestre” toți vor întoarce capul! Evident că, am putea spune, curajul autorului, Adrian Mihai de a lua în tărbacă această ”drăgălașă” și ”modestă” meteahnă, în raport cu minusurile realității, nu ar putea scăpa ”atenției” devenibilă furie a posibilior utilizatori. Care, probabil, se vor coaliza într-o nemeritată contestare. Și anatemizare a textului care, în fond, nu este decât o oglindă care mărește până la hiperbolizare.

Din păcate, cultura percepției unui text ironic, mai ales când șfichiul ne vizează este mult subfinanțată de iluștrii membri ai paginii bleu. Unii având egouul parcă gonflat.

Ce ar fi să ne amintim de celebrul ”ridendo casigat mores” și să redevenim mai zâmbitori, toleranți și - de ce nu?- mai telurici?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-02-24 12:45:13
         
 
  și cam cum ar trebui, mă maestre, să scriu, așa?

"Extragem rădăcini din radical,
apoi zâmbești:-my love, ești bestial!" (mărgică marca mmi)

ferească dumnezeu de mai rău! rădăcini din radical să extragă augustă-va persoană!

urmează să extragi, cât de curând, cosinuș din tangentă, respectiv să descoperi formula periodicității constantei cercului (pentru înțelegerea ta, e vorba de π) și să descoperi că, de fapt, la 90 de grade... fierbe unghiul drept.

având în vedere cele peste 250 de capodopere create, eu propun să te introducă ministerul educației în programa de liceu, la literatură.

sau, dacă nu, să devii măcar studiu de caz în manualul de anatomie, tot ar fi ceva!...

păi nu?
păi da!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-24 12:16:13
         
 
  Pacat ca haita a sărit la gâtul autorului, dar " maeștrii" numai asa actioneaza cand domnul Adrian Mihai încearcă să-i înțepe în trufia lor !
Eu dau vot și stele, să moară maeștrii, mai ales reprezentantul materiei negre !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-02-24 11:55:39
         
 
  niciodata un mos terminat nu va scrie ca mine.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-24 00:00:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  am fost modest,sunt over 250,bunicule.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:59:24
         
 
  esti infestat de gandirea lu' peia,sau el iti plateste transportul,clar.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:58:20
         
 
  ce e, intregalacticule?
au doare? au ustură?
bag seama că blodogorești singur, repetat.

înghite o aspirină sau orice alt antitermic, prinde bine, îți ia cu mâna!

în privința celor 200 de sonete ale TALE (mamă,
ce personulitate di granda ai!), dictonul latin "non multa sed multum" vine mănușă. mai bine scriai 3-4, da' bune. și nu producție stahanovistă de butoaie cu șpan, gen "la moară la hârța-pârța / un' se macină tărâța".
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-23 23:53:20
         
 
  citeste cu evlavie peste 200 de soneate scrise de MINE, poate inveti ceva, bunicule...  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:34:02
         
 
  da-i raportul zilnic lu' peia,tovarase.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:30:20
         
 
  Securistii n-au zvac.Ei doar observa si toarna.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:26:26
         
 
  Ai ieșit onorabil, dar nu mai mult. De ce nu reformulezi, de ce nu schimbi topica? Sunt sigur că ești în stare. Și de ce așa academic, scorțos? Sonetul tău e un șir de enunțuri. Comunici, constați, atât. Trebuie tușe groase și umor. Adică zvâc.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-23 23:20:14
         
 
  cu cat il plateste peia pe lacheul lui,asta e interesant de aflat...  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:14:49
         
 
  in alta ordine de idei,nu incerca sa imiti un profesionist cand esti un amator.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:05:04
         
 
  ai iesit asa cum ai intrat,pilaf.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:02:47
         
 
  E greu,maistre,cu sonetu',mai bine lustruieste sosonii lu' peicica.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 23:01:56
         
 
  Poți merge și mai departe cu observația respectivă (foarte corectă, dealtfel), conchizând faptul că la fel de mare e sărăcia de rime și pentru "intergalactici", nu doar pentru "maeștri".

Oricum, zic că m-am descurcat și, cum-necum, am ieșit onorabil din corzi...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-23 22:54:57
         
 
  Problema principală a acestui sonet, zic eu, e de construcție. Dezvoltându-se în jurul versului "Sunt mulți p-aicea care-și zic maeștri", așa precum naționala în jurul lui Hagi, autorul a fost nevoit să caute cel puțin 3 rime la "maeștri", rime care, din păcate, sunt puține spre deloc. Așa că a fost nevoit să tragă de ele. Chestia e că dacă tragi prea tare, pocnesc. Altminteri, un text sârguincios.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-23 22:16:45
         
 
  nu tre să te-ncontrezi, că e pericol să ricoșezi! :) soneatul e ca unu scris de Peia, dar searbăd, fără sudalme, fără încrîncenare...părerea mea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-23 22:13:05
         
 
  așa o fi, nu zic nu...
până la urmă, cine sunt eu să mă încontrez, maestre? :)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-02-23 21:45:26
         
 
  er. ironia
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-23 21:12:32
         
 
  rime la fics, ritm impecabil dar lipsește taman emoția, umorul, iornia, tot schepsisul, taman ce are din plin cel cu care te încotrezi, deci, din punctul meu de vedere, un mare/mic fîs!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-23 21:12:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE