FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Negocieri eșuate
Text postat de Andrei Ghejan
Să presupunem pentru câteva momente că un extraterestru, în căutare disperată de resurse (pentru că pe planeta de pe care vine, specia lui deja le-a consumat), aterizează cumva pe Terra. Unde? Chiar în România, pentru că e un norocos. Dacă are și el un Dumnezeu (și putem liniștiți să-l suspectăm că măcar el are), o să-și facă mai mult ca sigur semnul ăla pe care noi o să-l asimilăm cu puțină imaginație ca fiind o cruce, dar probabil, fiind o specie mai evoluată decât noi, o s-o simplifice, reducând-o la (!), să-i zicem ca fiind un semn universal pentru mirare pe care să-l înțelegem și noi, în eventualitatea că accidental l-am vedea. De ce? Pentru că n-ar înțelege nimic din HODIE MIHI, CRAS TIBI, ba înclin să cred că ar fi atât de debusolat de ceea ce vede, încât ultima lui grijă ar putea fi remușcarea că l-am putea privi ca pe un hoț, sau invadator. Astfel dezarmat fiind pe cale pașnică, deci fără să mai reprezinte o amenințare, eșalonul nostru fruntaș ar putea deja să invite curiozitatea la negocieri, convinși fiind că entitatea va găsi cu siguranță o monedă de schimb DO UT DES pentru tot ce-a mai rămas nevândut. Numai că exact aici norocul lui se va transforma în ghinion. Cum naiba să se înțeleagă cu unii care nu-și cunosc nici limba lor maternă (?), darămite ”extratereastra”... și să mai spună cineva vreodată că nu ai noștri au salvat planeta.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Apropos de VVD, ieri discutam cu un neamț. Mi-a zis, ușor contrariat: ”Prezervați vreo tradiție vampirică? la noi, așa se fardează morții”  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2018-05-06 11:58:54
         
 
  apropos:

https://www.digi24.ro/opinii/paraschivenia-saptamanii/la-noi-la-bruxelles-923843
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-05-06 11:48:47
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  HODIE MIHI, CRAS TIBI (lat.) astăzi mie, mâine ție – Varianta latină a unei vechi zicale ebraice cu sens fatalist: nimeni nu e ferit de loviturile soartei.

DO UT DES (lat.) îți dau ca să-mi dai – Formulă din dreptul roman referitoare la echivalența prestațiilor în cazul schimbului; în sens larg, serviciu contra serviciu.

Ne-au vândut ăștia aproape toată țara, iar dacă a mai rămas ceva nevândut (vreo resursă, sau vreun petec) ar fi în stare să le vândă și extratereștilor numai să-și umple buzunarele de șpăgi, atâta doar că cu ET-urile ar avea o problemă de comunicare, cunoscut fiind faptul că ”marii dregători actuali” nici românește nu știu vorbi corect, deci nici cu dicționarul în brațe n-ar înțelege ăia. În plus, ce motive ar avea să folosească forța ET-urile să-și însușească resursele de-aici, când totul poate fi obținut cu minimum de efort, cu câteva șpăgi? Chiar și ET-ul are un Dumnezeu, zic eu, noi NU. Văzând atâta inconștiență și ignoranță pe-aici, probabil nu mică le-ar fi mirarea ”(!)”. Dezarmant, nu?
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2018-05-06 11:48:36
         
 
  :)))))  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-05-06 11:43:46
         
 
  dacă ET ar întîlni-o pe Viorica Vasilica Dăncilă, în mod sigur ar tuli-o înapoi pe naveta lui spațială.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 11:30:05
         
 
  Minulescu  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-06 11:29:48
         
 
  În mine,
În tine
Și-n el
Inima cântă
Și plânge la fel...

Cântă
Și plânge
Înfiptă în noi ―
Cântă cu clipa în care ne naștem
Și plânge cu clipa de-apoi...

Când cântă cu ploaia
Ne-nchidem odaia...
Când plânge cu vântul
Ne-nchidem mormântul
Tustrei, și, la fel,
Și-n mine,
Și-n tine,
Și-n el!...
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-06 11:29:26
         
 
  domnule Ghgejan, pare ceva interesant, dar n-am înțeles mai nimic.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-05-06 11:20:10
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE