FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Manelizarea României
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
PDV. Doru Pop - Conf. universitar la Babes-Bolyai Cluj:


Mai scurt, manelizarea Romaniei sau cum a explicitat Madalin Voicu cu ani in urma: "tiganii, din nationalitate conlocuitoare vor deveni nationalitate inlocuitoare".., in loc sa se romanizeze tiganii, se tiganizeaza romanii, e mult mai simplu si pe intelesul tuturor.


România "ne-resetabilă" și moștenirea "neamului prost"
"Resetarea" societății în care trăim nu este posibilă pentru că pur și simplu nu există resursele umane pentru a o realiza.

Marea problemă a României contemporane este golirea demografică. Catastrofa noastră este una biologică, ceea ce produce cumplite efecte politice.
Așteptând această resetare, demonstrăm că suntem o comunitate care așteaptă minuni din nimic.
Pare o constatare cinică, dar e o tristă realitate: România nu are oameni, nu are fondul genetic pentru a fi altceva decât ceea ce este acum.

De trei ori România a fost secătuită de cele mai bune resurse umane ale sale. Oameni de calitate, bărbați curajoși și femei inteligente, cetățeni bine educați și intelectuali formați de-a lungul câtorva generații au fost uciși sau au fugit din acestă țară. Am asistat nepăsători la decimarea biologică a celor mai buni dintre noi.

Națiunile și popoarele nu sunt un sac fără fund, bazinul lor genetic nu regenerează la nesfârșit. În teoria politică există o știință numită demografie politică, specializată în studierea efectelor transformărilor care au loc la nivelul structurii populației asupra societății în ansamblul ei.
Funcționarea unor sisteme politice sau disfuncționalitatea socială nu pot fi înțelese fără studierea dinamicii populaționale.
În întreaga lume asistăm la niște transformări demografice fără precedent, iar dezechilibrele demografice au fost mereu o sursă pentru marile conflicte globale sau regionale.

Al Doilea Război Mondial

Aș vrea să atrag atenția asupra efectelor negative ale acestei schimbări demografice pentru istoria recentă a națiunii noastre și asupra modului cum arată instituțiile publice și private de la noi.
Pretutindeni vedem surogate de profesioniști publici, fantoșe de politicieni, profesori contrafăcuți, medici incompetenți.
Peste tot întâlnim o lipsă cumplită de profesionalism și ne ciocnim de zidul competențelor false.

De unde provin aceste defecte congenitale, extinse la nivel național?
Din epuizarea demografică!

Prima golire demografică s-a produs la începtul secolui trecut și a fost o consecință nefastă a celor două războaie mondiale.
În urma conflagrațiilor mondiale, România a pierdut, cumulat, aproape 10% din populație, mai ales de sex masculin.
Conform estimărilor, în urma primului conflict global am pierdut peste 600.000 de oameni (civili și militari), iar în cel de-Al Doilea Război Mondial au murit peste 500.000 de oameni (civili și militari).
La pierderile cumulate trebuie să adăugăm și victimele Holocaustului și pe cele ale pogromurilor rasiale, ceea ce înseamnă cel puțin încă 1,2 milioane de oameni.
Catastrofa demografică a continat și în România stalinistă. Urmând modelul sovietic, statul român a demarat un proces de epurare demografică pe criterii de clasă, orientându-se mai ales împotriva elitelor sociale și intelectuale.

Astfel, conform evaluărilor din Raportul Tismăneanu, se pare că ar fi vorba de 350 de mii de victime - deși alți cercetători susțin că între 1948 și 1989 au fost ucise 1,2 milioane de persoane.
Oricum încă 10% din cetățenii statului român au fost eliminați, și nu vorbim doar despre elita politică.
A fost distrusă o întreagă pătură medie, inteligentă și valoroasă: săteni bogați, preoțimea educată, precum și o mare parte a intelectualității urbane (medici, avocați, jurnaliști).

Evreii și etnicii germani

La aceste victime politice se adaugă cumplita dispariție a unor etnii întregi, care are consecințe grave pe ansamblu.
Pierderea irecuperabilă a cel puțin două etnii foarte importante pentru structura socială a statului român modern, evreii și etnicii germani, este incomensurabilă.
În aceeași perioadă au plecat din România aproape jumătate de milion de evrei (conform statisticilor din 1947 erau peste 400 de mii de evrei în statul român), dar distrugerea este și mai mare, dacă ținem cont că în 1930 România Mare număra peste 750 de mii de etnici evrei, în timp ce astăzi mai există doar 6.000 de persoane care se declară de această etnie.

Evreimea românească a avut un rol de urbanizare, de racordare la valorile cosmopolite și de stimulare a vieții artistice, culturale și economice.

Să nu uităm nici că Nicolae Ceaușescu a primit jumătate de miliard de mărci pentru alți aproape 200 de mii de etnici germani, pe care i-a vândut ca pe niște bunuri de export.
Numai că, tot conform recensământului din 1930, știm faptul că România avea peste 745 de mii de etnici germani. Astăzi mai sunt puțin peste 60.000.
România a mai pierdut aproximativ 10% dintre cetățeni, dintre care mulți reprezentau o elită socială, modele publice de comportament.

Exodul după 1989

A treia și cea mai mare golire demografică a avut loc după 1989. Deși statisticile nu sunt concludente, pentru că mulți români și-au luat lumea în cap, pur și simplu au plecat fără să se mai uite în urmă și fără să oficializeze această plecare, se estimează că undeva între 2,5 și 3 milioane de concetățeni au emigrat în ultimii 25 de ani.
Numai în 2007 au plecat voluntar aproape o jumătate de milion de români.

Și nu au plecat infractorii, leneșii sau ignorantii. Au plecat tinerii de până în 35 de ani, oameni educați și bine pregătiți profesional, bărbați și femei curajoși și cu inițiativă, cu profil psihologic de învingători, indivizi gata să muncească, dispuși să facă eforturi remarcabile de adaptare la o nouă societate. Iarăși, ce aveam mai bun din punct de vedere demografic.

Golirea etnică a dus și la atingerea limitelor morale și etice. Pentru că mârlănia și primitivismului comportamentelor nu se schimbă peste noapte.
Lipsa de decență și eleganță în comportamentele publice nu pot fi predate sau învățate din manuale de "bune maniere".

Cine a luat locul acestor oameni, pentru că, de fiecare dată, după fiecare golire demografică, locurile goale au fost umplute de cineva?

Din păcate în locul unor oameni cinstiți și educați, instituțiile românești au fost populate cu hoți și șarlatani. În locul unor intelectuali de calitate am fost obligați să punem analfabeți șnapani, în locul unor oameni capabili să dialogheze civilizat, am adus făpturi care urlă și creaturi care înjură și scuipă, ghiolbanii și primitivii i-au înlocuit pe oamenii inteligenți și serioși, urmând vechea filosofie mioritică: nimeni nu este de neînlocuit, cum nu se poate mai FALS.
Cu cât te pricepi mai puțin la un lucru, cu atât ai șanse mai mari să fii pus într-o funcție care să-ți permită să administrezi acel domeniu. Incompetența a devenit la noi o formă de calificare.
Milițienii au ajuns profesori de democrație, turnătorii au devenit instructori de etică și morală, iar nulitățile s-au transformat în modele de comportament.
Cand vulgaritatea și nesimțirea sunt substitutele bunei-creșteri, nu mai e nimic de făcut, nu mai poți dobândi deprinderi civilizate la doctorat.
Pseudo-intelectualitatea compusă dintr-o clică nepotistă s-a instaurat definitiv și confortabil în fotoliile lăsate libere de oamenii de calitate, diverși mitocani iau drept libertate de exprimare sudalmele, și orice semianalfabet care crede că vorbirea este egală cu inteligența își dă cu părerea despre cum ar trebui să arate lumea.
Farsorii dansează goi pe scena publică, mimând societatea civilă, iar mass-media este plină de ipochimeni care nu cunosc regulile de gramatică elementara, nimic nu-i împiedică să debiteze aberații.
Impostura academică pe care o vedem expusă zilnic este doar vârful de aisberg, cu cât coborâm mai jos în infrastructura demografică a țării în care trăim, vedem pretutindeni dezastrul.
Din păcate, el se produce de mai bine de o sută de ani, de un secol și mai bine asistăm cum se instalează domnia neamului prost - mai ales din punct de vedere moral,
nu doar organizațional sau administrativ. Daca astazi suntem o natiune distrusa, nu e din cauza disparitiei fabricilor si uzinelor, aceasta fiind doar o consecinta, ci din cauza factorului UMAN, calitatea acestuia din urma stand in numarul de like-uri pe Facebook...

Am înlocuit neamul bun cu neamul prost, iar neamul prost continuă să se perpetueze. Democratia are multe plusuri, dar si un urias minus, lipsa oricarui criteriu de selectie a liderilor.

Acolo, în rădăcina ADN-ului nostru, reformele și resetarea sistemului nu mai înseamnă nimic, Romania este o colonie.., vasala multora, dar mai ales neamului prost.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE