FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Z I D U L
Text postat de Gheorghe Rechesan
Z I D U L
Domnul Ion Borcu și-a făcut zid. S-a săturat să audă tot timpul rudele, amicii, vecinii zicîndu-i:,,ce dracu, măi Ionele, ești intelectual și nu ai încă un cont pe FB, un perete acolo, numai al tău, unde să-ți afișezi pozele, sentimentele, opiniile și evenimentele?!”
Mare admirator al mareșalului Antonescu, omul nostru nu putea să accepte un perete pus la dispoziție de către Zuckenberg și acoliții săi. Și-a suflecat mînecile, a scuipat în palme și s-a apucat de muncă decis să ridice un zid, unul solid și concret, din cărămizi trainice.
Înainte de 89 domnul Borcu funcționase ca referent tehnic gradul doi la I.P.P.I. (institutul de planificare și perfecționare a industriei) așa că e de la sine înțeles că a procedat într-un mod profesionist. Întîi a executat un desen la scară a viitoarei construcții, cu toate detaliile tehnice necesare. Pe urmă s-a deplasat pe amplasament, în spațiul din casa scării blocului în care locuia și a trasat cu cretă conturul viitorului zid. Nea Costache, pensionar m.a.p.n. l-a chestionat curios:
,,Ce faci acolo, măi, Nelule, planifici ceva?”
,, Da, a răspuns el preocupat, mă conectez și eu la mapamond!”
N-a lăsat nimic la voia întîmplării. A obținut semnăturile necesare de la asociația de proprietari explicînd tuturor că ridicarea edificiului era de interes public. S-a opus numai șeful comisiei de cenzori, unul Tănăsache, un liberal pîrît, cu dosar la securitate, dar a fost rapid anihilat, în mod democratic, firește:
,, Nu există nicio lege, a explicat domnul Borcu, care să-mi interzică în mod expres ridicarea unui zid pe terenul de sub imobil aflat în cotă parte indiviză!”
Tănăsache a fost de altă părere însă, ca să nu se ajungă la Curtea Constituțională, ceilalți locatari l-au exclus pe contestatar din comitetul de asociației de proprietari, iar Borcu și-a început lucrarea. Preocupat de țelul său și-a investit toate economiile ca să ridice un edificiu durabil și reprezentativ, fiecare cărămidă așezată de el avînd o denumire și o semnificație precisă. La baza construcției a așezat o bordură solidă din beton, botezată ,,cărămida solidarității umane”. O găsise în iunie 90’ în piața Universității lîngă un rondou plantat cu panseluțe și și-a zis că-i păcat să rămînă neutilizată. A doua cărămidă, una veche, interbelică, a fost cea a ,, dialogului social” și provenea din demolarea halei Matache Măcelaru. O cărămidă refractară reprezenta ,,progresul democratic”, iar un bolovan neprelucrat, scos din albia Dâmboviței ,, egalitatea de șanse “
Zidul perfect constituțional a fost desăvîrșit cu cărămizile ,,justiției imparțiale”. Din păcate, ajungînd cu bugetul la fundul sacului, domnul Borcu a fost silit să folosească materiale ieftine, artizanale, din lut, uscate la soare, confecționate de niște antreprenori de origine indo-europeană din Ferentari. A zugrăvit totul în albastru cobalt , culoarea standard a uniunii europene (în viață trebuie să mai faci și compromisuri) și, după ce a fixat pe coama zidului un șir de cioburi din sticlă și niște sîrmă ghimpată, simboluri ale spiritului civic și ale identității naționale menite să descurajeze raidurile nocturne ale motanilor vagabonzi, și-a contemplat mulțumit opera.
,, Ia să-l văd eu pe ăla care mi-ar putea egala visul în domeniul relațional concret, nu de-a surda, virtual!”
Din păcate, protestatarii acțiunii sale nu au întîrziat să apară. Întîi, animalele de companie, dar și cele fără stăpîn, cîini și pisici, au început să-și marcheze teritoriul sau să-și manifeste direct dezacordul vis-a-vis de inedita formă de socializare, taman pe interfața domnului Borcu. Pe urmă, puștii au găsit de cuviință să mîzgălească zidul cu tot soiul de desene obscene și de mesaje nihiliste: ,,andreea plus sorin egal love”, mătai curv㔠,, m…e dracnea “ și altele de acest fel. Spațiile libere dintre cărămizi au fost umplute cu bilețele, asemenea celor din zidul Plîngerii de la Ierusalim. Ele cuprindeau doleanțele locatarilor din bloc dar și a celor care treceau pe acolo, ocazional. Cei mai mulți deplîngeau moralitatea celor aleși să-i conducă (președintele asociației de locatari, adminstratorul, comisia de cenzori) și amenințau că vor dărîma orice construcție arbitrară care le îngrădește libertatea de exprimare și accesul la cutiile poștale. În scurt timp zidul a devenit locul preferat al indignaților de orice fel, care consumau semințe și băuturi alcoolice lîngă edificiul domnului Borcu.
Tanti Maricica, persoana autorizată să efectueze salubrizarea spațiilor comune ale blocului, a fost la rîndu-i indignată:
,, Domnu Ionel, ce naiba, te credeam om serios și cînd colo dumneata faci jocul golanilor și-a derbedeilor!”
,, Doamnă, a sărit constructorul zidului, eu, ateu convins și liber cugetător, mă jur în fața Conștiinței Universale și a propriei mele conștiințe că nu am nicio altă motivație, interes ori, doamne ferește, vreo influență exterioară în ceea ce fac și spun, în afară de propria mea convingere, bazată pe argumente, privind perceperea adevărului!”
,, Ia mai lăsă-mă cu lozincile, nene, că m-am săturat să șterg colidoru de caca și de pipi...nu știu ce ai de gînd cu păretele ăsta dar io zic că nu-i sănătos să te pui de-a curmezișul legilor!”
,, Vom reforma justiția, vom institui domnia legii, vom democratiza instituțiile scoțîndu-le de sub tutela politicienilor, statul de drept va deveni o realitate!”
,, Pînă una alta, io dau cu mopul și mătur toate mizeriile, nu matale! “
Cel mai inedit protest a fost cel al lui Smarandache, un exhibiționist binecunoscut în cartier. Acesta, îmbrăcat în costumul lui Adam, s-a postat în fața zidului și a prins să scandeze:
,,Ne-ați luat flanela și chiloții și ne regulați ca hoții!”
Mult mai agresiv a fost Tudorache, un monarhist moderat care l-a amenințat că-i dărîmă zidul fiindcă alaltăieri, în zi de doliu național, domnul Bolcu a afișat pe zidul său un portret al mareșalului.
,, Regele e un trădător, a explicat el celor care asistau la polemica lor, nu-i recunosc niciun merit înafara faptului că ne-a vîndut rușilor!”
Ieri, mod cert indignat de protestul magistraților, a luat o pensulă și a scris cu vopsea roșie pe zid:
,,Toți procurorii și procurorii care fac grevă ar trebui băgați la pîrnaie. În locul lor să vină judecătorii pensionați, că ăia știu meserie. Să se angajeze și magistrați străini, de unde s-or găsi, chiar și din China, care să-și facă treaba cu un translator lîngă ei. Că așa făceau și strămoșii noștri: Pereat mundus, fiat justiția!”
În cele din urmă, așa cum notează Antonio Gramsci, filosoful său preferat ,, omul este suma tuturor acțiunilor sale”. Asemenea meșterului Manole, domnul Bolcu și-a îngropat în zid speranța unei societăți democratice. În acest scop tencuiește zilnic cărămizile din paiantă ale justiției, nădăjduind că lumea îi va fi, pînă la urmă, recunoscătoare. Pînă atunci are în minte încă un proiect similar: ridicarea, perpendicular pe transversala zidului, a unei bariere solide care să împiedice accesul reprezentanților statului paralel.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da, ai dreptate.mi-a pierit cheful să fac mișto,să dau la gioale, unuia altuia, pt simplul motiv că se fac singuri de rîs, iar în timp ce o scriam mă gîndeam că aș fi putut scrie un text valabil, serios cu un tip care ridică un zid.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2017-12-19 21:48:55
         
 
  cam blândă, totuși vot și steluță.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2017-12-19 20:42:57
         
 
  Florentine,teoretic ai dreptate dar pledezi pt o cauză pierdută; cred că te-ai convins și singur că nu prea se mai face literatură pe-aici.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2017-12-19 17:43:30
         
 
  Ce-ai, bre, iar te-a apucat? Bun și zidul ăsta la ceva, măcar ti-a servit ca inspirație. Lași prietenie/i de-o viață pentru o nebunie de moment? Singurul mod în care poți câștiga este să comunici, nu te-ai prins? Problema noastră cea mai acută de acum nu constă în faptul că gândim și credem diferit (asta nici nu este, în fapt, o problemă), ci că nu ne mai ascultăm unii pe alții. Construim ziduri în jurul nostru și uităm să punem ferestre. După care ne mirăm că nu ne mai aude/ascultă nimeni.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2017-12-19 17:39:43
         
 
  patroane, domn profesor, de ce să nu recunoaștem că-n acest moment Europeea e o fundătură, un fel de arhivă prăfuită a ambițiilor literare a cîtorva sute de amatori(printre care mă număr, fără orgolii deșănțate)de literatură,și-atît; nimeni nu mai citește nimic înafara luărilor dvoastră de poziție și a reacțiilor cîtorva nostalgici atinși iremediabil de febra gloriosului trecut.textele pe care le retrag ar putea fi prelucrate sau postate aiurea, e un risc pe care mi-l iau.cred că las cronicul măririi și decăderii lavrei bleu, acele înjghebări textuale nu-și pot avea locul decît aici.  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2017-12-19 17:37:05
         
 
  PS. Fără PS.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2017-12-19 17:02:04
         
 
  Nț! Pe tezele lui statu palmă barbă cot. Puse în evidență în cadrul prolegomenelor privind spontaneitatea organizării perene a vidului existențial.

PS. De ce nu tratați subiectul cu umor? Mai sublimați-vă nemulțumirile în câteva texte bune și lăsați naibii textele la locul lor. Că nu vă cer mâncare. Și nici măcar dracnea nu vă pretinde impozite. Și, după un timp, când vă trece furia, le găsiți tot acolo. Parol d'honneur! E o sugestie sau o rugăminte. Care, știu, în fața amnbâțului, nu face nici doi bitcoini!

Despre vreun Armistițiu, ceva ce să zic! Mi-e să nu pățesc precum patriotele!

Da ce vă cășună domle pe politichie? Păi fără politichie mai zugrăvea Nenea, frumusețe de personagii care mai de care mai pitoresc?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2017-12-19 17:00:24
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  p.s.pe ce vă bazați cînd afirmați c-aș fi îndoctrinat,manipulat? pe tezele lui dracnea dosar spălat sau pe discursul ambiguu al lui moliceanu-harem?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2017-12-19 15:18:09
         
 
  domnule C. stimabile apropritar de sait prezumtiv literar, singurul meu ambîț a fost să vă demonstrez că europeea trebuie să rămînă un spațiu literar(cu toată spoiala ei eco);n-am reușit,așa că îmi șterg urmele de pe-aici.cît despre gluma de mai sus, mărturisesc, n-am putut rezista tentației să vă mai pun o dată oglinda în față...honni soit...etcetera.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2017-12-19 15:16:27
         
 
  Ha, ha, ha, ha...

De asta nu mă supăr eu pe timișoreanul hașrezist și bine îndoctrinat (eufemism de la manipulat) de către statu palmă barbă cot! O fi cu cratimă? Că e cam mult de la școală!

Bine ați revenit maestre. Da nu-i păcat că v-ați șters din texte? Și cu ele s-au dus pe apa sâmbetei și o groază de comentarii... Păcat, mare păcat. Da ce să faci? Când e vorba de ambâț, Timișoara-i fruncea!

O singură mare rugăminte. (am scris-o pe un bilețel și am strecurat-o printre cărămizile zidului ecoplângerii!) Data viitoare, când vă supărați, ca managerul pe sat, cruțați bre vorbele lipite pe zid. Că nu v-au făcut niciun rău. Dar dacă asta vă face bine, renunț și la rugămintea asta.

Are cineva ceva spoială sinilie să mai repar o țâră la zid?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2017-12-19 15:05:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE