FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Era penală!
Text postat de latunski criticul
Eu m-am urcat în autobuz la Piața Vitan. Era destul de liber, așa că m-am așezat pe unul din locurile alea rezervate, unde în curînd o să mi se facă loc dacă cei mai tineri o să aibă bună creștere și bun simț. Ea s-a urcat după două stații și s-a așezat în fața mea. Era într-o fustă albă, puțin peste genunchi, iar mai sus avea și alte textile destul de vaporoase, dar eu sînt cam daltonist și nu rețin culorile, simt doar cum miroase o femeie fatală, nu cu ce este îmbrăcată. Iar ea mirosea a primăvară, știți, așa cum miroase dimineața de sfîrșit de aprilie, după ce se scutură chestiile alea albe din pomi. Avea carnația, atît cît se vedea, și se vedea suficient, cu o tentă măslinie, și totul era pus acolo unde trebuie, nimic în plus, nimic în minus. Afară, toamna își începuse holocaustul asupra frunzelor, dar eu am simțit în nări efectele nefaste ale exploziei produse de hormonii teroriști, așa cum simțeam cînd eram licean, militar în termen și puțin timp după. Ce m-a uimit era că nu stătea cu nasu-n telefon, ci privea pe geam, ca și cum peisajul îi era necunoscut. Buimacul de mine eram cu ochii-n feisbukă, prilej să arunc priviri furișe și aparent discrete, ca și cum, dacă eu credeam că sînt destul de isteț, ea nu știa că...
Ghiuj bătrîn, ghiuj bătrîn, dar tot m-am dat la ea. Întîi am făcut o retrospectivă asupra a două aspecte: fizic și vestimentar. Pe primul l-am epuizat rapid, neavînd ce îmbunătățiri să-i mai aduc . Dar știam că sînt oarecum bine îmbrăcat, pantofii luceau, erau cu două numere mai mari, iar în vîrful lor aveam înfipte cîteva cocoloașe de hîrtie, pentru că aflasem eu de la alte dame cît de împortant este ce număr porți la pantofi. Aveam cămașă neagră, care îmi estompa puțin burta proeminentă, iar sacoul era cel în carouri discrete și cu picățele ou de rață, pe care cei care mă cunosc de cel puțin zece ani îl cunosc și ei destul de bine. Iar pe cap purtam șapca aia cumpărată din Irlanda, cu simbolul trifoiului verde, pe care toți încercau să-l deslipească, crezînd că-i eticheta de fabrică...
Pe la Foișor n-am mai rezistat:
- Ești penală! – iam spus.
- Ești procuror? Mi-a zîmbit așa de dulce încît glicemia mea a crescut la cote alarmante.
- Nu, dar am avut un unchi prin alianță, căruia i se spunea Procurorul. Făcea el întîmpinări, chemări în judecată și alte servicii juridice pentru toți vecinii și prietenii lui, ba chiar se erija și în apărător, pînă cînd era scos din sala de ședințe...
- Eu aș fi zis că pot cel mult să fiu suspectă, dar văd că deja sînt urmărită...
Nu puteam să infirm. Eram pe punctul să-i fac dosar de trimitere în instanță.
- Ce probe ai împotriva mea?
- Unchiul meu, prin alianță, ar fi spus că nici nu e nevoie de probe, evidența, sau indiciile rezonabile, sper că așa se spune, că n-am terminologie – sînt suficiente.
- Totuși, aș vrea să am acces la dosar
I-am arătat decizia mea de pensionare. Că doar ce veneam de la Casa de Pensii. A coborît la Perla.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Kosta, un intelectual de marcă și titrat, așa ca tine, nu ar trebui să mă lase de izbeliște, cu minimum de indicății, ci să lumineze cu spoturi pe un diletant și autodidact ca mine. Căz doară și în poezie end proză există ierarhii, nu? nu așa cum există grade de libertate în desenul tehnic, unde fiecare face proiecții așa cum se vede în epură...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2017-10-06 23:45:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ai dreptate, domnule Buricea, dar greșala mea este mai pardonabilă decît neobrăzarea studintelui care a plecatfără să plătească. Mulțam de atenționare!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2017-10-06 20:56:00
         
 
  Mda! Io i-as fi spus "Cronica unui esec previzibil" dar tu stii, desigur, mai bine ca mine cum a fost... Oricum, ai tehnica buna si daca insisti poate obtii mai mult decat o conversatie amabila...  
Postat de catre sters sters la data de 2017-10-06 19:29:59
         
 
  - Ești penală! – iam spus.?????
nu I-am spus ??
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2017-10-04 22:20:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE