FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
vîntul schimbării
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


Un senryu bun nu vituperează. Despre situația din sănătate și învățămînt (și om vedea ce mai urmează) e suficient să te pronunți așa:

vântul schimbării -
despuiată de haine
sperietoarea

Violeta Urdă


Prima parte a poemului mizează evident pe sensul figurat al sintagmei. E vorba de o transformare, de o modificare iminentă a unei situații. Una care ține de o evoluție de nestăvilit. Stihială. Mai special, pentru că ea alunecă spre o schimbare socială, este vorba de o primenire mult așteptată, de o reformă (radicală). Asta ar corespunde, de fapt, așteptărilor noastre optimiste.

Sigur aici e vorba de o alegorie. În prim plan, acela al realității palpabile, vedem cum vîntul necontenit al toamnei a despuiat pînă la urmă sperietoarea și a lăsat-o nu atît nudă cît scheletică. Într-un fel în starea ei adevărată, de improvizație făcută de mîntuială. Veșmintele ascundeau adevărul și încercau să înșele. În plan secund, accentul cade pe sperietoare. Ceea ce vedem este de speriat. Fără straie, realitatea e hîdă.

Morala? La noi, vîntul schimbării nu este unul care să îndrepte lucrurile, ci unul demascator, el înlătura doar butaforia care travestea o realitate iluzorie, frauduloasă, mizeră. Împăratul gol te bagă-n sperieți.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iaca boacănă:

http://www.tolo.ro/2016/11/29/spitalul-malaxa-a-platit-10-contracte-cu-firma-de-bijuterii-yarouse-jewellery-ca-sa-curete-instrumentarul-de-la-ginecologie-sterilizare-a-fost-fictiv-cadouri-pentru-vrabi-iubita-manageru/

Ipochimenul cică-a fost maseur și s-a travestit director de spital și conferențiar universitar

Imbecilul cică a fost maseur și e conferențiar universitar, cu ecuson de la Camera Deputaților, doctorat de la SRI, haină de la Cavalerii de Malta și apartament de la RAPPS. Florin Secureanu se regăsește și pe lista luptătorilor pentru victoria Revoluției, cu facilitățile fiscale de rigoare!


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-11-29 08:21:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE